Guvernul Boc a Ratat Reforma Statului din Careul / Salariul Mic

Dubla masura a Salariului Minim pe economie, 600 Lei in mediul privat si 705 la stat inseamna ab initio ratarea oricarei incercari de reforma in statul Roman, pentru urmatoarele motive:

1. Statul face concurenta neloiala mediului privat in domeniul resurselor umane.

2. Batalia celor care vor sa intre ori sa ramana la stat, chiar pe salariu minim, cei de la coada plutonului competentelor (competente de care tot vorbeste Domnul Presedinte Basescu), va fi clar pe locurile de la stat … ca de, pentru treaba mai putina ia ceva mai mult si nici nu e la mana patronului … in plus la stat mai vede si o prima daca se are bine cu sefu’ ori e din familia acestuia.

3. Acest semnal de dublu standard este extrem de periculos si da pagubos pentru filosofia economiei romanesti. Ce mesaj transmite Guvernul Boc? Pai intai ca statul e mai generos iar mediul privat e skartzar. Doi, ca angajatii celor care produc si ofera servicii pot fi tratati ca niste paria, ca angajati de mana a doua, platibili chiar cu 15 % mai putin, caci atat este diferenta procentuala intre 600 si 705. Acest fapt poate fi inteles si ca discriminare colectiva. Trei, ca desi statul nu produce nimic ca sa isi plateasca angajatii (mai castiga ceva din redevente …dar nesemnificativ) el, statul, poate sa se poarte mai boiereste cu lucratorii lui.

4. Refuzul patronatelor de a se alinia la cei 705 propusi de Guvern, desi intemeiat economic va genera in sistem un virus care o sa coste mediul privat mai mult decat daca ar fi dat 900 de lei salariu minim: acest virus se numeste migratia fortei de munca, intrucat majoritatea romanilor stiu ca pentru aceeasi munca, platita cu salariu minim si nenormata in mediul privat din Romania, pot sa primeasca intre 450 si 600 Euro imediat cum trec Tissa. Mediul privat din Romania se va trezi in situatia de a importa forta de munca la ieftinataea propusa de ei insisi … insa necontrolabila din multe puncte de vedere.

5. Punctul asta este cel mai important. In economia reala, in Romania de azi nimeni nu poate trai cu 600 de Lei. Asa ca orice persoana platita cu aceasta suma va mai face dupa posibilitati si altceva … mai schimba un robinet … mai muta niste mobila … mai face niste cozonaci pentru parastasele din cartier … mai are grija de o persoana varstnica ori de copii unei familii foarte ocupate cu cariera … chestii d’astea … platite insa din cash-ul familiei si nefiscalizate. Si ce sa mai zic!? Cu sume considerabile circuland nefiscalizat Reforma de care se tot vorbeste este ratata. O reforma facuta prin micsorarea numarului de parlamentari intai de toate ca nu e reforma ci doar o restrucutrare … e reducere de personal la Parlament …daca o sa reuseasca si asta!!! Adevarata Reforma a Statului trebuie sa aiba ca prioritate aducerea economiei gri si negre la suprafata si fiscalizarea corecta a activitatilor economice (productie, servicii, etc.)

Pe scurt, o sa spun ce inseamna pentru mine fiscalizare corecta. De exemplu, TVA nu trebuie sa depaseasca posibilitatea statului de a-l returna in timp economic util. Daca o forma plateste TVA de 1 milion de euro azi si recupereaza acest TVA peste 2 ani .. din varii motive … ca statul are ca prioritate plata pensiilor spre exemplu … corectitudinea economica e doar o vorba in vant. Amanarea returnarii TVA este „mucegaiul” economiei.

In plus, am o parere: in Romania, din estimarile pe care le-am facut si pe care nu le expun aici ca sunt mult prea multe calcule si simulari economice, TVA ar trebui sa fie nu mai mare de 8.5 % ca sa se incurajeze consumul si totodata productia si angajarea. De fapt 8.5 % este si procentul de TVA pe care statul Roman are capacitatea sa il ramburseze in timp economic util.

Mihail Brinzea

Mihail Brinzea

La scurt timp dupa ce Medierea a devenit procedura legala in Romania prin Legea 192/2006, in 2008 m-am autorizat ca Mediator. In Decembrie 2009 am fondat cu un grup de specialisti, Mediatori Autorizati ca si mine, Colegiul Mediatorilor, Asociatie Profesionala, care se ocupa structurat de dezvoltarea profesionala a membrilor, de educatie si formare in prevenirea conflictelor (nu doar in corporatii si comunitati), promovand Medierea ca alternativa de rezolvarea a conflictelor, nu numai pentru ca este mai eficienta ci si mai durabila. Medierea este o procedura legala prin care ambele parti castiga (Legea 192/2006 si 370/2009) prin care spre deosebire de instante – unde unul dreptatea nu poate fi data ambelor parti, unul pierde altul castiga – in Mediere ambele parti isi administraza dreptatea, caci ele produc – dupa o procedura bine definita – solutia conflictului in care se afla. Am pregatire in domeniul programelor de finantare pentru dezvoltare, al managementului programelor si proiectelor, precum si in domeniul Relatiilor Internationale de Cooperare pentru Dezvoltarea Societatii Civile. Am participat la diferite cursuri de formare, programe de training, pe tema finantarilor nerambursabile. In 2007 am absolvit Cursul de Specializare Post Universitara in Management si Relatii Economice Internationale la Academia de Studii Economice din Bucuresti. In 2008 am absolvit cursul de Expert Achizitii Publice si cursul de Mediatori (avand competente inclusiv in medierea conflictelor in domeniul economic). Sunt Formator si Evaluator certificat de Ministerul Muncii Familiei si Egalitatii de Sanse si de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Timeretului. Din anul 2007 cooperez cu Consiliul National Pentru Formarea Profesionala a Adultilor avand ca atributii evaluarea de competente profesionale si evaluarea programelor de formare profesionala pentru autorizarea furnizorilor de formare profesionala in domeniile formarii si managementului. Pana in 1996 am lucrat ca redactor si traducator de limba Engleza in institutii ale Patriarhiei Romane. Am o buna pregatire profesionala in domeniul Istoriei Religiilor si in domeniul relatiilor Ecumenice Internationale, preocupari de studiu cu privire la impactul social al doctrinelor religioase si influentele acestora in dezvoltarea comunitara, in afirmarea valorilor individuale si sociale, precum si la tendintele institutiilor religioase de a determina si contribui, teoretic si practic la evolutii de tipul economiilor sociale. Intrucat am studii de Master in Teologie si in Statele Unite ale Americii si cooperez prin natura serviciului cu Biserici din Europa de Vest, cunosc nuantele si modul diferit de relationare institutional sociala in materie de politici pentru comunitate, avand preocupari de studiu comparativ in acest domeniu. Am fost membru (2 mandate in Comisia Biserica si Societate – institutie de relationare a Conferintei Bisericilor Europene cu Comisia Europeana si cu Parlamentul European). Domeniul de activititate Din anul 1996 lucrez ca angajat al AIDRom, in domeniul atragerii de fonduri nerambursabile pentru dezvoltare comunitara si imbunatatirea serviciilor sociale si de educatie in Romania avand atributii in: – Conceperea strategiei de formare a asociatiei si a institutiilor partenere; – Atragerea resurselor financiare necesare strategiei; – Coordonarea programului Traning for Transformation; – Coordonarea echipelor de traineri si consultanti; – Evaluarea proiectelor inaintate spre finantare de organizatii neguvernamentale; In 2007 am fost ales Secretar General al Forumului Regional pentru Drepturile Omului in Romania si mandatul pe care l-am asumat are ca prioritate implementarea sporita a articolelor 22 si 26 din Carta Universala a Drepturilor Omului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top