Reabilitarea drumului DJ 131 pentru imbunatatirea traficului regional si cresterea atractivitatii pentru noi investitii a fost un proiect finantat prin Phare, in valoare totala de peste 6,5 milioane de euro. Beneficiarii proiectului au fost Consiliile Judetene Brasov, Covasna si Harghita, iar contractor a fost ales prin licitatie consortiul italian JV Garboli Conicos SpA – Tirrena Scavi SpA. Contractul a demarat la 6 octombrie 2004 si ar fi trebuit terminat pe 6 aprilie 2006.
Din totalul sumei proiectului, UE a finantat 4,4 milioane de euro, iar finantarea nationala a fost de aproape 1,5 milioane de euro, restul de peste 650.000 de euro provenind din alte surse. Lucrarile nu au fost, insa, niciodata terminate. Mai mult, la sfarsitul lui 2006, constructorii italieni au abandonat lucrarea, invocand faptul ca au fost subevaluate costurile lucrarilor de catre autoritatile romanesti. Astfel, in august 2007, la un an dupa ce proiectul ar fi trebuit definitivat, portiuni mari de drum erau inca decopertate.
Conform vicepresedintelui Consiliului Judetean Brasov, Vasile Butaru, se cautau solutii: „Aceasta investitie a fost derulata de fostul Minister al Integrarii, care in prezent este desfiintat si, prin urmare, nu mai avem la cine sa facem apel pentru a relua reparatiile, insa starea drumului este dezastruoasa.
Am regandit proiectul si am stabilit ca putem sa cerem fonduri guvernamentale pentru cei 7 km de drum, traseu pe care il vom prelungi cu inca 13 km, pe ruta DJ 131 B intre Apata, Ormenis si Augustin. Am pregatit o adresa catre Guvern pentru a obtine o prima transa de bani, in valoare de 6 milioane de lei. Avem promisiuni din partea subprefectului Szakal Andras si a deputatului UDMR, Attila Kovacs, ca vom primi fondurile pentru a continua lucrarile”.
In prezent, cateva lucruri sunt certe: italienii au abandonat constructia, reclamand atat proiectul defectuos si subevaluarea costurilor, iar UE a decis retragerea finantarii. In acelasi timp, intre constructorul italian si Romania exista un litigiu comercial la Curtea de Arbitraj de la Paris, iar DJ 131 este in continuare nepracticabil.