Primarii comunelor tulcene au fost indemnati de autoritatile judetene sa se asocieze pentru atragerea fondurilor europene.
Recomandarile Prefecturii si ale Consiliului Judetean Tulcea au fost adresate in timpul unei reuniuni la care au participat aproape 30 de primari, in timpul intalnirii autoritatile judetene oferindu-le informatii despre ultimele modificari in legislatia din domeniul administratiei publice. Primarii s-au aratat interesati in mod deosebit de Legea nr. 339/2007 privind promovarea aplicarii strategiilor de management de proiect la nivelul unitatilor administrativ-teritoriale judetene si locale.
Potrivit acestei legi, in cadrul primariilor trebuie sa se infiinteze departamente speciale pentru experti in managementul proiectelor, lipsa fondurilor necesare pentru plata salariilor acestora fiind una dintre problemele identificate de edili.
„Noi ne putem asocia cu alte comune, dar ce siguranta avem ca nu vom fi dezavantajati prin aceasta actiune? In plus, actuala lege nu ne permite sa ii sanctionam pe managerii de proiecte pe care ii vom angaja”, s-a aratat nemultumit inspectorul din cadrul Primariei comunei Sarichioi, Gheorghina Ceplinschi.
La randul lor, autoritatile judetene le-au propus primarilor sa se alature Asociatiei de Dezvoltare Intercomunitara a Consiliului Judetean, care are drept obiectiv atragerea fondurilor europene. „In judet, daca sunt cel mult 20 de manageri de proiecte, iar asociatia noastra va incepe sa functioneze peste doua luni si nu cred ca vor exista probleme in ceea ce priveste atragerea fondurilor europene”, a declarat directorul in Consiliul Judetean, Octavian Motoc.