Propunere pilon pentru reforma statului

Reforma statului a fost pe agenda electorala discutata cu prioritate. Deasemenea este foarte clar ca functionarii publici nu vor scapa de restructurare masiva.

Exista o posibilitate de a face cu adevarat reforma si a nu nedreptati nici pe functionarii care isi fac datoria: concedierea celor care nu au actualizat datele cu persoane cu drept de vot si au lasat pe lista inclusiv persoane cu 20 de ani vechime de resedinta la cimitir, adica persoane decedate de 20 de ani [care probabil au votat la fiecare din alegerile libere din 1991 incoace !!! :))]. Ar fi posibil sa aflam ca intre timp decedatii au primit si pensie si ajutoare sociale si poate si subventii … credite … mai stii?!

O reforma a statului nu se poate face fara a avea o evidenta clara a populatiei. Daca nu stii cati cetateni vii sunt … exista riscul sa ai un stat supra-dimensionat ori un stat subdimensionat [apropo de propunerea de a avea la fiecare 70.000 de locuitori un reprezentant in parlament].

In conditiile in care la actualele alegeri miza poate fi si la cateva sute de voturi, concedierea de urgenta a celor responsabili de introducerea pe listele de votanti a unor persoane decedate este obligatorie. Nu ii acuzam … deocamdata … de masluire ori de fals in acte publice … caci lista de vot este un act public, nu-i asa? … dar nelgijenta lor poate duce la falsificarea rezultatelor alegerilor si la masluirea vointei electoratului.

Si pana la urma, daca functionarii in cauza nu sunt in stare sa faca o lista cu persoane vii avand varsta de peste 18 ani … ce lucrare li se poate da sa intocmesca la serviciu si sa castige un ban cinstit ???

Mihail Brinzea

Mihail Brinzea

Mihail Brinzea

La scurt timp dupa ce Medierea a devenit procedura legala in Romania prin Legea 192/2006, in 2008 m-am autorizat ca Mediator. In Decembrie 2009 am fondat cu un grup de specialisti, Mediatori Autorizati ca si mine, Colegiul Mediatorilor, Asociatie Profesionala, care se ocupa structurat de dezvoltarea profesionala a membrilor, de educatie si formare in prevenirea conflictelor (nu doar in corporatii si comunitati), promovand Medierea ca alternativa de rezolvarea a conflictelor, nu numai pentru ca este mai eficienta ci si mai durabila. Medierea este o procedura legala prin care ambele parti castiga (Legea 192/2006 si 370/2009) prin care spre deosebire de instante – unde unul dreptatea nu poate fi data ambelor parti, unul pierde altul castiga – in Mediere ambele parti isi administraza dreptatea, caci ele produc – dupa o procedura bine definita – solutia conflictului in care se afla. Am pregatire in domeniul programelor de finantare pentru dezvoltare, al managementului programelor si proiectelor, precum si in domeniul Relatiilor Internationale de Cooperare pentru Dezvoltarea Societatii Civile. Am participat la diferite cursuri de formare, programe de training, pe tema finantarilor nerambursabile. In 2007 am absolvit Cursul de Specializare Post Universitara in Management si Relatii Economice Internationale la Academia de Studii Economice din Bucuresti. In 2008 am absolvit cursul de Expert Achizitii Publice si cursul de Mediatori (avand competente inclusiv in medierea conflictelor in domeniul economic). Sunt Formator si Evaluator certificat de Ministerul Muncii Familiei si Egalitatii de Sanse si de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Timeretului. Din anul 2007 cooperez cu Consiliul National Pentru Formarea Profesionala a Adultilor avand ca atributii evaluarea de competente profesionale si evaluarea programelor de formare profesionala pentru autorizarea furnizorilor de formare profesionala in domeniile formarii si managementului. Pana in 1996 am lucrat ca redactor si traducator de limba Engleza in institutii ale Patriarhiei Romane. Am o buna pregatire profesionala in domeniul Istoriei Religiilor si in domeniul relatiilor Ecumenice Internationale, preocupari de studiu cu privire la impactul social al doctrinelor religioase si influentele acestora in dezvoltarea comunitara, in afirmarea valorilor individuale si sociale, precum si la tendintele institutiilor religioase de a determina si contribui, teoretic si practic la evolutii de tipul economiilor sociale. Intrucat am studii de Master in Teologie si in Statele Unite ale Americii si cooperez prin natura serviciului cu Biserici din Europa de Vest, cunosc nuantele si modul diferit de relationare institutional sociala in materie de politici pentru comunitate, avand preocupari de studiu comparativ in acest domeniu. Am fost membru (2 mandate in Comisia Biserica si Societate – institutie de relationare a Conferintei Bisericilor Europene cu Comisia Europeana si cu Parlamentul European). Domeniul de activititate Din anul 1996 lucrez ca angajat al AIDRom, in domeniul atragerii de fonduri nerambursabile pentru dezvoltare comunitara si imbunatatirea serviciilor sociale si de educatie in Romania avand atributii in: – Conceperea strategiei de formare a asociatiei si a institutiilor partenere; – Atragerea resurselor financiare necesare strategiei; – Coordonarea programului Traning for Transformation; – Coordonarea echipelor de traineri si consultanti; – Evaluarea proiectelor inaintate spre finantare de organizatii neguvernamentale; In 2007 am fost ales Secretar General al Forumului Regional pentru Drepturile Omului in Romania si mandatul pe care l-am asumat are ca prioritate implementarea sporita a articolelor 22 si 26 din Carta Universala a Drepturilor Omului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top