Curtea de Conturi a constatat 132.746 nereguli la bugetele locale, cu abateri financiar-contabile de peste 87 miliardelei, in 8 ani si jumatate

bani.jpg

Curtea de Conturi a constatat 132.746 de nereguli la bugetele locale in perioada ianuarie 2009 – iunie 2017, iar valoarea abaterilor financiar-contabile constatate insumeaza peste 87,2 miliarde de lei, se arata intr-un raport al institutiei.

Cele mai multe nereguli au fost constatate la bugetele comunelor (97.388).

In ceea ce priveste bugetul de stat, abaterile financiar-contabile constatate depasesc 143,2 miliarde de lei, fiind constatate 28.337 de cazuri.

In total, in perioada 2009-2017, Curtea de Conturi a identificat 186.134 cazuri de abateri de la legalitate, in valoare de peste 331,3 miliarde de lei, din care peste 301 miliarde de lei sunt abateri financiar-contabile. De asemenea, circa 11,9 milioane de lei sunt plati nelegale si 18 milioane de lei — venituri suplimentare.

Printre constatarile identificate cu ocazia actiunilor de audit se afla stabilirea eronata a cuantumului unor impozite si taxe, nestabilirea, neevidentierea si neincasarea in cuantumul si la termenele prevazute de lege a unor impozite si taxe, neurmarirea incasarii veniturilor din impozite si taxe in termenul legal de prescriptie, ceea ce a
condus la inregistrarea de pierderi patrimoniale, necalcularea obligatiilor accesorii si necomunicarea acestora debitorilor potrivit procedurii instituite de Codul de procedura fiscala, desi in evidenta fiscala exista debite restante, acordarea nelegala de facilitati fiscale la plata unor impozite si taxe, activitatile de previzionare si realizare a veniturilor, precum si cele de planificare a cheltuielilor in raport cu veniturile estimate nu se realizeaza pe baza unor indicatori de performanta, care sa permita o cuantificare a gradului in care s-au indeplinit activitatile respective.

Potrivit Curtii de Conturi, la aprobarea bugetelor anuale nu au fost intocmite documente privind fundamentarea veniturilor si cheltuielilor, cu stabilirea surselor de finantare si a destinatiilor de utilizare, cu stabilirea analitica, in functie de tipul si natura acestora (capitol, titlu, articol, stat de functii, plan de achizitii, lista de investitii etc.). La baza sumelor prevazute la partea de venituri nu s-a analizat numarul total de roluri (contribuabili), numarul si suprafetele bunurilor taxabile si impozitabile pe fiecare categorie in parte (impozit/taxa pe teren pentru persoane fizice si juridice in intravilanul si extravilanul localitatii, impozitul/taxa pe cladiri pentru persoane fizice si juridice, taxa pe mijloace de transport pentru persoane fizice si juridice, amenzi pe categorii de vechimi etc.), iar la partea de cheltuieli nu au fost fundamentate si specificate analitic tipurile si categoriile de cheltuieli in stricta corelare cu posibilitatile reale de incasare a veniturilor si de realizare a investitiilor.

Sursa: Agerpres

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top