Formularele necesare la șomajul tehnic plătit de stat, publicate în Monitorul Oficial

Bani-640x400.jpg

Ministerul Muncii a publicat în Monitorul Oficial, marți seara, 4 ordine de ministru prin care se stabilesc formularele necesare firmelor, persoanelor fizice autorizate (PFA), cluburilor sportive și altor beneficiari ai șomajului tehnic plătit de stat pe perioada stării de urgență, ca urmare a pandemiei de coronavirus COVID-19, conform OUG 32/2020.

Actele normative cu noile formulare sunt publicate în Monitorul Oficial 269 din 31 martie 2020, Partea I. Formularele pentru descărcare utilizare ar trebui publicate pe site-ul Ministerului Muncii, pentru a putea fi folosite începând de miercuri, 1 aprilie 2020.

Noile formulare înlocuiesc vechile modele care figurau ca anexe la OUG 30/2020.

Prin Ordinul ministrului Muncii 740/2020, s-au stabilit cererea de șomaj tehnic și Declarația pe proprie răspundere de încetare a activității determinată de efectele pandemiei coronavirus COVID-19 de către PFA, întreprinderi individuale, alți profesioniști etc.

În cerere, sunt câmpuri unde se prevede că solicitantul atașează și un extras de cont (pentru a i se vira banii acolo), copie după cartea de identitate, declarația pe proprie răspundere.

Condiția de bază pe care aceste categorii de persoane trebuie să o îndeplinească pentru a beneficia de sprijinul financiar de la stat este întreruperea activității ca urmare a stării de urgență determinată de COVID 19.

Documentele care trebuie depuse:
– Cerere;
– Declarație pe proprie răspundere;
– Alte acte ce pot ajuta în soluționarea solicitării.

Acestea se trimit la agențiile județene de plăți și inspecție socială din subordinea Agenției Națioanle de Plăți și Inspecție Socială (ANPIS). Mai multe informații aici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.