Dezastrul prabusirii pietei locurilor de munca vine din condeiul Guvernului Boc

Ca sa nu creada cineva ca glumesc tot vorbind de necesitatea reducerii costului per loc de munca….prezint un calcul facut in Ianuarie imediat dupa anuntul Premierului Boc cu privire la cresterea CAS. O estimare exercitiu care ia in calcul o crestere doar de 1%.

Cresterea CAS de la 9.5 la 10.5 (la angajat) este fara doar si poate cea mai mare gresala de pana acum a  Guvernului Boc. Din calculele de mai jos reise foarte clar ca aceasta masura rade anual de pe piata muncii posibilitatea angajatorilor de a plati 605851 de salarii lunare, doar prin cresterea costului locului de munca.

Sa urmarim insa calculele. Corectitudinea lor este verificabila la www.calculatorsalariu.ro.

 

SALARIU NET

CHELTUIALA TOTALA A ANGAJATORULUI PER ANGAJAT PE LUNA

CHELTUIALA SALARIALA TOTALA PE LUNA CU 20 DE ANGAJATI

CHELTUIALA SALARIALA TOTALA ANUALA CU 20 DE ANGAJATI

DIFERENTA PE AN (A-B)

CAS

1000

1743

34860

418320

A

10.5

1000

1721

34420

413040

B

9.5

DIFERANTA

22

440

5280

5280

 

INTR-UN AN COSTURILE ANGAJATORULUI CRESC CU ECHIVALENTUL SUMEI A

3.03 SALARII LUNARE

 

 

 

 

C

D

E

A

B

A X B

C / 1743

D/12

ANGAJATI IN ROMANIA

DIFERENTA DE CHELTUIALA LUNARA PER ANGAJAT PER LOC DE MUNCA CALCULATA LA UN SALARIU NET 1000 LEI

TOTALUL ANUAL AL DIFERENTEI DE COSTURI INTRE IMPOZITAREA 9.5 SI 10.5

NUMAR DE LOCURI DE MUNCA LUNARE – PLATITE CU 1000 LEI NET PENTRU CARE ANGAJATORUL CHELTUIE 1743 LEI

IMPOZITAREA CU 10.5 IN LOC DE 9.5 REPREZINTA CU ALTE CUVINE UN NUMAR DE LOCURI DE MUNCA ANUALE EGAL CU

4000000

22

1056000000

605851

50487

Este limpede ca doar la o crestere de 1% a CAS, per total, angajatorii din Romania vor aloca sume ca si cum in piata muncii ar fi nu 4.000.000 de locuri de munca ci 4.050.487 locuri de munca anuale, respectiv 4.605.851 locuri de munca lunare. Oare isi vor permite? Vor avea de unde sa plateasca aceste sume? Cred ca mai degraba vor renunta la ele [precum vedem in calculele din primul tabel un angajator cu 20 de angajati ce primesc 1000 Lei net are de renuntat doar la 3.3 luni de lucru, iar renuntarea este mai facila si poate fi suplinita cu presiune pe alti angajati. Ar fi mai dificil pentru angajator sa gaseasca cei 5280 lei/an tinand cont de faptul ca avem de a face cu o criza financiara intai de toate.

Concluzia este simpla: O marire de 1% CAS la angajat a ras dintr-o clipa posibilitatea mentinerii a 50487 locuri anuale munca in Romania anului 2009.

Cei care au rabdare ar putea adauga si cresterea CAS la angajatori. Eu nu mai indraznesc. Cifra de 605851 de joburi lunare distruse  este deja un dezastru.

Post Scriptum
„Jocul” in actuala criza, si razboiul financiar va fi castigat de statele care vor avea cel mai mic cost al locului de munca si vor reusi sa mentina cele mai multe joburi in asa fel incat sa poate fi asigurat un potential de consum/productie constant si echilibrat.

Mihail Brinzea

Mihail Brinzea

La scurt timp dupa ce Medierea a devenit procedura legala in Romania prin Legea 192/2006, in 2008 m-am autorizat ca Mediator. In Decembrie 2009 am fondat cu un grup de specialisti, Mediatori Autorizati ca si mine, Colegiul Mediatorilor, Asociatie Profesionala, care se ocupa structurat de dezvoltarea profesionala a membrilor, de educatie si formare in prevenirea conflictelor (nu doar in corporatii si comunitati), promovand Medierea ca alternativa de rezolvarea a conflictelor, nu numai pentru ca este mai eficienta ci si mai durabila. Medierea este o procedura legala prin care ambele parti castiga (Legea 192/2006 si 370/2009) prin care spre deosebire de instante – unde unul dreptatea nu poate fi data ambelor parti, unul pierde altul castiga – in Mediere ambele parti isi administraza dreptatea, caci ele produc – dupa o procedura bine definita – solutia conflictului in care se afla. Am pregatire in domeniul programelor de finantare pentru dezvoltare, al managementului programelor si proiectelor, precum si in domeniul Relatiilor Internationale de Cooperare pentru Dezvoltarea Societatii Civile. Am participat la diferite cursuri de formare, programe de training, pe tema finantarilor nerambursabile. In 2007 am absolvit Cursul de Specializare Post Universitara in Management si Relatii Economice Internationale la Academia de Studii Economice din Bucuresti. In 2008 am absolvit cursul de Expert Achizitii Publice si cursul de Mediatori (avand competente inclusiv in medierea conflictelor in domeniul economic). Sunt Formator si Evaluator certificat de Ministerul Muncii Familiei si Egalitatii de Sanse si de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Timeretului. Din anul 2007 cooperez cu Consiliul National Pentru Formarea Profesionala a Adultilor avand ca atributii evaluarea de competente profesionale si evaluarea programelor de formare profesionala pentru autorizarea furnizorilor de formare profesionala in domeniile formarii si managementului. Pana in 1996 am lucrat ca redactor si traducator de limba Engleza in institutii ale Patriarhiei Romane. Am o buna pregatire profesionala in domeniul Istoriei Religiilor si in domeniul relatiilor Ecumenice Internationale, preocupari de studiu cu privire la impactul social al doctrinelor religioase si influentele acestora in dezvoltarea comunitara, in afirmarea valorilor individuale si sociale, precum si la tendintele institutiilor religioase de a determina si contribui, teoretic si practic la evolutii de tipul economiilor sociale. Intrucat am studii de Master in Teologie si in Statele Unite ale Americii si cooperez prin natura serviciului cu Biserici din Europa de Vest, cunosc nuantele si modul diferit de relationare institutional sociala in materie de politici pentru comunitate, avand preocupari de studiu comparativ in acest domeniu. Am fost membru (2 mandate in Comisia Biserica si Societate – institutie de relationare a Conferintei Bisericilor Europene cu Comisia Europeana si cu Parlamentul European). Domeniul de activititate Din anul 1996 lucrez ca angajat al AIDRom, in domeniul atragerii de fonduri nerambursabile pentru dezvoltare comunitara si imbunatatirea serviciilor sociale si de educatie in Romania avand atributii in: – Conceperea strategiei de formare a asociatiei si a institutiilor partenere; – Atragerea resurselor financiare necesare strategiei; – Coordonarea programului Traning for Transformation; – Coordonarea echipelor de traineri si consultanti; – Evaluarea proiectelor inaintate spre finantare de organizatii neguvernamentale; In 2007 am fost ales Secretar General al Forumului Regional pentru Drepturile Omului in Romania si mandatul pe care l-am asumat are ca prioritate implementarea sporita a articolelor 22 si 26 din Carta Universala a Drepturilor Omului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top