Antreprenorii din Bucuresti si judetul Ilfov care se vor inscrie in programul Start-up Nation vor avea, in sfarsit, la dispozitie o agentie de implementare dedicata, in subordinea Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat, potrivit unui proiect de ordonanta de urgenta. De asemenea, personalul noilor agentii va fi mai mare, pentru a fi evitate greve ale acestor angajati ai statului, care ar putea bloca implementarea programului de finantare IMM.
Asa cum a atras atentia StartupCafe.ro inca din ianuarie 2016, antreprenorii din Bucuresti si judetul Ilfov, regiunea in care este cea mai mare densitate de firme si de populatie din tara, sunt nevoiti in prezent sa lucreze cu Oficiul teritorial pentru IMM-uri de la Ploiesti, in programele nationale de finantare.
In sfarsit, acum Guvernul transforma oficiile teritoriale in agentii si creeaza o astfel de agentie si in Bucuresti, conform unui proiect de ordonata de urgenta initiat de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat.
De asemenea, noile agentii ar urma sa aiba si angajati mai multi, pentru implementarea programului Startup Nation, prin care statul spune a va oferi ajutoare nerambursabile de ana la 200.000 RON unor firme mici si mijlocii infiintate dupa data de 30 ianuarie 2017.
„Odata cu infiintarea acestora sunt imperios necesare: cresterea numarului de posturi pana la minimum 26 posturi pentru fiecare Agentie, avand in vedere atributiile noi din domeniile atragerii de investitii si promovarii exportului, precum si transformarea posturilor din personal contractual in functii publice” – spune ministerul in nota de fundamentare.
Cele 9 agentii pentru intreprinderi mici si mijlocii, atragere de investitii si promovare a exportului vor fi institutii publice cu personalitate juridica, aflate in subordinea Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat, astfel:
- Agentia pentru intreprinderi mici si mijlocii, atragere de investitii si promovare a exportului – Bucuresti
- Agentia pentru intreprinderi mici si mijlocii, atragere de investitii si promovare a exportului – Brasov
- Agentia pentru intreprinderi mici si mijlocii, atragere de investitii si promovare a exportului – Cluj-Napoca
- Agentia pentru intreprinderi mici si mijlocii, atragere de investitii si promovare a exportului – Constanta
- Agentia pentru intreprinderi mici si mijlocii, atragere de investitii si promovare a exportului – Craiova
- Agentia pentru intreprinderi mici si mijlocii, atragere de investitii si promovare a exportului – Iasi
- Agentia pentru intreprinderi mici si mijlocii, atragere de investitii si promovare a exportului – Ploiesti
- Agentia pentru intreprinderi mici si mijlocii, atragere de investitii si promovare a exportului – Targu Mures
- Agentia pentru intreprinderi mici si mijlocii, atragere de investitii si promovare a exportului – Timisoara.
De asemenea, numarul de posturi pentru fiecare agentie va creste de la 9 la 26, pentru a ca volumul de muca sa fie mai mic pentru fiecare angajat.
„Mentionam ca la acest moment la O.T.I.M.M.C. Ploiesti cu 9 posturi de executie, sunt arondate 8 judete si Municipiul Bucuresti, iar din derularea programelor in anii anteriori, la acest oficiu se regasesc in medie 40% din totalul beneficiarilor, ceea ce inseamna ca in anul 2017, 9 persoane vor trebui sa verifice, contracteze, deconteze si monitorizeze un numar de aproximativ 4500 de beneficiari, ceea ce este practic imposibil. Nerezolvarea celor de mai sus pune in real pericol implementarea Programului Start-up Nation Romania si implicit a Programului de guvernare” – mai spune ministerul.
De asemenea, printr-o lege separata aflata in Palament, de modificare a unei ordonante de urgenta, salariile functionarilor care se ocupa de IMM-uri ar urma sa mai creasca cu 20% de la 1 iulie 2017, in speranta ca vor fi evitate grevele.
Sursa: Startupcafe