Antreprenorul care a plecat din corporație pentru a lansa un startup în plină pandemie

bogdan_redusca.png

Startup-ul românesc Hyperhuman a primit recent o investiție de 500.000 de euro cu scopul de a crea o platformă digitală pentru publicarea și monetizarea de conținut pentru industria de fitness. Unul dintre fondatori ne-a povestit de ce a renunțat la un job în Fitbit într-o perioadă bună pentru companie, la scurtă vreme după ce a fost achiziționată de Google, pentru a lansa un nou proiect, de la zero.

Ce este Hyperhuman și cum a apărut ideea startup-ului?

Bogdan Predușcă, fondator Hyperhuman:

Hyperhuman este un concept nou pe care l-am descoperit în timpul pandemiei, dar nu neapărat datorită pandemiei și încearcă să rezolve o problemă importantă din zona de fitness – crearea de conținut diversificat, personalizat, atât adaptat nevoilor de a te antrena de acasă ci și pentru că au crescut toate produsele din domeniu, atât pe partea de sofware cât și de hardware. Vedem o explozie a vânzărilor la produsele din zona de fitness, care să-i ajute pe oameni să se antreneze și să se mențină sănătoși, precum biciclete smart, oglinzile smart care își adaptează un conținut care te ajută să te antrenezi, cunoscutele wearables – ceasuri și brățări inteligente.

Un element comun în această zonă este conținutul, acesta este cu adevărat motivul pentru care consumatorii rămân fideli unui produs. Produsul în sine își pierde din strălucire și din emoția pe care o provoacă în momentul în care este achiziționat. Cum poate fi menținut? Prin conținut, printr-un plan și asta a fost provocarea pentru noi, să ne dăm seama cum putem crea pentru noi și pentru alte afaceri, conținut video și de înaltă calitate, personalizat și care să se adapteze nevoilor audienței.

Creatorii conținutului cu care lucrăm sunt profesioniștii din domeniul de fitness, antrenori, oameni cu experiență care știu ce vor să prezinte clienților dar nu au avut instrumentele și tehnologia să creeze acest conținut. Vorbim de conținut video în acest caz. Conținutul video de o calitate înaltă este greu de produs, este complicat să deții tehnologia necesara și tot ce e nevoie pentru a-l adapta la audiența celor din fața camerei, să ai decorul și tot ce este necesar pentru ca antrenorul să își poată face meseria dar în același timp să vină și cu un conținut de calitate din punct de vedere tehnic.

Sunt foarte multe video-uri pe YouTube unde antrenorii se filmează, explică, sunt antrenamente chiar și de o oră. Dar stând acasă la început de pandemie, în martie, aprilie, mi-am dat seama, împreună cu ceilalți doi fondatori ai startup-ului cu David și cu Dan că există o problemă în această zono, soluții pe care le-am analizat. Am vurt să creăm mai mult content, la o scară mare, nu să-i scoatem din ecuație pe cei carea creează astfel de conținut, ci să-i ajutăm la un nivel exponențial. Adică să le reducem la maximum timpul consumat în crearea de videouri, iar valoarea să fie mult mai mare.

Care este modelul de business?

Noi suntem un fel de AppStoare pentru dezovltatori, ce care scriu aplicații și le pun în AppStore și le vând. Același proces îl oferim noi antrenorilor. Ei înregistrează conținutul, noi le dăm instrumentele și îi ajutăm să aducă conținutul la un nivel foarte bun pentru ca acesta să poată fi distribuit, apoi le dăm și platforma de monetizare. În prima faza aducem o valoare adăugată antrenorilor prin monetizarea timpului și prin creșterea nivelului de calitate a produselor lor, iar apoi le creștem audiența, mai mulți clienți, mai multe oportunități de afaceri.

Cum veți folosi investiția de jumătate de milion de euro?

Pare o suma mare și este pentru un startup. Investiția este un rezultat a cel puțin șase luni de pregătiri, de a studia piața, de a itera peste ideile adunate, apropo de soluții versus probleme. Nu a fost neapărat un obiectiv această investiție, ci mai degrabă o consecință a tot ceea ce am făcut împreună cu ceilalți fondatori. Am învățat foarte mult în toată perioada asta, am vrut să înțelegem se se întâmplă în industrie atât prin intermediul experienței acumulate la Fitbit cât și în startup-urile pe care le-am dezvoltat înainte. Vom investi în dezvoltarea platformei.

Ce ai renunțat la corporație, într-un moment bun pentru Fitbit, pentru un startup?

Mi-am pus această întrebare de multe ori la finele anului trecut. M-a motivat meru un singur lucru, să fac cât mai multe, să aduc din ceea ce gândesc se pun în practică, ideile să se concretizeze. Atâta timp cât am doar această motivație, nu și un titlu, un post bun, un venit stabil și alte lucruri, restul sunt doar consecințe.

Am plecat din Fitbit pentru că am lansat 6 ceasuri, două la final de an care au devenit cele mai de succes ceasuri ale Fitbit, peste așteptări ca vânzări. Simțeam că s-a terminat un capitol în viață, am încheiat o călătorie și îmi place să ies dintr-o poveste și să intru în altă poveste atunci când lucrurile sunt încheiate și au ieșit așa cum trebuie. Au fost multe opțiuni, chiar și în Google, având în vedere că tranzacția s-a încheiat recent (achiziția Fitbit de către Google). Știu, se spune că nu se refuză o ofertă de la Google, dar cu Google te poți întâlni și în alte moduri și în alte povești.

Am simțit că avem o nouă oportunitate astfel. Sunt trei ingrediente pentru o nouă poveste: oportunitatea pe care o simți și o poți înțelege, să existe o echipă care să poate să execute sau să se infiltreze în acea oportunitate și să existe capitalul necesar… Detalii aici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.