Ajutoarele de stat pentru HoReCa, prin Banca Transilvania. Credit-punte fără garanții

Banca-Transilvania-1_2_1.jpg

Banca Transilvania face parte dintr-un nou program de granturi, de această dată cu destinaţie HoReCa, care înseamnă finanţare nerambursabilă pentru IMM-urile din industria ospitalităţii: hoteluri, restaurante, pensiuni, agenţii de turism şi organizatori de evenimente.

Antreprenorii pot beneficia de finanţare – ajutor de la stat, prin Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului – de până la 20% din scăderea cifrei de afaceri din 2020, comparativ cu 2019, de maxim 800.000 de euro. Peste 25.000 de clienţi BT sunt eligibili pentru finanţare nerambursabilă prin acest program – ca obiect de activitate, conform codurilor CAEN.

Cele mai importante noutăţi cu care vine programul faţă de alte scheme de ajutare a antreprenorilor afectaţi de pandemie:

  • Susţinere pentru toţi: toate companiile eligibile primesc ajutor nerambursabil având în vedere că în program nu se aplică, aşa cum a fost în alte programe, principiul primul venit, primul servit. Solicitanţii depun cererea de finanţare cu suma pentru care se încadrează (20% din diferenţa cifrei de afaceri de la 2019 – 2020), iar dacă bugetul alocat va fi mai mic decât totalul solicitat de beneficiari, va fi împărţit proporţional între ei.  Bugetul total pentru granturile HoReCa este de 2,5 miliarde de lei.
  • Criteriul de firmă în dificultate: sunt eligibile inclusiv microîntreprinderile şi întreprinderile mici care erau în dificultate la 31 decembrie 2019, cu condiţia să nu fie în insolvenţă până la data depunerii cererii de finanţare.
  • Documentaţie obligatorie: odată cu cererea de finanţare trebuie depusă Autorizaţia de funcţionare/Certificatul de clasificare/Licenţa de turism etc., respectiv Raportul de expertiză contabilă/de audit care certifică baza de calcul folosită pentru stabilirea valorii grantului. Este necesar ca raportul să fie întocmit de un contabil membru CECAR sau de un Auditor membru CAFR şi are rolul de a certifica valoarea încasărilor firmei pe fiecare cod CAEN.
  • Acoperire mai mare a cheltuielilor: beneficiarii vor avea libertatea să plătească din aceste granturi toate cheltuielile care au legătură cu activitatea eligibilă desfăşurată.

Mai multe detalii aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top