Metodele sincere de a atrage investitorii

investitori, antreprenori

Ca de fiecare data, exista si alte metode de a ne lansa business-ul fara a intrece limitele adevarului, chiar daca fondurile de venture capital si investitorii de tip angel vor sa vada proiectii financiare extraordinar de profitabile.

Antreprenorii se vad de multe ori nevoiti sa isi exagereze previziunile pentru a arata ca afacerea lor poate depasi pragul de un milion de euro in numai cativa ani, dar nu are sens sa fabricam pur si simplu un set de proiectii care nu au nicio baza reala.

Una dintre metodele de a scapa de aceasta presiune este de a realiza un plan de afaceri bazat pe cifre reale, pe care sa le putem explica si discuta cu investitorii. Cu cat ei vor vedea ca stim foarte bine despre ce vorbim si avem asteptari realiste, cu atat vor avea mai multa incredere in noi si afacerea pe care vrem sa o lansam. De cele mai multe ori, investitorii sunt persoane cu o vasta experienta de business si nu se vor lasa tot timpul pacaliti de cifrele mult prea optimiste pe care le prezentam. In schimb, vor privi cu mult mai multa atentie un plan bine alcatuit si gandit in cele mai mici detalii.

Apoi, pentru un start-up este la fel de dificila si recrutarea unor angajati talentati, in conditiile in care antreprenorii trebuie sa ii convinga pe acestia sa intre intr-o companie care nu este inca stabila sau profitabila. Ca patron, exista doua posibilitati: acordarea unui salariu din piata si asumarea riscului ca dezvoltarea business-ului va justifica salariul, sau impartirea riscului cu angajatul repectiv prin platirea unui salariu mai mic dar acordarea unor actiuni in cadrul companiei pentru a completa veniturile.

Antreprenorii cu experienta vor spune ca cea mai buna varianta este cea de a doua, intrucat riscul este impartit cu angajatii pana cand firma prinde viteza. Dar, desi este cea mai buna solutie, patronii sunt pusi inca o data intr-o pozitie dificila, aceea de a recruta personal prin exagerea sanselor ca firma sa primeasca finantare, cat de dezvoltata este strategia companiei, sau cat de populare sunt produsele oferite.

Pe de alta parte, angajatii sunt printre primii care isi dau seama cand sansele de a primi finantare scad, strategia da gres si produsele nu se vand, asa ca este mai bine sa fim deschisi in privinta acestor situatii. In schimb, putem oferi cresteri salariale in functie de succesul companiei, sau odata cu atingerea anumitor puncte-cheie in viata firmei.

Metoda este cu siguranta mult mai ieftina decat acordarea bonusurilor in functie de performanta, in conditiile in care cele din urma sunt cheltuite si uitate destul de repede. Majorararile salariale pe de alta parte ii vor ambitiona pe salariati sa lucreze la capacitate maxima pentru a duce firma pe drumul cel bun. Mai mult, asa impartim riscurile cu care se confrunta un start-up si nu beneficiem de experienta unor oameni bine pregatiti.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top