Consultare publică: Programul Operational Transport 2021-2027

transport-400x300-400x300-1.jpg

Comentariile, observațiile sau propunerile pe marginea documentelor pot fi transmise la adresa de e-mail [email protected] până la data de 21 august 2020.

Viziunea pentru anul 2030 este de a extinde/moderniza infrastructura de transport pe teritoriul Romaniei in vederea imbunatatirii conectivitatii intre regiunile tarii dar si cu restul tarilor din Uniunea Europeana.

Obiectivul general – POT 2021-2027 a fost elaborat pentru a răspunde nevoilor de dezvoltare ale României identificate în Acordul de Parteneriat 2021-2027 şi în acord cu Raportul de țară, si Recomandarile specifice de Tara, dar si strategiei dezvoltata de Romnaia pentru recuperarea decalajelor de dezvoltare in domeniul infrastructurii de transport, Planul investitional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport peperioada 2020-2030.

Strategia POT s-a dezvoltat la intersecția politicii europene de transport evidențiată prin Politica TEN-T, Strategia Europa 2020, pachetul “Europa în mișcare” și nevoile naționale de dezvoltare a infrastructurii și serviciilor de transport, precum și a siguranței rutiere așa cum sunt prezentate în Strategia actualizată de implementare a Master Planului General de Transport al României parte din Planul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2020-2030.

Pentru infrastructura rutieră, rețeaua TEN-T centrală dezvoltată în România pe două dintre cele nouă coridoare, respectiv coridoarele Rin–Dunăre și Orient/Est-Mediteranean, potrivit Regulamentului nr. 1315/2013,vizează următoarele rute:
• Nădlac – Timişoara – Sibiu – Bucureşti (centura Bucureşti) – Constanţa;
• Timişoara – Drobeta Turnu Severin – Calafat;
• Bucureşti – Ploieşti – Bacău – Suceava – graniţa cu Ucraina (Siret);
• Sebeş – Turda – Târgu Mureş – Târgu Neamţ – Iaşi – graniţa cu Republica Moldova (Ungheni);
• Bucureşti – Giurgiu.

Bugetul estimat al programului: 8,368 mld Euro.

Indicatori de rezultat ai programului operațional:

  • Prioritatea 1 – Îmbunătăţirea conectivităţii prin dezvoltarea rețelei TEN-T de transport rutier
  • Prioritatea 2 – Imbunatatirea conectivitatii prin dezvoltarea infrastructurii rutiere pentru accesibilitate teritoriala
  • Prioritatea 3 – Imbunatatirea conectivitatii prin dezvoltarea rețelei TEN-T de transport pe calea ferată
  • Prioritatea 4 – Îmbunătățirea mobilității naționale, durabile și reziliente față de schimbări climatice prin creșterea capacității de transport pe calea ferată
  • Prioritatea 5 – Îmbunătățirea conectivității prin creșterea gardului de utilizare a transportului cu metroul in regiunea Bucuresti-Ilfov
  • Prioritatea 6 – Îmbunătățirea conectivității si mobilitatii urbane, durabila si rezilienta in fata schimbarilor climatice prin creșterea calității serviciilor de transport pe calea ferata
  • Prioritatea 7 – Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal
  • Prioritatea 8 – Creșterea gradului de utilizare a cailor navigabile si a porturilor
  • Prioritatea 9 – Creșterea gradului de siguranța si securitate pe rețeaua rutiera de transport
  • Prioritatea 10 – Asistență tehnică

Sursa: Ministerul Fondurilor Europene

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.