Conferinta Finantare.ro bifeaza cu succes cea de-a IV a editie

IMG_8788.jpg

Intr-un cadru de interactiune continua, pe data de 4 octombrie 2012, s-a desfasurat la Bucuresti a patra editie a Conferintei Finantare.ro. Evenimentul a reunit in Sala I.L.Caragiale a Hotelului Ramada Majestic aproximativ 120 de participanti activi in aria finantarilor, investitiilor si a managementului de proiect. Obiectivul conferintei a fost de a reuni in acelasi loc actorii cheie din cele trei domenii mentionate mai sus pentru un schimb de opinii si idei menite sa aduca o schimbare pozitiva in atragerea fondurilor europene si in gestionarea resurselor disponibile in cadrul proiectelor.

Atingerea acestui obiectiv a fost posibila datorita structurarii conferintei in patru dezbateri principale: FINANTARI EUROPENE, INVESTITORI, IMPLEMENTARE si MANAGEMENTUL PROIECTELOR. Minim 30% din timpul fiecarei dezbateri a fost alocat intrebarilor din partea publicului, iar astfel s-a raspuns nevoii de informare si clarificare a multor nelamuriri. La eveniment au fost prezenti pe scena peste 20 de speakeri iar in public in jur de 100 de antreprenori, reprezentanti ai IMM-urilor, APL-urilor si ONG-urilor, ai firmelor de consultanta si firmelor de project management, manageri de proiect, detinatori de proiecte in derulare sau persoane interesate sa isi dezvolte o afacere cu fonduri europene sau private.

Conferinta a inceput cu prima dezbatere pe finantari europene in cadrul careia reprezentantii ACRAFE au adus la cunostinta participantilor stadiul in care se afla Romania la capitolul absorbtie de fonduri europene. Domnul Radu Onofrei a mentionat cateva masuri pe care le considera importante pentru cresterea absorbtiei fondurilor printre care si infiintarea corpului functionarilor publici, egalizarea salariilor functionarilor care lucreaza in acest domeniu si acordarea de asistenta tehnica beneficiarilor. De asemenea, vorbitorii panelului considera ca vor fi aplicate corectii in POSDRU, insa programul nu va fi totusi suspendat. Privind in perspectiva, specialistii estimeaza ca vor aparea schemele complexe de finantare (ce vor cuprinde atat finantarea rambursabila cat si pe cea nerambursabila), mai ales in sectorul privat.

Dezbaterea a doua, bazata pe tema investitiilor, a starnit interesul participantilor interesati de modalitatile prin care ar putea obtine capital pentru ideile lor de afaceri. S-a mai mentionat si faptul ca in Romania investitiile de tip private equity si venture capital se afla inca in stadiu incipient, insa expertii din panel considera ca acestea vor starni in viitorul apropiat interesul oamenilor de afaceri din tara noastra si vor reprezenta o optiune importanta de luat in calcul alaturi de finantarile traditionale, precum creditele si fondurile europene.

Dezbaterea a treia, axata pe implementare, a adus in prim plan problemele cu care se confrunta beneficiarii de fonduri europene, mai ales pe programul dedicat dezvoltarii resurselor umane. Au fost insa si speakeri in panel care vad acest “prim exercitiu al fondurilor europene”, un experiment, care in perioada urmatoare va da rezultate si va debloca bani in economia Romaniei. S-a vorbit, de asemenea, despre posibilele solutii pe care atat consultantul cat si beneficiarul le pot gasi in implementarea proiectelor, dar si de modalitatile prin care pot fi duse la indeplinire obiectivele stabilite initial in bugetul estimat in proiect.

In ultima dezbatere, expertii au vorbit de importanta unui PM Office intr-o companie, de avantajele si dezavantajele unui asemenea birou. Speakerii panelului au mentionat ca e nevoie de o maturitate a organizatiei pentru a conduce cu succes un PMO si e nevoie de informatii agregate pentru a lua decizii strategice (un PMO fiind vazut ca o centralizare a cunostintelor). Participantii la conferinta au dorit de asemenea sa cunoasca si modalitatea prin care poate fi masurata performanta acestei structuri si daca un PMO poate ajuta la stabilirea prioritatilor intr-o companie.

Conferinta Finantare.ro a fost realizata cu sprijinul companiilor si asociatiilor partenere: Spider Management Technologies Romania, Toyota Romania, Universitatea Romano- Americana, ACRAFE, Avensa, Konsent, Truman Consultants, MRS Roconsult 2006, Project Management Solution, Exelo, Fundatia Post Privatizare (FPP), Venture Connect, Polirom, Nobless Concept, Art Georgies, gravat.ro, Exonia si Fundatia pentru Dezvoltarea Societatii Civile. Partenerii media ai evenimentului: Money Magazine, Radio Lynx, Wall Street, Calendar Evenimente, Ziare.com, Business24, Promo afaceri, Cariere, Romania Libera, Business Review, Economistul, PMI, Sturtups.ro, Economiaonline.ro.

Echipa de organizare a Conferintei Finantare.ro adreseaza multumiri tuturor participantilor si colaboratorilor, alaturi de invitatia de a-si nota in agenda data celei de-a cincea editii a evenimentului, care va incheia seria din 2012, la Cluj-Napoca pe 29 noiembrie.

One Reply to “Conferinta Finantare.ro bifeaza cu succes cea de-a IV a editie”

  1. Marian GHIONU spune:

    Felicitari, chiar a meritat!

Dă-i un răspuns lui Marian GHIONU Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top