Platforma online de intremediere a serviciilor de transport de persoane, folosită și în România de pasageri și șoferi independenți, a mai obținut o investiție de 115 milioane de dolari.
Startup-ul francez a primit finanțarea, marți, de la fondurile de investiții VNV Global, Otiva J/F AB și FMZ Ventures.
Astfel, BlaBlaCar ajunge la investiții totale de peste 560 de milioane de dolari, în 15 ani de existență. Platforma a fost fondată de Francis Nappez, Frédéric Mazzella și Nicolas Brusson. Inițial oferea doar servicii de carpooling – intermediere de curse interurbane între pasageri și șoferi independenți care aveau loc în mașini și erau dispuși să ia cu ei, contra cost, o persoană necunoscută ce voia să meargă către aceeași destinație. Platforma era astfel un fel de Uber, dar pentru curse interurbane.
Și în România BlaBlaCar a ajuns destul de populară în rândul șoferilor care „iau la ocazie” pasageri, contra cost. În schimb, o serie de firme de transport cu licență inteurbană au protestat față de această practică.
De-a lungul timpului, BlaBlaCar a trecut de la carpooling la un model de business de tip marketplace pentru servicii de transport, aducând pe platformă și companii de transport cu autocarul. Principalul concurent al serviciului francez este startup-ul german FlixBus, în acest moment… Mai multe detalii aici.