Guvernul a desemnat Administratia Fondului pentru Mediu ca gestionar al procesului de implementare si monitorizare a proiectelor finantate

erasmus-proiecte.jpg

Guvernului a aprobat in sedinta de joi, 10 mai 2018, modificarea OUG nr.115/2011 privind stabilirea cadrului institutional şi autorizarea Guvernului, prin Ministerul Finantelor Publice, de a scoate la licitatie certificatele de emisii de gaze cu efect de sera (GES) atribuite României la nivelul Uniunii Europene. Astfel, Administratia Fondului pentru Mediu (AFM) devine gestionar al intregului proces de implementare si monitorizare a proiectelor si programelor care urmeaza a fi finantate din aceste fonduri.

Prin aceste modificari, s-a urmarit crearea cadrului legal de finantare a proiectelor care au ca scop reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera in domeniile stabilite conform prevederilor art. 3d alin. (4) si art. 10 alin. (3) din Directiva 2003/87/CE, cu modificarile şi completarile ulterioare. Bugetul disponibil, in prezent, pentru finantarea acestor proiecte este de peste 1,6 miliarde de lei, suma rezultata din activitatea de tranzactionare a certificatelor de emisii GES.

Astfel, au fost reglementate: modalitatea de finantare in domeniile stabilite prin legislatia europeana, categoriile de beneficiari si modul de selectare, aprobare si monitorizare a proiectelor prin Administratia Fondului pentru Mediu, institutie aflata in coordonarea Ministerului Mediului si care detine in portofoliu numeroase proiecte de protectia mediului, inclusiv in domeniul reducerii emisiilor de gaze cu efect de sera.

Sursa: Ministerul Mediului

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.