Quality Managerul – omul potrivit la locul potrivit

Revin (sau poate ca ar trebui doar sa continui) asupra problemelor legate de constientizare si de personal, fiindca aici este cheia intregului proces (de la implementare pana la mentinerea calitatii la un nivel ridicat). Putem spune ca deja exista semne (fragede, ce-i drept) ca top managementul a inceput sa inteleaga si sa constientizeze ca are nevoie de acest sistem, ca acest sistem ii aduce beneficii.

Ramane insa de rezolvat problema coordonarii acestui Sistem de Management al Calitatii. Pentru acele organizatii care doresc cu adevarat performanta, Quality Managerul reprezinta un punct de congruenta al nevoilor, cerintelor, ideilor si proceselor atat interne, cat si externe. 

Cum sa aleg un manager de „calitate”?
 
Fara doar si poate, Quality Managerul este (sau ar trebui sa fie) unul dintre cei mai importanti oameni dintr-o organizatie si alegerea lui este nu foarte importanta, ci esentiala. De aceea, odata cu initierea procesului de certificare, trebuie sa luati in considerare pentru aceasta pozitie o persoana (fie din interior, fie din exterior) care sa fie „open minded” si sa poata avea o viziune de holistica asupra intregii activitati a organizatiei.

Nu este necesar ca in momentul numirii pe aceasta pozitie persoana sa aiba pregatire de specialitate, fiindca ea se poate dobandi pe parcurs. La fel de importante sunt motivarea si loialitatea (fata de organizatie) persoanei care va ocupa aceasta functie. De obicei, Quality Managerul este ales din randul personalului organizatiei, insa exista anumite cazuri in care este necesara investirea unui specialist din exterior.

Libertate de actiune
 
Cea mai mare greseala pe care o face top managementul organizatiilor (ma refer mai mult la cele autohtone) este de a limita raza de actiune si autoritatea Quality Managerului. Dupa parerea mea, aceasta este o greseala pe care trebuie sa invatam sa nu o mai facem (atunci de ce am mai ales omul cu grija, l-am scolit si l-am pregatit pentru aceasta sarcina?), pentru ca ar putea avea efecte negative asupra organizatiei.

In momentul in care organizatia si-a stabilit un obiectiv serios si realist cu privire la calitatea produselor si serviciilor oferite, Quality Managerului ii revine (impreuna cu top managementul) sarcina de a indeplini acest obiectiv. De aceea, Quality Managerul trebuie sa poata audita si controla la modul cel mai serios toate procesele organizatiei, trebuie sa colaboreze cu managerii de vanzari, marketing, HR, PR etc, pentru a defini si indeplini in proportie de 100% nevoile si asteptarile clientilor. Numai in acest fel se pot masura si analiza performantele organizatiei in conformitate cu standardele impuse. 

Sursa: Managementul-proiectelor.ro, 13 iunie 2008

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top