schultz_sigla_nouaCursul este autorizat CNFPA pe grupari de competente cheie, specifice mai multor ocupatii: „Competente antreprenoriale”

Locul de desfasurare: sediul Schultz Consulting, str. Ronda, nr. 8bis, sector 2.

Perioada: 3 ZILE, 10-12 iunie 2011.

Grup tinta: 12 persoane.

Conditii de inscriere:
– fisa de inscriere completata si semnata;
– copie CI;
– copie diploma studii;
– copia unui document care sa ateste achitarea taxei de curs.

Data limita pentru inscriere: 14 iunie 2011.

Taxa de participare: 900 lei/participant.

Taxa de participare include toate costurile legate de suportul de curs, materialele de curs, sustinerea examenului final si eliberarea certificatului de absolvire, 2 pauze de cafea si masa de pranz in cele 3 zile de curs.

Taxa de participare nu include TVA, pentru ca SCHULTZ CONSULTING nu este platitoare de TVA.

Pentru inscrieri si informatii legate de curs va rugam sa o contactati pe:
Alina Mihalache – Coordonator Training
Telefon: 0728.16.33.03

Fax: 021.315.65.48

e-mail: [email protected]

Leadership&Management este cel mai apreciat curs Schultz Consulting in companii.

Cursul pune accentul pe competentele comportamentale pe care un Leader trebuie sa si le dezvolte, astfel incat sa aiba succes.

Participand la acest curs, veti fi capabili sa gestionati echipe de lucru si parteneriatele, fara a recurge in primul rand la proceduri ci utilizand propriile surse de putere adaptate diferitelor tipuri de situatii.

Leadership&Management este un curs care abordeaza exact probleme si situatii din „viata de zi cu zi” a unei echipe, ajutand participantii nu numai sa le constientizeze, ci si sa gaseasca solutii concrete pentru fiecare in parte, astfel incat rezultatele pe care le vor obtine ulterior parcurgerii cursului sa fie unele net superioare.

Cursul este unul practic prin excelenta – participantii sunt pusi in diferitele ipostaze in care se regaseste un Leader, astfel, ajutandu-i sa identifice cele mai bune solutii pentru rezolvarea problemelor cu care se vor confrunta.

Vom aborda elemente legate de leadership, de diferentele si asemanarile dintre management si leadership, de gradul in care acesta poate si trebuie sa acorde libertate de decizie membrilor echipei (leadership situational), de tipul de Leader reprezentat de fiecare participant si de modul in care poate determina implicarea membrilor echipei in cadrul sarcinilor. De asemenea, vor fi abordate elemente legate de modul in care un Leader asigura interactiunea dintre propria echipa si alte echipe.

Valoarea adaugata a acestui curs este ca ofera posibilitatea fiecarui participant de a se autoevalua din perspectiva rolului de Leader, precum si de a primi feedback comportamental, legat de comportamentele specifice unui Leader de succes, atat din partea celorlalti participanti, cat si din partea trainerilor. Astfel, la finalul cursului participantii vor primi fise de feedback pe baza carora pot identifica propriile puncte tari, precum si ariile pe care trebuie sa le dezvolte in continuare pentru a deveni un Leader de succes.

In acelasi sens vor fi utilizate, aplicate si interpretate o serie de chestionare si teste specifice, menite sa identifice sursele de putere utilizate de fiecare participant, modul in care se raporteaza fiecare la luarea deciziilor si la interactiunea cu ceilalti membrii ai echipei.

Examenul de absolvire se va desfasura in ultima zi de curs si va consta intr-o proba teoretica (test grila) si o proba practica.

La examenul de absolvire va fi prezenta o Comisie de evaluare formata din evaluatori ai Consiliului National de Formare Profesionala a Adultilor.

In urma absolvirii acestui curs, participantii vor primi un Certificat de „Competente antreprenoriale” recunoscut de Ministerul Muncii, Ministerul Educatiei si Consiliul National de Formare Profesionala a Adultilor.

Certificatul recunoaste Grupari de competente cheie, specifice mai multor ocupatii: „Competente antreprenoriale”.

Scopul cursului:
– Sa dezvolte competente de conducere.

Obiective:

La finalul cursului participantii vor fi capabili sa:
– defineasca diferenta dintre leadership si management;
– identifice tipurile de lideri;
– recunoasca functiile managementului;
– recunoasca tipuri de leaderi;
– demonstreze abilitati de organizare a sarcinilor de lucru;
– demonstreze abilitati de comunicare;
– demonstreze abilitati de a lucra in echipa;
– demonstreze abilitati de a lua decizii;
– demonstreze abilitati de gestionare a timpului;
– identifice propriul stil de abordare a conflictelor;
– identifice propriile surse de putere;
– demonstreze gestionarea procesului de luare a deciziilor;
– demonstreze abilitati specifice unui negociator.

Tematica

„Arta de a conduce oamenii”:
– Diferenta dintre leadership si management
– Tipuri de leaderi

LEADERSHIP
Obiective generale:
1. Intelegerea conceptului de leadership;
2. Analiza diverselor strategii decizionale;
3. Dezvoltarea abilitatilor de conducere.

Conceptul de leadership:
– concepte si definitie;
– abordari ale leadership-ului.

Profilul unui leader:
– portretul leader-ului: caracteristici, competente;
– tipurile de responsabilitati ale leader-ului;
– rolurile pe care le poate juca in cadrul organizatiei.

Relatiile leader-ului:
– relatia leader-organizatie; leader-grup; leader-echipa;
– relatia leadership – stiluri de conducere.

Procesul decizional:
– tipuri de decizii ale leader-ului;
– implicarea organizatiei in procesul decizional.

TEORII DE MANAGEMENT ORGANIZATIONAL
Obiective generale:
1. Evidentierea componentelor managementului organizational;
2. Transmiterea cunostintelor teoretice si practice necesare functiei de manager intr-o organizatie;
3. Dezvoltarea abilitatilor si atitudinilor specifice functiei de manager.

Analiza mediului organizational:
– Definirea organizatiei;
– Etapele/procesul de analiza a nevoilor organizationale;
– Instrumente de analiza a mediului organizational.

Planificarea organizationala:
– Planificarea strategica;
– Formularea misiunii organizationale, a strategiilor si a obiectivelor strategice;
– Dezvoltarea planurilor operationale.

Resursele organizatiei:
– Aspecte privind intercorelarea tuturor resurselor organizatiei;
– Instrumente de planificare a resurselor.

Dezvoltarea parteneriatului:
– Elemente privind comunicarea externa si dezvoltarea parteneriatului;
– Construirea si mentinerea relatiilor de parteneriat.

MANAGEMENT GENERAL
Obiective generale:
1. Intelegerea procesului de management;
2. Cunoasterea tipurilor, stilurilor si profilului de manager;
3. Managementul echipei;
4. Managementul luarii deciziei.

Management si manageri:
– Etapele procesului managerial, functiile managementului;
– Procesul de luare a deciziilor in organizatie;
– Cunoasterea relatiilor interumane; motivarea – teorii motivationale.

Managerii:
– Tipuri de manageri;
– Stiluri manageriale;
– Profilul managerului.

Managementul echipei:
– roluri ale membrilor echipei;
– functii ale echipei;
– etapele formarii echipei.

Managementul luarii deciziei:
– moduri de luare a deciziilor;
– cooptarea factorilor interesati de rezolvarea problemei;
– adaptarea modului de luare a deciziei la grupul decizional.

MANAGEMENTUL TIMPULUI
Obiective generale:
1. Intelegerea conceptului management al timpului

Conceptul de Managementul timpului:
– Concepte si definitie;
– Identificarea hotiilor de timp;
– Prioritizarea sarcinilor.

METODOLOGIE

Cursul este dinamic, interactiv, axat pe optimizarea cunostintelor, dezvoltarea abilitatilor si formarea atitudinilor, utilizand stiinte comportamentale aplicate prin metoda experentiala.
– Incurajarea implicarii active a tuturor participantilor;
– Promovarea unei atmosfere de colaborare;
– Ajutarea participantilor sa stabileasca legaturi intre sesiunea de formare si situatii din viata de zi cu zi;
– Indrumarea participantilor spre materiale si resurse umane de care ar putea avea nevoie.

Tehnici folosite in facilitarea fazei de prelucrare a informatiilor:
– Discutii in grup pe marginea tiparelor si temelor recurente care apar ca rezultat al experientei individuale;
– Identificarea si analizarea informatiilor;
– Feed-back;
– Participantii sunt pusi in postura de a supraveghea procesul si de a descrie cele observate.

Tehnici folosite pentru a facilita procesul de generalizare:
– Rezumarea „lectiilor” in propozitii scurte, concise, generalizate;
– Grupul va discuta si va cadea de acord asupra definitiilor, conceptelor, termenilor si propozitiilor cheie;
– Reactii individuale si in grup la probleme gen: „Cum crezi ca se raporteaza ceea ce ai facut si invatat in aceasta sesiune de lucru la viata ta de zi cu zi”.

Tehnici folosite pentru a facilita etapa aplicarii:
– Reactii individuale si de grup la intrebarea: „Cum ai putea folosi cele invatate pentru a fi mai eficient in cadrul activitatii tale specifice”;
– Revizuirea informatiilor generate in decursul sesiunilor de formare si analizarea concluziilor pentru a reflecta noi perspective, planuri si comportamente;
– Modificarea sau/si dezvoltarea planurilor de actiune, scopurilor personale si strategiilor de modificare a comportamentului personal.

PREZENTARE TRAINER: Marius Dontu

Actionar majoritar si Manager general la Schultz Consulting, de profesie jurist, are 20 ani experienta in management de proiect pentru companii, structuri guvernamentale, Programe ale Uniunii Europene, Programe ale Bancii Mondiale, Programul Natiunile Unite pentru Dezvoltare, Programe guvernamentale.

A desfasurat proiecte internationale cu parteneri din Germania, Finlanda, Danemarca, Franta, Marea Britanie, Polonia.

Trainer certificat la nivel national si international, are o experinta de peste 17 ani in training, perioada in care a dezvoltat numeroase programe de training in diferite domenii, perfect adaptate cerintelor clientilor: comunicare, customer care, resurse umane, formare de formatori, managementul timpului, leadership, etc.

Marius Dontu a avut oportunitatea de a lucra, de-a lungul timpului, in echipe internationale, atat ca manager de proiect cat si ca trainer format la scoala american.

Este specializat in sisteme europene de evaluare a competentelor in urma cursurilor absolvite in Austria si a experientei de lucru cu traineri din Europa.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top