Compania Nationala CFR SA, societatea de stat care gestioneaza reteaua feroviara nationala a reusit in cei cinci ani scursi de cand Romania a devenit membru UE sa cheltuiasca din banii Uniunii putin peste 20 de milioane de lei – si aceasta in cadrul unui proiect care are prea putina legatura cu ameliorarea circulatiei pe calea ferata. Este vorba de un proiect pilot de management al traficului feroviar cu o valoare totala de 271 milioane lei, din care UE a decontat 20 milioane lei, adica 7,3%.
Proiectul ce se refera la managementul traficului feroviar pe o cale ferata desfundata, nereparata de zeci de ani, este cel mai avansat in portofoliul Transporturilor. In prezent reteaua feroviara din Romania are mii de puncte caracterizate drept periculoase chiar de CFR SA, concedierile la CFR Calatori si CFR Marfa se tin lant ca urmare a eficientei scazute a managementului acestor companii, dar si din cauza imposibilitatii atingerii acestei eficiente pe o cale ferata veche, iar trenurile de calatori au viteze medii de circulatie de 70 kilometri la ora, la jumatate din media europeana. In pofida situatiei critice, lucrurile nu par a se misca in zona absorbtiei de fonduri UE la Transporturi.
Mai multe detalii: Romania Libera