Aparitia volumului „Managementul asigurarii calitatii”

Managementul asigurarii calitatii

Managementul asigurarii calitatii

Autor: Victor ANDREI

ISBN: 978-9738855038-13

Data aparitiei: 17 Ianuarie 2008

                     Nr.pag: 152 pagini,   Pret: 39.15 RON

Proiectarea unui sistem de asigurarea calitatii este de actualitate pentru intreprinderile care trebuie sa scada costurile cu asigurarea calitatii. Structura sistemului de asigurare a calitatii are la baza curba calitatii produselor.

Elementele sistemului sunt atasate activitatilor industriale, iar scopul este definit prin misiunea de asigurarea calitatii. Realizarea de produse neconforme genereaza pierderi pentru organizatie/ intreprindere.

Procedura de control pentru produsul neconform trebuie sa asigure organizatia ca astfel de produse sunt tinute sub control pentru a preveni utilizarea sau livrarea lor. Produsul neconform este tinut sub control prin utilizarea uneia dintre urmatoarele metode: eliminarea neconformitatilor detectate sau autorizarea utilizarii unui produs neconform cu derogare data de compartimentul calitate.

Actiunile preventive pentru eliminarea cauzelor care duc la produse neconforme sunt: – evaluarea de actiuni pentru a preveni aparitia neconformitatilor; – determinarea si implementarea actiunii; – inregistrarea actiunilor intreprinse; analiza actiunii intreprinse. Pentru punerea in aplicare a procedeului pe fluxul de productie trebuie elaborate instructiuni de lucru. Aceste instructiuni descriu in detaliu operatiile si succesiunea lor. Asigurarea calitatii se realizeaza prin contributia mai multor comportamente care respecta procedurile de lucru si control. De aici tragem concluzia ca munca de asigurare a calitatii este divizata pe baza unor scopuri bine definite, iar aplicarea procedurilor este sarcina pentru fiecare obiectiv operational de lucru sau control.

Conceptual de asigurare a calitatii este introdus de la nivel superior, la nivel inferior deoarece munca este derivata, pe compartimente si departamente, cu o multime de persoane care participa în procesul de productie. Scopul final al politicilor pentru calitate este competivitatea produselor.

Acceptarea politicii de includere a strategiei de asigurare a calitatii in politica firmei pentru domeniul analizat, conduce la o politica a calitatii în sistemul de asigurare a calitatii. Toate acestea sunt cuprinse in: – calitatea intrarilor in sistem; – calitatea in interiorul sistemului; – calitatea iesirilor.

Politica în domeniul asigurarii trebuie sa tina seama de toate cele trei directii si sa fixeze politica pe termen lung care sa aiba o anumita continuitate. Anual politica trebuie evaluata pe baza rezultatelor obtinute, deci se poate concluziona ca in cadrul fiecarei politici sunt cel putin trei elemente: – politica principala, – subpolitici ale organizatiei, – politica de modernizare. Pentru a fi de durata toate aceste politici privind asigurarea calitatii sunt constituite in sisteme nationale care impun anumite interventii in intelegerile dintre consumator si producator.

Victor ANDREI

Victor Andrei

Victor Andrei

Sunt absolvent de invatamant superior de lunga durata in cadrul UPB, promotia 1995, la facultatea Stiinta si Ingineria Materialelor, licentiat in domeniul Turnarii metalelor. Am studii de master in cadrul UPB, SNSPA Bucuresti masterul Managementul Proiectelor cu finantae europeana, iar in cadrul ASE Bucuresti masterul Managementul Riscului in Afaceri Internationale

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top