Supravietuirea in vremuri de criza

     In aceasta perioada de criza economica sunt certe cateva lucruri :

  • Deoarece inflatia se preconizeaza a fi destul de mare (nu va uitati la ce se asteapta Guvernul, ci la ce se asteapta FMI si BM), banca este solutia ideala pentru a pastra banii, nu seiful din perete de la firma si nici salteaua de acasa. Cu o dobanda in medie de 11% la depozitele in lei, acestea se dovedesc o investitie buna in acest moment;
  • Dobanzile la credite atat in lei, cat si in valuta au crescut, aceasta perioada fiind una nefavorabila pentru a lua un credit. Cresterile dobanzilor au fost de aproximativ 0,5-2% in functie de tipul de credit si banca;
  • In acest moment, piata imobiliara inregistreaza o scadere mare a preturilor terenurilor si spatiilor comerciale, acestea fiind cu aproximativ 20-25% mai mici decât in perioada similara a anului trecut. Pentru antreprenorii interesati sa patrunda pe piata, acesta ar fi momentul oportun pentru investitii pe piata imobiliara;
  • Cumpararea de actiuni la Bursa este de asemenea recomandata in aceasta perioada acelor antreprenori cu suficiente resurse financiare si «pofta de risc», bursele de valori si marfuri trecand printr-o perioada de descrestere nemaiintalnita. Bursa de Valori Bucuresti a inregistrat la sfarsitul anului 2008 valorile din anii 2005-2006, desi firmele listate aveau rezultate financiare in crestere.
Survival kit for entrepreneurs

Survival kit for entrepreneurs

     Pentru a depasi criza economica, este necesar ca un antreprenor sa ia in considerare toate oportunitatile care se ivesc si sa nu se teama sa investeasca in aceasta perioada.

    Va pun la dispozitie 10 sfaturi pentru a depasi criza economica :

  • Trebuie diversificate sursele de finantare, in acest scop apelandu-se din ce in ce mai mult la fondurile structural avute la dispozitie si mai putin la credite bancare;
  • Incheierea de parteneriate de afaceri este riscanta in acest moment deoarece pierderile partenerilor se pot rasfrange si asupra dumneavoastra. Prin urmare, singurele parteneriate recomandate ar fi cele cu societatea civila in cadrul unor proiecte de binefacere;
  • Trebuie asigurata specializarea activitatii companiei, in acest scop trebuind reduse activitatile secundare ce consuma resursele materiale si umane ale societatii. Nu uitati ca activitatea principala pe care este specializata compania asigura cea mai mare parte a veniturilor;
  • Prin specializarea activitatii se va asigura si reducerea cheltuielilor din sectoarele neperformante ale activitatii;
  • In cazul in care este necesara o restructurare a personalului, trebuie efectuata o evaluare a performantelor acestuia pentru a exista siguranta pastrarii acelor oamenii ce aduc un surplus de valoare companiei;
  • Pentru a mari eficienta in cadrul companiei, in aceasta perioada este necesara specializarea personalului in domenii conexe;
  • Investitiile in cadrul companiei trebuie prioritizate astfel incat sa fie realizate in functie de importanta lor;
  • Pentru a avea o piata de desfacere pentru produsele/serviciile oferite, trebuie sa aveti in vedere dezvoltarea portofoliului de clienti. Acest lucru se poate face prin dezvoltarea unei echipe de vanzari mai mari si mai eficiente, precum si prin «atacarea» unor noi piete;
  • Pentru a putea accesa noi piete, trebuie sa va faceti cunoscute produsele/serviciile ceea ce face necesar un buget de promovare adecvat. In aceasta perioada, bugetul de promovare nu trebuie redus, ci, dimpotriva, trebuie marit pentru a putea beneficia de noi clienti;
  • Pentru a putea gestiona informatiile, este necesara implementarea in cadrul firmei a unui sistem informatic adecvat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top