Jorgo Chatzimarkakis: Experti straini pentru administrarea fondurilor EU in Grecia, Bulgaria si Romania

In sfarsit o reactie adecvata de la Parlamentarul EU Jorgo Chatzimarkakis, … un “raspuns” la articolul Lipsa de Reactie a unui Oficial European pe care l-am scris pe 19 Aprilie in contextul scandalului Botis.

Vine abia azi, 22 Iunie 2011, dar poate ca niciodata nu e prea tarziu. Reactia Domnului Jorgo Chatzimarkakis o gasiti aici.

Sustin in continuarea ca fiecare Domeniu Major de Interventie ar trebui sa aiba un Caiet de Sarcini si ca ar trebui sa se faca licitatie publica prin intermediul Jurnalului Oficial al Uniunii Europene si SEAP.

Iar la licitatia pentru pozitia de Administrator de Fonduri Europene sa nu participe niciun potential beneficiar … adica … autoritatile si institutiile statului sa se tina departe de orice forma de implicare in planificarea, gestionarea-administrarea ori alocarea de Fonduri Europene.

Cu privire la parerea ca doar experti straini ar trebui sa se ocupe de fondurile UE pentru Romania, totusi …, precum am spus in articolul din 19 Aprilie, sunt nenumarate organizatii ale Societatii Civile care au dovedit management de inalta preformanta si calitate in administrarea de fonduri si in Romania.

Asadar, adaug la opinia Domnului Jorgo Chatzimarkakis o nuanta importanta: exista si in Romania organizatii care pot gestiona fonduri in regim de management de excelenta si transparenta, iar acestea trebuie luate in considerare.

About Mihail Brinzea

La scurt timp dupa ce Medierea a devenit procedura legala in Romania prin Legea 192/2006, in 2008 m-am autorizat ca Mediator. In Decembrie 2009 am fondat cu un grup de specialisti, Mediatori Autorizati ca si mine, Colegiul Mediatorilor, Asociatie Profesionala, care se ocupa structurat de dezvoltarea profesionala a membrilor, de educatie si formare in prevenirea conflictelor (nu doar in corporatii si comunitati), promovand Medierea ca alternativa de rezolvarea a conflictelor, nu numai pentru ca este mai eficienta ci si mai durabila. Medierea este o procedura legala prin care ambele parti castiga (Legea 192/2006 si 370/2009) prin care spre deosebire de instante – unde unul dreptatea nu poate fi data ambelor parti, unul pierde altul castiga – in Mediere ambele parti isi administraza dreptatea, caci ele produc – dupa o procedura bine definita – solutia conflictului in care se afla. Am pregatire in domeniul programelor de finantare pentru dezvoltare, al managementului programelor si proiectelor, precum si in domeniul Relatiilor Internationale de Cooperare pentru Dezvoltarea Societatii Civile. Am participat la diferite cursuri de formare, programe de training, pe tema finantarilor nerambursabile. In 2007 am absolvit Cursul de Specializare Post Universitara in Management si Relatii Economice Internationale la Academia de Studii Economice din Bucuresti. In 2008 am absolvit cursul de Expert Achizitii Publice si cursul de Mediatori (avand competente inclusiv in medierea conflictelor in domeniul economic). Sunt Formator si Evaluator certificat de Ministerul Muncii Familiei si Egalitatii de Sanse si de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Timeretului. Din anul 2007 cooperez cu Consiliul National Pentru Formarea Profesionala a Adultilor avand ca atributii evaluarea de competente profesionale si evaluarea programelor de formare profesionala pentru autorizarea furnizorilor de formare profesionala in domeniile formarii si managementului. Pana in 1996 am lucrat ca redactor si traducator de limba Engleza in institutii ale Patriarhiei Romane. Am o buna pregatire profesionala in domeniul Istoriei Religiilor si in domeniul relatiilor Ecumenice Internationale, preocupari de studiu cu privire la impactul social al doctrinelor religioase si influentele acestora in dezvoltarea comunitara, in afirmarea valorilor individuale si sociale, precum si la tendintele institutiilor religioase de a determina si contribui, teoretic si practic la evolutii de tipul economiilor sociale. Intrucat am studii de Master in Teologie si in Statele Unite ale Americii si cooperez prin natura serviciului cu Biserici din Europa de Vest, cunosc nuantele si modul diferit de relationare institutional sociala in materie de politici pentru comunitate, avand preocupari de studiu comparativ in acest domeniu. Am fost membru (2 mandate in Comisia Biserica si Societate – institutie de relationare a Conferintei Bisericilor Europene cu Comisia Europeana si cu Parlamentul European). Domeniul de activititate Din anul 1996 lucrez ca angajat al AIDRom, in domeniul atragerii de fonduri nerambursabile pentru dezvoltare comunitara si imbunatatirea serviciilor sociale si de educatie in Romania avand atributii in: – Conceperea strategiei de formare a asociatiei si a institutiilor partenere; – Atragerea resurselor financiare necesare strategiei; – Coordonarea programului Traning for Transformation; – Coordonarea echipelor de traineri si consultanti; – Evaluarea proiectelor inaintate spre finantare de organizatii neguvernamentale; In 2007 am fost ales Secretar General al Forumului Regional pentru Drepturile Omului in Romania si mandatul pe care l-am asumat are ca prioritate implementarea sporita a articolelor 22 si 26 din Carta Universala a Drepturilor Omului.

2 thoughts on “Jorgo Chatzimarkakis: Experti straini pentru administrarea fondurilor EU in Grecia, Bulgaria si Romania”

  1. Paun Cristian spune:

    De acord cu observatiile dl. Raul.

    Aş mai adăuga faptul că e iluzoriu să credem că un extraterestru este şi va rămâne imparţial atunci când este pus să administreze nişte bani publici care au marea problemă că sunt “publici” adică ai nimănui. Foarte mulţi instituţionalişti (mai ales din România) cad în greşeala că de vină e omul şi nu sistemul şi că dacă schimbăm omul sau găsim omul potrivit totul se rezolvă. Nu există aşa ceva… sistemul e de aşa natură încât şi cel mai sfânt extraterestru va lua partea cuiva (de cele mai multe ori va începe cu propria persoană).

  2. Mihaila Raul spune:

    1. Problema de accesare a fonddurilor europene nu cred ca sta in prezenta sau absenta expertilor straini. Pe PHARE au fost destui habarnisti din Spania, Italia, etc. Si eu cred ca sunt persoane in Romania apte sa conduca procesul. Problema e modul in care acestea pot accede in acele pozitii. Fiind pozitii extrem de importante, partidele nu lasa la voia intamplarii treaba asta. Astfel ca se pun in aceste pozitii oameni nepregatiti, dar vulnerabili pentru ca au fost pusi de partid.
    2. Exista conflicte de interese in cazuri flagrante: astfel OIR POS DRU din subordinea Ministerului Muncii finanteaza ANOFM, in subordinea aceluiasi minister. PODCA da bani la SGG si alte ministere, etc. Va rog sa verificati. Si asta nu ar fi nimic. Problema e ca aceste institutii blocheaza banii. Au primit prefinantarea, dar nu vin cu rapoarte pentru decontari deoarece nu are cine sa faca activitatea. Bugetarul este dezinteresat: nu poate fi platit pe proiect, are drept la numai 8 ore suplimentare pe saptamana,este marginalizat de sefi, fiecare om stie o mica bucatica din proiect pentru a nu avea viziunea de ansamblu ca sa vada unde se scurg banii, etc. Asa ca aceste proiecte (sau multe din ele)se desfasoara pe sustache. Prea multe persoane la masa bogatilor inseamna risc pentru sefi. Cunosc situatia.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.