Firmele care vor beneficia de ajutoarele de stat de câe 50.000-200.000 de euro prin Măsura 3 – granturi de investiții vor trebui să publice obligatoriu anunțuri și comunicate de presă, putând să opteze și pentru publicații online, cheltuiala fiind eligibilă. Precizarea a fost făcută de Ministerul Economiei.
Iată toate explicațiile oferite de Ministerul Economiei, într-un Q&A la Măsura 3:
Indicatorii previzionați: venit (cifra de afaceri), profit brut, nr. angajați, flux numerar previzionat, trebuie calculați exclusiv pentru activitatea cuprinsă în codul CAEN pentru care se face investiția sau sunt previzionați pentru întreaga activitate a companiei?
R: Veniturile previzionate, respectiv cifra de afaceri previzionată, așa cum sunt prevăzute în formular, vor fi căutate automat la ANAF pentru respectarea procentelor de 50% în primii doi ani și 100% în anul trei și se referă la indicatorul cifrei de afaceri pentru întreaga activitate.
Care este modalitatea de îndeplinire a condiției de realizare a minimum 50% din valoarea cifrei de afaceri planificate în cadrul formularului de înscriere in primii 2 ani de durabilitate, existând două interpretari posibile și în această situație: în primii 2 ani (cumulat) să fie atinsă o cifră de afaceri reprezentând minimum 50% din suma cifrelor de afaceri planificate pentru anii N+1 și N+2 sau în primii 2 ani (cumulat) să fie atinsă o cifră de afaceri reprezentând minimum 50% din valoarea totală a veniturilor/cifrei de afaceri planificate pentru cei 3 ani de durabilitate? Iar în anul N+3 trebuie realizată diferența nerealizată în anii N+1 și N+2?
R: În primii 2 ani (cumulat) să fie atinsă o cifră de afaceri reprezentând minimum 50% din valoarea totală a veniturilor/cifrei de afaceri planificate pentru cei 3 ani de durabilitate, iar la sfârșitul anului 3 trebuie atinsă minim valoarea totală previzionată pentru cei 3 ani de durabilitate.
Cheltuielile obligatorii prevăzute în procedură (cheltuieli cu activități de publicitate și informare, cheltuieli cu activitatea de audit financiar) trebuie obligatoriu prevăzute în bugetul de investiții, cu toate că se suportă din fonduri proprii?
R: Dacă se vor suporta din fonduri proprii, nu trebuie să fie incluse în bugetul de investiții.
Având în vedere că Procedura de implementare a măsurii “Granturi pentru investiții acordate IMM-urilor” specifică la art. 4.2.1, alin. (2), pct. E3 că “Cheltuielile cu activități de marketing nu sunt eligibile” și la art. 4.2.1, alin. (1) se specifică faptul că sunt eligibile “cheltuieli de promovare“, vă rugăm să ne precizați dacă aceste “cheltuieli de promovare” includ doar tipurile de cheltuieli detaliate la art. 4.2.1, alin. (2), pct. F sau sunt eligibile și alt tip de cheltuieli cu promovarea cum ar fi: SEO, Facebook Ads… Detalii aici.
Din raspunsul Min economiei la intrebarea cu indicatorii, se vede că aceștia nu știu despre ce vorbesc…Oamenii intreaba de indicatorii pe baza carora se calceaza RIR-ul si ei raspund de indicatorii care vor fi verificati la monitorizare….Si apoi, de ce verifica veniturile totale ale firmei, cand investitia finantata se refera doar la o parte din activitatea firmei????….