Legea Salarizarii Unice si Problema Competitiei de Abilitati Profesionale

A fost pomenita de multe ori si reiterata de reprezentantul FMI acum cateva minute la 10:15, Miercuri 27 Ianuarie 2010.

Prima cerinta: daca se aplica aceasta lege ar fi sa se reglementeze si competentele profesionale.

Primul efect: in joburile oferite de stat pe sistemul salarizarii unice nu va fi nici o competitie de performanta si nici o preocupare pentru dezvoltarea abilitatilor profesionale caci nu va exista nici o motivatie cu exceptia stimei de sine [depinde cine o are].

Mihail Brinzea

Mihail Brinzea

La scurt timp dupa ce Medierea a devenit procedura legala in Romania prin Legea 192/2006, in 2008 m-am autorizat ca Mediator. In Decembrie 2009 am fondat cu un grup de specialisti, Mediatori Autorizati ca si mine, Colegiul Mediatorilor, Asociatie Profesionala, care se ocupa structurat de dezvoltarea profesionala a membrilor, de educatie si formare in prevenirea conflictelor (nu doar in corporatii si comunitati), promovand Medierea ca alternativa de rezolvarea a conflictelor, nu numai pentru ca este mai eficienta ci si mai durabila. Medierea este o procedura legala prin care ambele parti castiga (Legea 192/2006 si 370/2009) prin care spre deosebire de instante – unde unul dreptatea nu poate fi data ambelor parti, unul pierde altul castiga – in Mediere ambele parti isi administraza dreptatea, caci ele produc – dupa o procedura bine definita – solutia conflictului in care se afla. Am pregatire in domeniul programelor de finantare pentru dezvoltare, al managementului programelor si proiectelor, precum si in domeniul Relatiilor Internationale de Cooperare pentru Dezvoltarea Societatii Civile. Am participat la diferite cursuri de formare, programe de training, pe tema finantarilor nerambursabile. In 2007 am absolvit Cursul de Specializare Post Universitara in Management si Relatii Economice Internationale la Academia de Studii Economice din Bucuresti. In 2008 am absolvit cursul de Expert Achizitii Publice si cursul de Mediatori (avand competente inclusiv in medierea conflictelor in domeniul economic). Sunt Formator si Evaluator certificat de Ministerul Muncii Familiei si Egalitatii de Sanse si de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Timeretului. Din anul 2007 cooperez cu Consiliul National Pentru Formarea Profesionala a Adultilor avand ca atributii evaluarea de competente profesionale si evaluarea programelor de formare profesionala pentru autorizarea furnizorilor de formare profesionala in domeniile formarii si managementului. Pana in 1996 am lucrat ca redactor si traducator de limba Engleza in institutii ale Patriarhiei Romane. Am o buna pregatire profesionala in domeniul Istoriei Religiilor si in domeniul relatiilor Ecumenice Internationale, preocupari de studiu cu privire la impactul social al doctrinelor religioase si influentele acestora in dezvoltarea comunitara, in afirmarea valorilor individuale si sociale, precum si la tendintele institutiilor religioase de a determina si contribui, teoretic si practic la evolutii de tipul economiilor sociale. Intrucat am studii de Master in Teologie si in Statele Unite ale Americii si cooperez prin natura serviciului cu Biserici din Europa de Vest, cunosc nuantele si modul diferit de relationare institutional sociala in materie de politici pentru comunitate, avand preocupari de studiu comparativ in acest domeniu. Am fost membru (2 mandate in Comisia Biserica si Societate – institutie de relationare a Conferintei Bisericilor Europene cu Comisia Europeana si cu Parlamentul European). Domeniul de activititate Din anul 1996 lucrez ca angajat al AIDRom, in domeniul atragerii de fonduri nerambursabile pentru dezvoltare comunitara si imbunatatirea serviciilor sociale si de educatie in Romania avand atributii in: – Conceperea strategiei de formare a asociatiei si a institutiilor partenere; – Atragerea resurselor financiare necesare strategiei; – Coordonarea programului Traning for Transformation; – Coordonarea echipelor de traineri si consultanti; – Evaluarea proiectelor inaintate spre finantare de organizatii neguvernamentale; In 2007 am fost ales Secretar General al Forumului Regional pentru Drepturile Omului in Romania si mandatul pe care l-am asumat are ca prioritate implementarea sporita a articolelor 22 si 26 din Carta Universala a Drepturilor Omului.

One Reply to “Legea Salarizarii Unice si Problema Competitiei de Abilitati Profesionale”

  1. Mihaila Raul spune:

    Am vazut tot felul de aberatii marca Boc si predecesorii legate de concedierea bugetarilor si pastrarea celor competenti. Cine judeca cine e competent si cine nu? Evident ca seful, in multe cazuri un bun lipitor de afise electorale la partid si care are o competenta profesionala discutabila. Asta ca sa fim civilizati. Lucrez in domeniu si stiu situatia. La unele institutii sunt posturi neocupate pastrate si din fondurile respective se dau prime si alte stimulente financiare. Din punctul meu de vedere, daca se dau oameni afara, primii vor zbura cei recalcitranti, apoi cei cu coloana vertebrala (care nu accepta sa fie calcati in picioare), apoi cei care isi fac treaba. Rudele sefilor si sosonarii de partid vor pleca ultimii deoarece nu pot ocupa un alt loc de munca si nici nu vor fi dati afara datorita proptelelor. Asadar, concluzia e ca totul este demagogie. De unde sa ceri competenta la niste politicieni? (a se citi incompetenti)
    Legat de abilitati profesionale, la locul meu de munca, cand are loc un curs, primii care isi iau certificatele sunt sefii, desi nu au nici macar bunul simt sa vina macar la sesiunea de deschidere a cursului, sau la examinare. E clar ca vor fi cei mai „competenti”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top