440 milioane euro pentru tronsonul Apata-Cata

Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA si Comisia Europeana, prin Agentia Executiva pentru Inovatii si Retele (INEA), au semnat contractul de finantare pentru modernizarea tronsonului Apata – Cata, in valoare totala de 440 milioane de euro.

Rronsonul feroviar Apata — Cata reprezinta un lot important in cadrul programului de reabilitare a liniei de cale ferata Brasov — Sighisoara, componenta a Coridorului Rin — Dunare.

Proiectul de modernizare a tronsonului Apata — Cata, in lungime de 28,44 kilometri, va contribui la atingerea obiectivului principal de promovare a mobilitatii sustenabile pe sectiunea Frontiera Ungara — Curtici — Arad — Simeria — Sighisoara — Brasov, prin: cresterea vitezei de circulatie la 160 kilometri/ora, reducerea duratei de transport, cresterea sigurantei feroviare, facilitati pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusa si introducerea sistemelor moderne de semnalizare si de management al traficului.

„Prin semnarea acestui contract de finantare, CFR SA si-a asigurat sursa de finantare in vederea lansarii procedurii de achizitie a lucrarilor aferente tronsonului Apata — Cata si, astfel, se continua programul de modernizare a infrastructurii feroviare pe ramura nordica a Coridorului IV feroviar, cuprinsa intre Curtici — Brasov — Constanta”, a declarat directorul general al companiei, Marius Chiper.

Valoarea cheltuielilor eligibile aferente intregului proiect este de 538,301 milioane de euro, din care 440,007 milioane de euro reprezinta valoarea grantului (finantare europeana nerambursabila), acordat de Comisia Europeana, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF). Cofinantarea va fi asigurata de la bugetul de stat, respectiv 98,294 milioane de euro, pentru perioada 2016 — 2020, si 167,571 milioane de euro, pentru perioada 2021 — 2023.

CFR SA este compania nationala care administreaza infrastructura feroviara publica.

Sursa: Agerpres

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top