Reforma Statului sau Ordonanta de Urgenta din 23 Decembrie versus Referendumul din 7 Decembrie

15.000 de ostenitori din invatamantul preuniversitar vor fi disponibilizati.

Aurel Cornea, Liviu Pop, Gheorghe Isvoranu au acum posibilitatea sa inteleaga ce voia sa spuna Guvernul Boc si Domnul Traian Basescu prin sintagma „Educatia, prioritate nationala” caci azi 29 Decembrie, zi de vacanta, dar si Marti … cu cele trei ceasuri … s-a publicat Ordonanta de Urgenta adoptata in 23 Decembrie cu privire la disponibilizarea a 15 mii de cadre din Invatamantul preuniversitar.

Dupa spusele Secretar de Stat de la Ministerul Educaţiei, Oana Badea, disponibilizările se vor face din 1 Septembrie 2010.  Sa o credem pana la proba contrarie … totusi ne intrebam daca incep abia din Septembrie la anu’ ce atata graba cu ordonanta asta acu’ in prag de Anul Nou? Poate pana atunci se gasesc resurse … poate pana atunci vom mai avea doua guverne … care mai de care mai destept si mai cu solutii ….de ce atata graba ??? !!!

Explicatia cu privire la graba adoptarii OU pe 23 si a publicarii ei pe 29 Decembrie pare ca o da Domnul Presedinte Traian Basescu:”Reducerea celor 15.000 de posturi decurge din sistemul de finanţare. Concedierile sunt parte a procesului de reformare a statului şi, ca orice reformă, implică anumite costuri”, a spus Traian Băsescu (citat de pe situl Realitatea TV).

Aha … deci asa incepe reforma statului !!! … foarte interesant … superb !!!

Chiar daca am alte pareri publicate deja pe acest blog … se pare ca acestea ajung numai la voi, cititorii mei dragi. Va multumesc ca le cititi si le raspanditi la prieteni.

Simt o jena profunda cand in materie de educatie seful statului zice ca e o „cardasie intre liderii de sindicat si politicieni”. De ce nu zice si de alte „cardasii” ??? … cele din zona economiei neagre si gri, cele din zona … nu mai scriu mai departe. Se pune intrebarea daca Pactul National pentru Educatie a fost sau nu o cardasie? Nu astept rasuns … am o mahnire grea pe care as vrea sa o impartasesc doar cu fostii mei profesori carora le multumesc ca am avut parte de timpuri (cu toata vitregia lipsei de libertate si constragerilor venite de la partidul unic) in care lor li se lasa tihna sa se ocupe de mine si de colegii mei si au facut asta cu multa sarguinta, pricepere si dragoste.

Mai zic doar atat: aveam impresia ca reforma statului va incepe cu aplicarea referendumului cu care atat de mult se mandreste Domnul Presedinte Traian Basescu. Se pare insa ca o OU e mai tare ca un Refrendum si ca acasa vor pleca profesorii nu parlamentarii.

Mihail Brinzea

Mihail Brinzea

La scurt timp dupa ce Medierea a devenit procedura legala in Romania prin Legea 192/2006, in 2008 m-am autorizat ca Mediator. In Decembrie 2009 am fondat cu un grup de specialisti, Mediatori Autorizati ca si mine, Colegiul Mediatorilor, Asociatie Profesionala, care se ocupa structurat de dezvoltarea profesionala a membrilor, de educatie si formare in prevenirea conflictelor (nu doar in corporatii si comunitati), promovand Medierea ca alternativa de rezolvarea a conflictelor, nu numai pentru ca este mai eficienta ci si mai durabila. Medierea este o procedura legala prin care ambele parti castiga (Legea 192/2006 si 370/2009) prin care spre deosebire de instante – unde unul dreptatea nu poate fi data ambelor parti, unul pierde altul castiga – in Mediere ambele parti isi administraza dreptatea, caci ele produc – dupa o procedura bine definita – solutia conflictului in care se afla. Am pregatire in domeniul programelor de finantare pentru dezvoltare, al managementului programelor si proiectelor, precum si in domeniul Relatiilor Internationale de Cooperare pentru Dezvoltarea Societatii Civile. Am participat la diferite cursuri de formare, programe de training, pe tema finantarilor nerambursabile. In 2007 am absolvit Cursul de Specializare Post Universitara in Management si Relatii Economice Internationale la Academia de Studii Economice din Bucuresti. In 2008 am absolvit cursul de Expert Achizitii Publice si cursul de Mediatori (avand competente inclusiv in medierea conflictelor in domeniul economic). Sunt Formator si Evaluator certificat de Ministerul Muncii Familiei si Egalitatii de Sanse si de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Timeretului. Din anul 2007 cooperez cu Consiliul National Pentru Formarea Profesionala a Adultilor avand ca atributii evaluarea de competente profesionale si evaluarea programelor de formare profesionala pentru autorizarea furnizorilor de formare profesionala in domeniile formarii si managementului. Pana in 1996 am lucrat ca redactor si traducator de limba Engleza in institutii ale Patriarhiei Romane. Am o buna pregatire profesionala in domeniul Istoriei Religiilor si in domeniul relatiilor Ecumenice Internationale, preocupari de studiu cu privire la impactul social al doctrinelor religioase si influentele acestora in dezvoltarea comunitara, in afirmarea valorilor individuale si sociale, precum si la tendintele institutiilor religioase de a determina si contribui, teoretic si practic la evolutii de tipul economiilor sociale. Intrucat am studii de Master in Teologie si in Statele Unite ale Americii si cooperez prin natura serviciului cu Biserici din Europa de Vest, cunosc nuantele si modul diferit de relationare institutional sociala in materie de politici pentru comunitate, avand preocupari de studiu comparativ in acest domeniu. Am fost membru (2 mandate in Comisia Biserica si Societate – institutie de relationare a Conferintei Bisericilor Europene cu Comisia Europeana si cu Parlamentul European). Domeniul de activititate Din anul 1996 lucrez ca angajat al AIDRom, in domeniul atragerii de fonduri nerambursabile pentru dezvoltare comunitara si imbunatatirea serviciilor sociale si de educatie in Romania avand atributii in: – Conceperea strategiei de formare a asociatiei si a institutiilor partenere; – Atragerea resurselor financiare necesare strategiei; – Coordonarea programului Traning for Transformation; – Coordonarea echipelor de traineri si consultanti; – Evaluarea proiectelor inaintate spre finantare de organizatii neguvernamentale; In 2007 am fost ales Secretar General al Forumului Regional pentru Drepturile Omului in Romania si mandatul pe care l-am asumat are ca prioritate implementarea sporita a articolelor 22 si 26 din Carta Universala a Drepturilor Omului.

One Reply to “Reforma Statului sau Ordonanta de Urgenta din 23 Decembrie versus Referendumul din 7 Decembrie”

  1. oana dobre spune:

    noi cei din invatamant traim mai multe nemultumiri pe care dl.Basescu nici nu le-a comentat vreodata sau asa am retinut eu:salarii de mizerie,lipsa valorizarii,sporuri taiate,premieri deasemenea,muncim ani la rand sa ne luam niste grade amarate pentru o crestere nesemnificativa a salariului….iar acum pe langa toate aceste frustrari se mai adauga alta dramatica:traim cu teama ca vom ramane si fara serviciu si ca sunt putine sanse sa apelam la reconversia profesionala intr-o „Romanie a CRIZEI”

    …am trait o multumire sa constat ca mai exista oameni,asemenea domnului Brinzea care ne inteleg….

Răspunde-i lui oana dobre Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top