Ministerul Fondurilor Europene lanseaza public modulul „Depunere Cerere de finantare” in MySMIS

fermier_calculator_resize.jpg

Ministerul Fondurilor Europene (MFE) intentioneaza ca de luni, 28 martie, sa lanseze public modulul pentru cererea de finantare in cadrul aplicatiei pentru depunerea online a proiectelor europene.

„Versiunea 1.0 Beta a MySMIS functioneaza din 1 martie 2016. Aceasta versiune a fost in testare interna si testare publica. In perioada actuala se retin cerintele justificate si se remediaza bug-urile (nefunctionalitatile). Avem intentia ca in 28 martie sa putem anunta ca fiind lansat public modulul de depunere a cererii de finantare. In acest sens, sunt functionale doua module: un modul back-office — ‘Definire apel’, respectiv un modul front-office — ‘Depunere Cerere de finantare‘, au afirmat reprezentantii Ministerului.

Aplicatia pentru depunerea online a proiectelor europene a fost testata de peste 1.000 de utilizatori in perioada 8-18 martie.

Aceasta aplicatie IT a fost elaborata de MFE, impreuna cu Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS), pentru a facilita schimbul electronic de informatii intre beneficiari si autoritatile cu atributii in gestionarea fondurilor europene structurale si de investitii.

„Prin implementarea aplicatiei MySMIS 2014, Ministerul Fondurilor Europene raspunde prevederilor regulamentelor europene aplicabile perioadei de programare 2014 — 2020”, se arata intr-un comunicat de presa al ministerului.

In data de 29 februarie, ministrul Fondurilor Europene, Aura Raducu, a declarat ca aplicatia pentru depunerea online a proiectelor europene va fi functionala din 19 martie si va avea opt module pana in iunie.

„In perioada 8-18 martie, potentialii beneficiari pot intra in aplicatie. Intre timp am facut o retea foarte moderna de Help Desk, asa cum este si la Comisia Europeana, un fel de call center prin care, prin telefon sau email, sa i se dea omului toate informatiile de care are nevoie si clarificarile. La nivel regional si in fiecare judet facem un one-stop-shop si avem o echipa de 2-4 oameni care stau si asista beneficiarii pentru ca in marile proiecte pe care le-am avut in perioada anterioara beneficiarii nu au fost sprijiniti si informatiile pe care le-au primit uneori au fost distorsionate si nu din rea-vointa. Vrem sa evitam aceste nereguli. Sistemul informatic va fi functional dupa 18 martie, dupa aceasta testare”, a spus Raducu.

Ea a precizat ca sistemul va avea doua module, dupa testare.

„Sistemul va avea doua module dupa testare, dar va avea in total opt module care se vor face treptat pâna in iunie. Cele doua module de comunicare cu beneficiarii sunt gata, respectiv apel si cerere de finantare, dupa care urmeaza modulul de contractare, nereguli, de raportare la Comisie”, a aratat Raducu.

Sursa: Agerpres

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top