Raportul pe Justitie, Lupta Presedintelui si Resursele Tarii

Conferinta de presa tinuta ieri pe tema Raportului pe Justitie a gasit Presedintelui Basescu un nou rol … acela de luptator pentru imaginea tarii … desi nu are Studii de Public Relations la SNSPA. Spune Presedintele ca e datoria lui sa dezminta pe la cancelariile Europene ca Romania nu isi indeplineste obligatiile pe care le-a asumat prin Tratatul de Aderere. N-a sarit ca ars, … dar copt tot era. Ce este mai dramatic in toata faza asta cu conferinta de presa … de doi lei …  este faptul ca Domnul Presedinte Basescu isi INCHIPUIE ca Raportul e cel care infiereaza faptul ca Romania nu isi indeplinesce obligatiile, … ca ambasadele tarilor membre UE dorm pe aici si cand le intreaba guvernele si parlamentele lor cum merge Justitia in Romania  ei spun “pai nu stim … inca putin … sa asteptam Raportul”.  Domnule Presedinte, Raportul doar reflecta realitatile asa cum sunt ele percepute in diferite Cancelarii europene, si daca nici un membru din Comisia care a intocmit Raportul nu s-a opus sa se scrie negru pe alb ca “Romania nu isi respecta obligatiile asumate prin Tratatul de Aderare” inseamna ca toti cei 26 au aceasta certitudine ori macar … aceasta perceptie. Raportul e doar hartia care consemneaza concluziile pe care le-au tras de-a lungul timpului. Asa ca reactia la Raport este pe de o parte tardiva pe da alta parte o pierdere de timp si o provocare ce ar putea sa ii determine sa scoata pe masa dovezi concrete care sa sustina punctul de vedere exprimat in Raport.  Credeti ca Ambasadele si Cancelariile europene nu au pe masa cazurile Ignaccolo-Zenide – Franta, Pini – Italia, Hirschhorn – Franta, Rosengren – Suedia versus Romania? Sunt peste 700 de astfel de probe pe situl Curtii Europene a Drepturilor Omului (pentru cei interesati … motor de cautare HUDOC).

Daca Legea ANI s-a dovedit neconstitutionala, spune Presedintele Basescu, trebuie Schimbata Constitutia.  De multi ani Presedintele Basescu vorbeste de Reforma Statului, de Reforma X, Y, Z, iar acum … fleoshk … de Reforma Constitutiei. Ma intreb de ce nu vorbeste de Reforma Clasei Politice ??? De ce nu vorbeste de un Statut al Politicianului Roman ??? De ce nu propune o noua forma de alegere a Judecatorilor de la Curtea Constitutionala, eu as zice chiar prin vot direct facut de populatie, asa fel ca toate dependentele politice ale Judecatorilor de la Curtea Constitutionala sa fie anihilate. Si daca tot vorbim despre Reforma ce-ar fi ca doar Societatea Civila sa faca propuneri de pentru Constitutie.  Am avut oricum experienta a peste 45 de ani de Constitutie propusa de politicienii comunisti si 20 de ani de Constitutie propusa tot de politicieni. Poate ar fi cazul, Domnule Presedinte,  sa luam plasmuirea Constitutiei din mana politicienilor … ca tot sugerati ca o fac in asa fel incat sa fie in favoarea lor, de nu poate sa treaca ANI!

Ce-ar fi ca rolul Partidelor Politice sa fie rezumat doar la a fi scoli in care se invata Buna Guvernare??? si Partidele  doar un fel de atleti care concureaza sa ajunga la guvernare, fara cea mai mica posibilitate de a influenta regulile jocului.

Ma intreb daca Domnul Presedinte Basescu nu stie un lucru banal, care este vehiculat in toate cancelariile europene, si o expresie care se spune pe culoare la Curtea Europeana a Drepturilor Omului. Expresia de pe culoare cand apare un nou caz este: “CLONA ROMANEASCA” … cu alte cuvinte o alta magarie tipica a Justitiei din Romania. Lucrul atot stiut este ca bugetul si resursele publice ale Romaniei sunt spoliate de Hotarari Judecatoresti care continua de zeci de ani sa fie neconforme cu practica Curtii Europene … Romania platind despagubiri care adunate poate dau miliardul de euro.  Si ca desi are posibilitatea sa meaga in Actiune in Regres impotriva judecatorilor care continua sa dea sentinte impotriva jurisprudentei Curtii Europene, Ministerul Finantelor nu o face.  Plateste gras despagubirile si penalitatile, apoi se plange ca nu sunt bani de pensii, si se imprumuta pe pietele financiare externe ca sa dea niste amarate de pensii. Numai pe componenta despagubiri pentru stres in cauza  Doamna Ignaccolo-Zenide vs Statul Roman s-a pronuntat o hotarare de 100.000 de Franci Francezi in anul 2000.  Nu credeti ca ar fi cazul sa mai aiba si cetatenii Romani un cuvant de spus daca sunt dispusi sa plateasca pentru greselile de jurisprudenta a Judecatorilor. Eu unul nu mai sunt dispus si vreau ca Statul Roman sa faca Actiune in Regres.

Intrebare directa: Cand o sa cereti Domnule Presedinte ca Ministerul Finantelor sa faca Actiune in Regres impotriva Judecatorilor care dau sentinte pentru care noi toti platim zeci de ani? Si cand o sa suspendati pe acei judecatori care nu au minimul de profesionalism sa dea sentinte care nu se intorc impotriva STATLUI ???  Cand Domnule Presedinte? Cand o sa aveti o discutie cu Consiliul Superior al Magistraturii? Adevarata Dumneavoastra Misiune este SA FACETI IN ASA FEL, INCAT STATUL ROMAN SA NU FIE CONDAMNAT IN CURTI DE JUSTITIE INTERNATIONALE SI EUROPENE …  nu sa reactionati ca o domnisoara dupa ce Gigel a scris pe tabla ca nu mai e fata mare. In acest fel, nemaifiind in situatia de a plati despagubiri vom avea si un Buget mai putin spoliat.

About Mihail Brinzea

La scurt timp dupa ce Medierea a devenit procedura legala in Romania prin Legea 192/2006, in 2008 m-am autorizat ca Mediator. In Decembrie 2009 am fondat cu un grup de specialisti, Mediatori Autorizati ca si mine, Colegiul Mediatorilor, Asociatie Profesionala, care se ocupa structurat de dezvoltarea profesionala a membrilor, de educatie si formare in prevenirea conflictelor (nu doar in corporatii si comunitati), promovand Medierea ca alternativa de rezolvarea a conflictelor, nu numai pentru ca este mai eficienta ci si mai durabila. Medierea este o procedura legala prin care ambele parti castiga (Legea 192/2006 si 370/2009) prin care spre deosebire de instante – unde unul dreptatea nu poate fi data ambelor parti, unul pierde altul castiga – in Mediere ambele parti isi administraza dreptatea, caci ele produc – dupa o procedura bine definita – solutia conflictului in care se afla. Am pregatire in domeniul programelor de finantare pentru dezvoltare, al managementului programelor si proiectelor, precum si in domeniul Relatiilor Internationale de Cooperare pentru Dezvoltarea Societatii Civile. Am participat la diferite cursuri de formare, programe de training, pe tema finantarilor nerambursabile. In 2007 am absolvit Cursul de Specializare Post Universitara in Management si Relatii Economice Internationale la Academia de Studii Economice din Bucuresti. In 2008 am absolvit cursul de Expert Achizitii Publice si cursul de Mediatori (avand competente inclusiv in medierea conflictelor in domeniul economic). Sunt Formator si Evaluator certificat de Ministerul Muncii Familiei si Egalitatii de Sanse si de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Timeretului. Din anul 2007 cooperez cu Consiliul National Pentru Formarea Profesionala a Adultilor avand ca atributii evaluarea de competente profesionale si evaluarea programelor de formare profesionala pentru autorizarea furnizorilor de formare profesionala in domeniile formarii si managementului. Pana in 1996 am lucrat ca redactor si traducator de limba Engleza in institutii ale Patriarhiei Romane. Am o buna pregatire profesionala in domeniul Istoriei Religiilor si in domeniul relatiilor Ecumenice Internationale, preocupari de studiu cu privire la impactul social al doctrinelor religioase si influentele acestora in dezvoltarea comunitara, in afirmarea valorilor individuale si sociale, precum si la tendintele institutiilor religioase de a determina si contribui, teoretic si practic la evolutii de tipul economiilor sociale. Intrucat am studii de Master in Teologie si in Statele Unite ale Americii si cooperez prin natura serviciului cu Biserici din Europa de Vest, cunosc nuantele si modul diferit de relationare institutional sociala in materie de politici pentru comunitate, avand preocupari de studiu comparativ in acest domeniu. Am fost membru (2 mandate in Comisia Biserica si Societate – institutie de relationare a Conferintei Bisericilor Europene cu Comisia Europeana si cu Parlamentul European). Domeniul de activititate Din anul 1996 lucrez ca angajat al AIDRom, in domeniul atragerii de fonduri nerambursabile pentru dezvoltare comunitara si imbunatatirea serviciilor sociale si de educatie in Romania avand atributii in: – Conceperea strategiei de formare a asociatiei si a institutiilor partenere; – Atragerea resurselor financiare necesare strategiei; – Coordonarea programului Traning for Transformation; – Coordonarea echipelor de traineri si consultanti; – Evaluarea proiectelor inaintate spre finantare de organizatii neguvernamentale; In 2007 am fost ales Secretar General al Forumului Regional pentru Drepturile Omului in Romania si mandatul pe care l-am asumat are ca prioritate implementarea sporita a articolelor 22 si 26 din Carta Universala a Drepturilor Omului.

One thought on “Raportul pe Justitie, Lupta Presedintelui si Resursele Tarii”

  1. Antoniu spune:

    Ce sa ne mai asteptam de la un marinar ju(de)cator?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.