Beneficiarii PNDR își pot reprograma activitatea ce face obiectul finanțării, dacă au probleme din cauza COVID-19

calendar.jpg

Beneficiarii de fonduri europene nerambursabile acordate prin Programul Naţional de Dezvoltare Rurală 2014 – 2020 (PNDR 2020) care se confruntă cu situaţii excepţionale obiective cauzate de pandemia de COVID-19 îşi pot reorganiza, restructura sau reprograma activitatea care face obiectul finanţării, a anunţat, vineri, într-un comunicat, Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR).

Potrivit sursei citate, această modificare în implementarea proiectului trebuie să se realizeze doar cu respectarea unor cerinţe, printre care notificarea AFIR în acest sens, depunerea spre aprobarea AFIR a unui plan de acţiuni pentru reorganizarea, restructurarea sau reprogramarea activităţilor în scopul prelungirii perioadei de execuţie a contractului.

AFIR precizează că, pentru reorganizarea, restructurarea sau reprogramarea activităţii, beneficiarii PNDR 2020 au posibilitatea de a prelungi anumite etape din graficul de implementare, de a reeşalona tranşele de plată, de a majora numărul maxim de cinci tranşe de plată sau de a solicita prelungirea duratei de execuţie a contractului fără perceperea penalităţilor de întârziere.

Situaţiile excepţionale obiective cauzate de pandemia de COVID-19 cu care s-ar putea confrunta beneficiarii de fonduri europene nerambursabile acordate prin PNDR 2020 pot fi, de exemplu, lipsa forţei de muncă din partea contractorilor, izolarea la domiciliu, carantină etc.

“Dacă beneficiarul PNDR nu poate să-şi optimizeze activitatea, conform celor menţionate mai sus, poate să solicite AFIR suspendarea prevederilor contractuale pe durata stării de urgenţă, cu asigurarea, după caz, a valabilităţii scrisorii de garantare sau a poliţei de asigurare a avansului. Subliniem faptul că primul pas trebuie să fie reorganizarea sau restructurarea şi doar dacă nu există această posibilitate, beneficiarul să opteze pentru suspendarea contractului de finanţare, care presupune îngheţarea activităţii şi a finanţării. În contextul în care nivelul de digitalizare al AFIR permite derularea fluxurilor de lucru în mediul online, permiţând astfel comunicarea cu solicitanţii de finanţare şi cu beneficiarii exclusiv prin intermediul… Detalii aici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.