Startup-ul orădean OptiOffer primește 50.000 de euro finanțare, ca parte din programul Make IT in Oradea, o inițiativă publică menită să promoveze și să crească ecosistemul local de startup-uri de tehnologie. Aceasta este prima finanțare oferită de Make IT in Oradea, la un an de la demararea programului.
OptiOffer este un Supplier – Reseller Platform (SRP), o platformă Business to Business (B2B) pentru managementul ofertelor comerciale și eCatalog care conectează furnizorii și revânzătorii, pentru a face vânzarea și achiziția de produse și echipamente mai eficientă, fără sute de cataloage PDF sau printate, liste de prețuri și e-mailuri. O astfel de platformă aduce experiența online Business to Consumer în tranzacțiile B2B.
Platforma ajută antreprenorii și agenții de vânzări să se concentreze pe relația cu clientul, în loc sa petreacă ore în șir pentru gestionarea cataloagelor, ofertelor de preț și comenzilor către furnizori.
Ce face startup-ul OptiOffer
“În lumea echipamentelor profesionale, crearea unei singure oferte poate dura de la câteva ore la cateva zile, în funcție de complexitatea proiectului. Astăzi, acest proces se face manual: agentul de vânzări copiază descrierile, specificațiile și prețurile produselor din cataloage PDF într-un document Word sau Excel – oferta comercială. Este un proces de du-te-vino pentru multe companii, care nu s-a schimbat major din anii 90.”, a explicat Bogdan Boța, co-fondator și Chief Technology Officer al companiei OptiOffer.
Produsul se adresează în special companiilor mici și mijlocii care comercializează echipamente și produse. Aceștia pot fi revânzători sau distribuitori care desfășoară activități de vânzare B2B din industrii precum utilaje pentru industria Ho.Re.Ca., energie verde, echipamente de climatizare și așa mai departe.
“Într-o lume ideală, ar fi foarte ușor să găsești și să cumperi online toate echipamentele necesare funcționării unui hotel, la fel cum cauți și cumperi un telefon sau un laptop. Cu OptiOffer ne dorim să ajutăm clienții finali, pentru ca aceștia să nu mai aștepte zile întregi după oferte și documente de la revânzători și să nu se mai piardă în zeci de e-mail-uri pentru fiecare achiziție. Vrem ca revânzătorii să poată vinde de oriunde s-ar afla și să încaseze banii cât mai repede. Și nu în ultimul rând vrem ca producătorii să aibă acces la o rețea de revânzători filtrați și verificați, cărora să le dea acces instant la eCatalog-ul propriu.
Pentru a realiza asta, trebuie creată o rețea unde producătorii pot găsi revânzători și distribuitori, cărora să le poată da acces instant la eCatalog-ul lor. Într-un astfel de catalog, produsele și prețurile sunt mereu actualizate, iar asta înseamnă că orice produs nou adăugat și orice schimbare de preț va ajunge de la producător la distribuitor și revânzător în mod automat, fără erori, în doar cateva secunde. Scopul final este de a finaliza deal-uri corecte în timp record. La rândul lor, revânzătorii vor putea să-și gestioneze furnizorii, ofertele și deal-urile în mod eficient de oriunde”, a afirmat Nichita Herpuț, co-fondator și Chief Executive Officer al companiei OptiOffer.
Mai multe detalii aici