Beneficii pentru IMM-uri la SolePAD Brasov

Marti, 14 octombrie 2008, s-a desfasurat la Brasov cea de-a 31-a editie a conferintelor SolePAD. Organizata de Agora Media, a treia editie SolePAD Brasov s-a adresat reprezentantilor mediului de afaceri din judetele Brasov si Covasna si a avut loc in sala de conferinte Europa a Hotelului Aro Palace.

 

Conferinta a fost deschisa de Roxana Stinceanu, Senior Regional Account Manager in cadrul Vodafone Romania, prin prezentarea serviciilor complete de comunicatii oferite de Vodafone Romania. Pentru companii, Vodafone ofera servicii de comunicatii prin ISS, un pachet de servicii de telefonie mobila si fixa impreuna cu date mobile si fixe si suport dedicat. Cea mai noua oferta Vodafone pentru acest segment este serviciul Vodafone Mobile Office Zone, un portofoliu complet de voce fixa pentru angajatii cu mobilitate foarte mare.

Sistec este in prezent singurul reprezentant in Romania al Abas A.G., o companie software germana cu peste 2000 de clienti si aplicatii traduse in 27 de limbi. Ionut Popescu, SW Solutions Sales Manager in cadrul Sistec, a prezentat abas ERP, o suita de aplicatii destinata optimizarii activitatii intreprinderilor mici si mijlocii. Adaptata pentru diverse industrii, solutia abas Business Software include abas Automotive, abas pentru companii de productie, abas Distribution si abas eBusiness, aceasta din urma putand fi suprapusa peste toate celelalte trei variante.

Din studiile realizate de IBM la nivel international a reiesit ca intreprinderile mici si mijlocii au o serie de nevoi comune – de colaborare, de knowledge management si de management al ciclului de productie. Ioana Costineanu, SWG Lead Development Representative la IBM, a prezentat la SolePAD solutiile "la pachet" concepute de IBM pentru a raspunde acestor nevoi ale IMM-urilor. Cele trei aplicatii incluse in pachet vizeaza managementul stocarii si protejarii datelor, colaborarea si comunicarea si solutia de portal.

99% din afacerile din Uniunea Europeana sunt generate de intreprinderile mici si mijlocii. Din acest motiv, Dell a decis sa se adreseze aceastei zone cu potential imens printr-o solutie dedicata – gama Vostro, notebook-uri si desktop-uri ce acopera toate nevoile specifice IMM-urilor – prezentata la Brasov de Dan Bogdan, Enterprise Technical Consultant in cadrul Dell. in cadrul prezentarii au fost trecute de asemenea in revista noua linie Latitude E-Family si optiunile de stocare oferite de Dell prin gama PowerEdge.

Wyse este cel mai mare producator de terminale thin client din lume. Zoltan Janosi, Executive Manager ID System, a prezentat la SolePAD beneficiile asociate terminalelor Wyse thin client, disponibile in Romania prin ID System. Aceste echipamente pot inlocui cu usurinta PC-urile obisnuite, asigurand o reducere a costurilor cu 50% si o disponibilitate maxima, garantata de lipsa componentelor mobile. Preturile acestor terminale sunt cu 30% mai mici decat in cazul sistemelor traditionale, iar costurile de instalare sunt reduse cu 80%.

Potrivit Ghidului European CEMEP, 45% din esecurile de sistem sunt cauzate de problemele de alimentare cu energie. Oana Muscalu, Director Marketing al Power Systems Rom, a prezentat la SolePAD solutiile profesionale pentru protectia aplicatiilor IT oferite de Power System in Romania, ce constau in UPS-uri produse de compania Socomec, grupuri electrogene Visa si CTM, stabilizatoare de tensiune IREM si echipamente de productie proprie pentru outdoor, punand accent pe gama de UPS-uri NeTYS.

Wadhwani Manesh, Director Executiv Prodigy si Ramon Cucuian, Project Manager, au prezentat sistemul Merlin ERP, dezvoltat de compania Prodigy pe platforma Microsoft.Net. Beneficiile sistemului se regasesc in reducerea timpului de obtinere a informatiei, planificarea corecta a resurselor, integrarea datelor operate, cresterea productivitatii, flexibilitatea la schimbarile pietei si personalizarea aplicatiei in functie de specificul activitatii beneficiarului, licentierea fiind realizata la nivel de companie.

Florin Stoean, Authorized Partner Manager Fujitsu Siemens Computers, a vorbit la SolePAD despre x10sure, cea mai ieftina si eficienta solutie de High Availability, o alternativa accesibila la aplicatiile de tip cluster. x10sure monitorizeaza serverele si sistemele de stocare, asigurand o disponibilitate ridicata prin utilizarea serverelor de rezerva, scalabilitate si reducerea costurilor.  Solutia asigura protectia afacerii, consolidare si virtualizare, integrarea aplicatiilor si productivitate.

Class IT Outsourcing ofera servicii de externalizare completa sau administrare a infrastructurii IT. Bogdan Tudor, President & CEO Class IT Outsourcing, a prezentat la Brasov avantajele de care beneficiaza o companie prin externalizarea IT-ului – reduceri de costuri, obtinerea solutiilor potrivite, garantarea standardului de activitate, pastrarea focusului, continuitate si cel mai important, acoperirea riscului. Cine are nevoie de externalizarea IT? Absolut toate companiile, indiferent de industrie si de numarul de angajati.

Alexandru Vilcu, HP StorageWorks Division Manager, a vorbit in premiera despre produsul de backup HP StorageWorks RDX Removable Disk Backup System, un simplu hard disc extern care se poate conecta la orice sistem. Dispozitivul se caracterizeaza prin disponibilitate si securitate crescuta a datelor, este portabil si foarte usor de utilizat, asigura o viteza ridicata si este compatibil cu viitoarele generatii de produse. Cea mai importanta functie este insa software-ul integrat, ce asigura protectia continua a datelor si a sistemului.

Ofelia Tetel, Associate Manager Azure Software, a pus accent pe utilizarea mesajelor SMS in domeniul afacerilor, o modalitate de comunicare mai putin exploatata in prezent. Siox Business Suite este o platforma software ce permite trimiterea automata de mesaje SMS personalizate catre o baza de date cu clienti. Solutia ofera acoperire worldwide, este disponibila online, poate fi utilizata imediat, nu necesita infrastructura suplimentara, comunicarea este bidirectionala iar raportarea se realizeaza in timp real. 

Realizand trecerea de la sesiunea dedicata solutiilor IT&C la prezentarile privind oportunitatile de finantare pentru IMM-uri, Ciprian B. Visan, Presedinte al Asociatiei Oamenilor de Afaceri "PRO INVEST", a subliniat necesitatea implementarii si certificarii sistemelor de management in contextul apartenentei la Uniunea Europeana. Obtinerea acestor certificari este importanta in activitatea cu tertii, in participarea la licitatii, in cresterea cotei de piata si a gradului de satisfactie a clientilor.

In Romania, initiativa EUGA (European Union Grant Advisor) s-a lansat in luna octombrie 2007. Rolul partenerilor EUGA – Microsoft, Banca Transilvania, HP, Romtelecom si in curand Cisco – este de a promova orice forma de finantare pentru domeniul IT. Elisabeta Moraru, EUGA Project Manager Microsoft Romania, a vorbit la SolePAD despre modul de lucru si scopul EUGA, ce consta in informarea privind oportunitatile de finantare pentru domeniul IT&C, consultanta, instruire si suport in realizarea proiectelor de accesare a acestor finantari. 

Radu Borza, Consilier in cadrul OTIMMC Brasov, a trecut in revista fondurile nerambursabile pentru IMM-uri si programele de finantare derulate de MIMMCTPL. Pentru anul 2008, bugetul  alocat programelor IMM este format din fonduri pentru derularea programelor guvernamentale din sectorul IMM, cu un buget de 65 milioane Euro, si fonduri comunitare disponibile prin programul POS CCE 2007-2013, Axa Prioritara 1 – Un sistem de productie inovativ si eco eficient, cu un buget de 125,662,077 milioane Euro.

Adrian Susac, Consilier la Organismul Intermediar pentru Promovarea Societatii Informationale din cadrul MCTI, a vorbit despre finantarea proiectelor din fonduri structurale pentru promovarea societatii informationale, in cadrul programului POS CCE 2007-2013, Axa Prioritara 3.

In prezent, companiile interesate pot depune proiecte pentru Domeniul 3 al Axei – Dezvoltarea eEconomiei, unde sunt deschise Operatiunile 1 – implementarea de sisteme informatice integrate si alte aplicatii pentru managementul afacerilor si 2 – dezvoltarea sistemelor de comert electronic. Proiectele pot fi depuse pana la data de 12 decembrie 2008.

Concluziile conferintei au fost sintetizate in prezentarea sustinuta in finalul evenimentului de Ciprian B. Visan, Presedintele Asociatiei Oamenilor de Afaceri "PRO INVEST", care a trecut in revista principalele aspecte pe care trebuie sa le aiba in vedere orice companie care doreste sa acceseze fondurile puse la dispozitie de Uniunea Europeana, precum si cele mai bune practici care pot asigura succesul acestor demersuri.

SolePAD Brasov a fost promovat cu sprijinul partenerilor media Iubescbrasovul.ro, ClubAfaceri.ro, thecity.ro, PRwave, acasa.ro, Finantare.ro, Comunicatedepresa.ro, PRdirectory si al publicatiilor Agora Media – eWeek, Channel Partner, PC Magazine si Agora News.

Urmatoarea conferinta SolePAD va avea loc joi, 16 octombrie 2008, la Sibiu, Hotel Palace. Programul evenimentului este disponibil la adresa www.solepad.ro.

Contact:
Agora Media
(021) 330 92 82
[email protected]

Sursa: Managementul-proiectelor.ro, 16 octombrie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top