Comisarul european Corina Crețu aprobă fonduri europene de aproape 2 miliarde de euro pentru infrastructura din România

corina-cretu.jpg

Comisarul european pentru politică regională Corina Crețu a aprobat astăzi, 2 aprilie, finanțarea a patru proiecte majore în România – „Rețea de infrastructură rutieră integrată pentru zona orbitală din București”, „ Îmbunătățirea serviciilor de transport pe linia de metrou 2, Berceni-Pipera”, „Protecția și Reabilitarea zonei costiere – Faza a II-a” și „Proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată în județul Timiș.”

Toate aceste proiecte sunt parte a Programului Operațional „Infrastructura Mare” și urmează să îmbunătățească transportul public din București, să protejeze litoralul Mării Negre și să asigure o mai bună aprovizionarea cu apă și un sistem extins de canalizare în județul Timiș.

Drumuri și conexiuni urbane îmbunătățite în București:

„Rețea de infrastructură rutieră integrată pentru zona orbitală din București”, – Proiectul vine să ofere soluția în ceea ce privește capacitatea limitată a actualului inel de autostradă din jurul Bucureștiului prin modernizarea câtorva porțiuni cu câte 2 benzi pe sens a acestei șosele, precum și construirea legăturilor Domnești-DJ602, Oltenița-DN4, Berceni-DJ401 și Mogoșoaia-DN1A. Proiectul prevede, de asemenea, construirea a 51 de km a noii Autostrăzi de Centură Sud a Bucureștiului. Proiectul va fluidiza traficul din capitala României, urmând a fi finanțat cu peste 1 miliard de euro de către UE, iar costul eligibil total al proiectului major este de 1, 2 miliarde de euro.

“Îmbunătățirea serviciilor de transport pe linia de metrou 2, Berceni-Pipera”, – Proiectul prevede intervenții tehnice și lucrări pe linia de metrou M2, achiziția de garnituri de metrou și reconstruirea substructurii șinelor, precum și a infrastructurii electrice și sanitare de-a lungul liniei subterane de 19 km a metroului. Astfel, navetiștii și călătorii vor beneficia de călătorii mai sigure și mai rapide. Proiectul va fi finanțat cu aproape 100 de milioane de euro prin politica de coeziune, iar costul eligibil total este de aproape 115 milioane de euro.
Protejarea mediului și asigurarea calității apei

“Protecția și Reabilitarea zonei costiere – Faza a II-a”, – Proiectul prevede intervenții la plaje, lucrări de consolidare și construirea unor ziduri de susținere, lucrări de dragaj și acoperirea cu nisip suplimentar a plajelor. Obiectivul principal al proiectului este adaptarea la schimbările climatice, prevenirea și controlul riscului de eroziune costieră de-a lungul litoralului românesc al Mării Negre, în special în zona județului Constanța. Proiectul va fi finanțat cu peste 600 de milioane de euro de către UE.

“Proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată în județul Timiș” vizează dezvoltarea unor sisteme durabile de alimentare cu apă și de epurare a apelor uzate în județul Timiș. Peste 380.000 de persoane vor avea acces la apă potabilă de mai bună calitate. Proiectul primește finanțare europeană de peste 135 de milioane de către euro, iar costul eligibil total pentru acest proiect major este de aproape 160 de milioane de euro.
Cele 4 proiecte majore aprobate astăzi pentru România fac parte dintr-un pachet de 25 de proiecte mari de infrastructură care urmează să fie implementate în 10 state membre: Bulgaria, Cehia, Germania, Grecia, Ungaria, Italia, Malta, Polonia, Portugalia și România.

“Aceste proiecte majore sunt exemple ale modului în care UE acționează pentru a îmbunătăți viața de zi cu zi a cetățenilor. În actuala perioadă bugetară – 2014 – 2020, la nivelul UE am aprobat 257 de proiecte majore în valoare de peste 30 miliarde euro din fonduri UE. Cred că putem considera aceste proiecte ca fiind ambasadorii Politicii de coeziune și sunt mândră de fiecare dintre ele”, a declarat comisarul european pentru politică regională Corina Crețu.

Aceste proiecte însumează o finanțare din partea UE de peste 4 miliarde de euro pentru mai multe domenii: sănătate, transport, cercetare, tehnologie digitală, mediu și energie.

Sursa: Reprezentanta Comisiei Europene in Romania

One thought on “Comisarul european Corina Crețu aprobă fonduri europene de aproape 2 miliarde de euro pentru infrastructura din România”

  1. Balici Mihai spune:

    Este un sistem diabolic cu aceste fonduri europene
    In primul rand trebui tu ca tara sa ai acesti bani, plus cofinantarea de 300 de milioane de euro, plus TVA, sa realizezi lucrarile si apoi dupa indelungi tergivesari , depui dosarele de rambursare si in 3-6-10 luni vezi rambursarea propriuzisa
    Daca socoti ca platesi dobanzi uriase pentru cele 2,7 miliarde de euro timp de 1-2 ani , plus ca la aceste lucrari mari vor veni multinationalele austriece, italiene, franceze si ca de fapt toate beneficiile si profiturile pleaca inapoi in tarile bogate si daca faci o socoteala mica
    plus ca tii o cohorta de consultanti, salariati din agentiile care gestioneaza acesti bani platiti cu 3-5000 de euro pe luna , ca iti blestemi zilele cu cate documente iti cer acestia
    vezi ca de fapt iesi doar in paguba si atunci desigur ca si guvernantii romani
    nu mai vor aceste fonduri paguboase pentru tara si mai bine parteneriate public privat
    si tot mai bine sa nu mai contribui cu doua miliarde de euro pe an la bugetul UE, bani pe care nu ii ai si ii imprumuti de iar platesti dobanda
    UE este similar cu camataria , tu ii dai bani ca un fel de cotizatie, apoi el cica iti da inapoi, dar nu stiu cum iti da, ca te infunzi in datorii
    Asa a rezultat ca Romania primeste bani de la UE , DAR DATORIA EXTERNA SI INTERNA A AJUNS LA 160 DE MILIARDE DE EURO ,SE IMPRUMUTA ANUAL DE 20-25 DE MILIARDE DE EURO si ne miram foarte tare ca a crescut PIB la o 1000 de miliarde de lei ,dar tacem malc si nu spunem ca de fapt avem din PIB peste 850 de miliarde datoria interna si externa
    Romania daca nu va lua masuri extreme de salvare a tarii ,va pune streangul de gat la 2-4 generatii dupa noi
    Asa sa ne ajute DF-zeu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.