Lipsa de Reactie a unui Oficial European

Pe situl ONG-ului unde Doamna Botis e consilier si  ia din banii Fondurilor Structurale … linkul „Bune practici” nu e activat. Probabil ca sotii Botis au dorit sa arate bunele practici „pe bune”. Ieri cuplul Botis a dat cel mai elocvent exemplu.

Observati ca in coltul din dreapta jos e o invitatie la formare … poate de vidanjori de Fonduri ???

Ce ne uimeste mai mult este faptul ca desi pe site, conform normelor, este sigla UE … pana in acest moment niciun oficial al Uniunii Europene nu a avut nicio reactie.

Asteptam ca un Comisar European sa zica ceva.

In 2006 cand a fost intruniri cu privire la Autoritatile de Management pentru Fonduri Strucutrale m-am trezit vorbind la o intrunire spunand ca in opinia mea nicio institutie publica din Romania nu ar trebui sa fie Autoritate de Management. Propunerea mea a fost una lasata in aer.  Inclusiv reprezentantii de la Bruxelles zambeau aiurea.

Ce propun acum?

1. Managementul Fondurilor Structurale sa fie scos la licitatie, si fiecare Axa Prioritara sa aiba un un caiet de sarcini pus pe SEAP. Cine se crede capabil … sa faca oferta …  iar in comisia de selectie a celei mai bune oferte sa fie si reprezentanti de la Comsisia Europeana.

Asta s-a mai intamplat cand Fondul Global … dupa Runda I-a de finantari rulata in Romania … si-a dat seama ca Ministerul Sanatatii (cel care a gestionat prima Runda) nu a fost un manager bun (ca sa nu zic altcumva) al Fondului. Ce a facut atunci Fondul Global pentru a optimiza managementul Rundei a II-a ??? A scos managementul Fondului la licitatie (tender) si … a castigat Romanian Angel Appeal, un ONG care a dovedit dincolo de capacitate administrativa in materie de fonduri, transparenta, eficienta, coerctitudine si bune practici in materie de gestiune a finantarilor.

La fel a facut Fondul Norvegian …  iar licitatia a castigat-o Fundatia pentu Dezvoltarea Societatii Civile.

Nu sunt singurele Organizatii Nonguvernamentale care au experienta in materie de gestiune a Fondurilor.  Pot da zeci de exemple … si la ele puteti adauga si voi. Chiar va rog, comentati!

E timpul ca Oficialii UE sa reflecteze.  Ramane statul manager al Fondurilor Structurale?

PS

Proaspat la minut: FSE precizeaza pe situl fseromania ca Asociaţia Parteneriat Euroactiv Bistriţa nu a cerut pana acum nicio rambursare.

Probabil ca stia ea Europa ca o sa ii prindem pe unii pe parcurs. Chiar acum Botis declara la Realitatea TV ca inca nu s-a facut nicio rambursare. Adica s-a scos … cum se zice pe la noi prin Obor.

Mihail Brinzea

Mihail Brinzea

La scurt timp dupa ce Medierea a devenit procedura legala in Romania prin Legea 192/2006, in 2008 m-am autorizat ca Mediator. In Decembrie 2009 am fondat cu un grup de specialisti, Mediatori Autorizati ca si mine, Colegiul Mediatorilor, Asociatie Profesionala, care se ocupa structurat de dezvoltarea profesionala a membrilor, de educatie si formare in prevenirea conflictelor (nu doar in corporatii si comunitati), promovand Medierea ca alternativa de rezolvarea a conflictelor, nu numai pentru ca este mai eficienta ci si mai durabila. Medierea este o procedura legala prin care ambele parti castiga (Legea 192/2006 si 370/2009) prin care spre deosebire de instante – unde unul dreptatea nu poate fi data ambelor parti, unul pierde altul castiga – in Mediere ambele parti isi administraza dreptatea, caci ele produc – dupa o procedura bine definita – solutia conflictului in care se afla. Am pregatire in domeniul programelor de finantare pentru dezvoltare, al managementului programelor si proiectelor, precum si in domeniul Relatiilor Internationale de Cooperare pentru Dezvoltarea Societatii Civile. Am participat la diferite cursuri de formare, programe de training, pe tema finantarilor nerambursabile. In 2007 am absolvit Cursul de Specializare Post Universitara in Management si Relatii Economice Internationale la Academia de Studii Economice din Bucuresti. In 2008 am absolvit cursul de Expert Achizitii Publice si cursul de Mediatori (avand competente inclusiv in medierea conflictelor in domeniul economic). Sunt Formator si Evaluator certificat de Ministerul Muncii Familiei si Egalitatii de Sanse si de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Timeretului. Din anul 2007 cooperez cu Consiliul National Pentru Formarea Profesionala a Adultilor avand ca atributii evaluarea de competente profesionale si evaluarea programelor de formare profesionala pentru autorizarea furnizorilor de formare profesionala in domeniile formarii si managementului. Pana in 1996 am lucrat ca redactor si traducator de limba Engleza in institutii ale Patriarhiei Romane. Am o buna pregatire profesionala in domeniul Istoriei Religiilor si in domeniul relatiilor Ecumenice Internationale, preocupari de studiu cu privire la impactul social al doctrinelor religioase si influentele acestora in dezvoltarea comunitara, in afirmarea valorilor individuale si sociale, precum si la tendintele institutiilor religioase de a determina si contribui, teoretic si practic la evolutii de tipul economiilor sociale. Intrucat am studii de Master in Teologie si in Statele Unite ale Americii si cooperez prin natura serviciului cu Biserici din Europa de Vest, cunosc nuantele si modul diferit de relationare institutional sociala in materie de politici pentru comunitate, avand preocupari de studiu comparativ in acest domeniu. Am fost membru (2 mandate in Comisia Biserica si Societate – institutie de relationare a Conferintei Bisericilor Europene cu Comisia Europeana si cu Parlamentul European). Domeniul de activititate Din anul 1996 lucrez ca angajat al AIDRom, in domeniul atragerii de fonduri nerambursabile pentru dezvoltare comunitara si imbunatatirea serviciilor sociale si de educatie in Romania avand atributii in: – Conceperea strategiei de formare a asociatiei si a institutiilor partenere; – Atragerea resurselor financiare necesare strategiei; – Coordonarea programului Traning for Transformation; – Coordonarea echipelor de traineri si consultanti; – Evaluarea proiectelor inaintate spre finantare de organizatii neguvernamentale; In 2007 am fost ales Secretar General al Forumului Regional pentru Drepturile Omului in Romania si mandatul pe care l-am asumat are ca prioritate implementarea sporita a articolelor 22 si 26 din Carta Universala a Drepturilor Omului.

One Reply to “Lipsa de Reactie a unui Oficial European”

  1. Mihaila Raul spune:

    Aveti perfecta dreptate. Am avut tangente cu Ministerul Muncii si am reclamat sistemul care excludea de la finantare pe o componenta PHARE servicii sociale ONG-uri acreditate ca furnizori, banii fiind dirijati pe DGASPC-uri, institutii mamut si gauri fara fund pentru bani.
    Am avut aceleasi comentarii ca ANOFM, AJOFM si alte institutii din subordinea ministerului nu pot concura pe bani gestionati de minister ca e conflict de interese (plus agentii guvernamentale, ministere, etc.).
    Un individ subsecretar de stat (probabil numit pentru suprafata de afise de partid lipite in campanie) a zis ca statul e gestionar, el a negociat cu UE si el decide. Astea se intamplau pe vremea fostei sefe AM – Cristina Iova. Dar lucrurile nu s-au schimbat. S-au contractat o multime proiecte moarte din fasa deoarece nu are cine sa le implementeze: s-a intervenit pentru ele: „sa luam banii si vedem noi pe urma ce facem”. Greseala pleaca de sus. De asta fondurile europene sunt gestionate prost. Si nimeni nu-si pune problema asupra eficientei cheltuirii banului, toti ministrii pun accent pe accesare fonduri, nu conteaza conditiile. Vedem ca am cheltuit o multime de bani si impactul e zero. Asta e problema. Poate ca era bine sa se negocieze mai multi bani pentru utilaje la firme

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top