Proiecte de infrastructura rutieră propuse pentru POIM 2014-2020

CNADNR anunță că a demarat procesul de pregătire a aplicaţiilor de finanţare pentru proiectele încadrate drept proiecte noi, respectiv a notificărilor de proiecte fazate pentru proiectele finanţate din perioadele de programare consecutive:

* Programul Operaţional Sectorial de Transport (2007-2013) pentru faza 1;

* Programul Operaţional Infrastructura Mare (2014-2020) pentru faza a 2-a.

Astfel, CNADNR va elabora şi va depune în cel mai scurt timp aplicaţiile de finanţare pentru proiectele prioritare pentru dezvoltarea sistemului de transport stabilite prin Master Planul General de Transport.

Proiectele începute in perioada de finanțare 2007-2013, dar nefinalizate până la 31.12.2015 și care vor fi finanțate în continuare din POIM 2014-2020 sunt:

Proiectele de autostrăzi care vor face obiectul notificărilor de fazare sunt:

  • Autostrada Lugoj – Deva (secţiunea Dumbrava – Deva – compusă din loturile 2, 3 si 4);
  • Autostrada Sebeş – Turda (loturile 1, 2, 3, 4);
  • Autostrada Timişoara – Lugoj (fazarea a luat în calcul exclusiv lotul al 2-lea, în speţă lucrările conexe).

Pentru proiecte de reabilitare/ modernizare drumuri nationale urmează a fi depuse notificări de proiecte fazate astfel:

  • DN 56 – Craiova – Calafat;
  • DN 66 – Rovinari – Petroşani;
  • DN 76 – Deva – Oradea;
  • DN 6 – Alexandria – Craiova;
  • DN 5 – Bucureşti – Adunaţii Copăceni;
  • DN 73 – Piteşti – Braşov).

De asemenea, se va continua finanțarea din POIM 2014-2020 și a construcției variantelor de ocolire: Caracal, Carei, Brașov, Târgu Jiu, Suceava, inclusiv continuarea construcţiei Podului de la Giurgiu.

Proiectele noi care vor fi propuse pentru finanțare în cadrul POIM 2014 – 2020, Obiectivul Strategic 1.1. Creşterea mobilităţii pe reţeaua rutieră TEN – T centrală sunt următoarele:

  • Autostrada Sibiu – Piteşti (faza proiectare şi ulterior, faza de execuţie);
  • Drum expres Ploieşti – Buzău;
  • Drum expres Buzău – Focşani;
  • Drum expres Focşani – Bacău;
  • Drum expres Legătura A3 – Aeroport Henri Coandă;
  • Construcţia Variantei de Ocolire Târgu Mureş;
  • Construcţia Variantei de Ocolire Bacău;
  • Modernizarea Centurii rutiere a municipiului Bucureşti: A1 – DN 7; DN 2 – A2;
  • Modernizare DN Piteşti – Râmnicu Vâlcea – Racoviţă;
  • Modernizare DN Câmpina – Săcele;
  • Modernizare DN A1 – Titu – Bâldana – Târgovişte;
  • Varianta de Ocolire Tecuci;
  • Varianta de Ocolire Mihăileşti;
  • Măsurile de siguranţă pe DN 1;
  • Strategia ITS (faza de proiectare), precum şi alte proiecte identificate, cu condiţia includerii acestora în Master Planul General de Transport.

În data de 30 mai 2016, Ministerul Fondurilor Europene (MFE) a lansat apelurile de finanţare pentru proiectele de dezvoltare a infrastructurii rutiere, feroviare şi de metrou, cu un buget total de 5,8 miliarde de euro (pentru toate modurile de transport) din alocarea totală aferentă Programului Operaţional Infrastructura Mare (POIM).

Sursa: Arena Constructiilor

Constantin Armasu

Constantin Armasu

Constantin Armasu este consultant pentru institutii publice si companii de peste 14 ani si este specializat in consultanta pentru proiecte de infrastructura. Are o vasta experienta in implementarea de proiecte de infrastructura finantate din fonduri nerambursabile, in elaborarea documentatiilor de achizitie, in verificarea procedurilor de achizitie si a cererilor de rambursare, identificarea neregulilor in cadrul proiectelor finantate din fonduri europene. A participat la elaborarea a peste 60 de proiecte de investitii in infrastructura cu finantare din fonduri europene. A fost implicat ca director de proiect, expert achizitii publice, expert financiar-contabil in peste 10 proiectele de asistenta tehnica pentru autoritati publice centrale. In calitate de expert achizitii publice a verificat respectarea legislatiei in domeniul achizitiilor publice pentru mai mult de 100 de proceduri de achizitie realizate in cadrul unor proiecte cu finantare europeana.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top