Afla care este planul de afaceri potrivit pentru tine

planificare.jpg

planificarePlanurile de afaceri au o serie de elemente comune, cum ar fi analiza pietei, planul de marketing sau previziunile financiare, care sunt obligatorii indiferent de tipul de afacere sau de scopul pentru care a fost creat planul.

La fel, o mare parte din planurile de afaceri au anumite obiective comune, fie ca vorbim de atragerea de capital sau de aducerea unui partener in firma. Dar independent de aspectele comune, fiecare plan de afaceri este diferit asa cum fiecare afacere este diferita.

In functie de tipul tau de afacere si de felul in care intentionezi sa utilizezi planul de afacere, vei avea nevoie de un plan de afaceri diferit fata de alt antreprenor. Intr-un fel iti vei concepe planul de afaceri daca intentionezi sa il prezinti unui potential finantator si in cu totul alt mod in cazul in care il vei folosi pentru uz intern impreuna cu echipa ta de management.

Planurile sunt diferite ca structura, lungime, mod de prezentare, nivel de detaliere al continutului si prin prisma modului in care accentueaza anumite aspecte ale afacerii.

Selectarea unui anumit tip de plan este atat de importanta tocmai pentru ca are un efect direct asupra impactului general pe care il va avea in final planul de afaceri. Indiferent de scopul final al planului de afaceri, vrei ca acesta sa prezinte afacerea ta intr-o lumina cat mai buna si intr-un mod cat mai realist si relevant.

Tipuri de planuri de afaceri
In general, planurile de afaceri se impart in 3 categorii mari: miniplanuri, planuri operationale si planuri de prezentare. Mai jos aveti o descriere detaliata pentru fiecare tip de plan:

1. Miniplanul.  Un miniplan de afaceri are maxim 10 pagini si ar trebui sa contina aspectele cheie ale afacerii: conceptul afacerii, necesarul de finantare, planul de marketing si previziuni financiare. Acest tip de plan reprezinta modalitatea ideala de a testa o idee de afaceri, de a verifica interesul unui potential partener sau a unui potential investitor. In acelasi timp acesta poate reprezenta un instrument util pe baza caruia sa iti concepi ulterior un plan de afaceri mai detaliat.

Un astfel de miniplan nu poate inlocui un plan de afaceri detaliat, asa ca atunci cand te hotarasti sa il trimiti mai departe spre a fi analizat unui potential partener sau investitor asigura-te ca acesta nu asteapta un plan de afaceri complex sau clarifica din start ce fel de documente urmeaza sa primeasca.

2. Planul operational (de lucru). Un astfel de plan este in general utilizat pentru managementul afacerii. Acesta contine mai multe detalii si limbajul utilizat in realizarea lui este mai informal. Pentru a va face o idee cu privire la continutul detaliat al unui plan de afaceri va recomandam sa cititi articolul Ce trebuie sa contina un plan de afaceri?

Un plan de afaceri realizat pentru uzul intern poate sa nu prezinte anumite elemente care ar fi relevante in situatia in care acesta ar fi prezentat unei persoane din exterior, cum ar fi CV-urile echipei de management, imagini cu produsele sau echipamentele firmei, etc.

Citeste continuarea articolului pe: Plandeafacere.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top