Companiile de leasing nu se pot implica in problema declaratiilor fiscale

Societatile de leasing nu se pot implica in problema declaratiilor fiscale legate de bunurile achizitionate in leasing, neavand dreptul legal de a disemina informatiile referitoare la utilizatorii acestor bunuri.

„Asociatia de Leasing si Servicii Financiare Nebancare (ALB) a promovat o politica de comunicare continua si preventiva a modificarilor din Codul Fiscal catre utilizatorii si beneficiarii contractelor de leasing, dar, in acelasi timp, ALB, neavand dreptul legal de a disemina informatiile referitoare la utilizatorii bunurilor achizitionate in sistem leasing, nu se poate implica in coordonarea in teritoriu a punerii in aplicare a acestor norme si a Ordinului comun al MFP si MAI, care mentioneaza concret procedura de declarare fiscala a bunurilor de catre contribuabil, in calitate de utilizator/locatar al contractului de leasing”, se spune intr-un comunicatul ALB.

„Ca reprezentant al societatii civile, ALB nu poate avea un rol executiv pentru organizarea procesului de declarare si colectare a acestor declaratii fiscale si a taxelor aferente, obligatie ce revine de drept Directiilor de Impozite si Taxe Locale (DITL)”, se precizeaza in comunicat.

In opinia ALB, modificarile aduse de noul Cod Fiscal, privitoare la definirea fiscala a leasingului financiar si operational, produc efecte benefice, atat microeconomic, la nivelul contractului de leasing, prin simplificare, cat si la nivel macroeconomic, in perspectiva impozitului pe profit, la nivelul finantatorilor si utilizatorilor romani.

Amenzile pentru depasirea termenului de declarare sunt intre 50 si 200 lei, conform Codului Fiscal, iar pentru nedeclarare sunt intre 200 si 500 lei.

Sursa: Bank News

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top