Cost 0 (zero) pentru locul de munca

Suntem din ce in ce mai multi cei care credem ca ieftinirea locului de munca … sau “cost zero pentru locul de munca” asa cum am sustinut in articolele din 4 martie 2009 si din 23 noiembrie 2009 si 28 februarie 2010 … este solutia cea mai eficienta si imediat aplicabila pentru redresarea economiei.

Acum o jumatate de ora la Realitatea TV, Cristian Sima a dat aceeasi solutie: costul locului de munca sa nu depaseasca 2-3 la suta. Pe mine … desi am scris asta demult nu m-a ascultat nimeni. Poate vor asculta de Domnul Sima.

Mai jos aveti linkurile articolelor de care ziceam mai sus.

4 martie 2009

NEVOIA DE A GENERA PREMIZELE UNEI ECONOMII LIBERE SI STABILE SI DE A REMODELA RELATIILE INSTITUTII – SOCIETATE

Guvernarea trecuta avea in cap si plan sa dea un premiu de 1000 de Euro pentru un loc de munca deschis. Un astfel de premiu nu ar fi fost chiar in spirit liberal. Nici o doctrina economica n-ar fi putut justifica de ce firma x daca angajeaza 100 de someri primeste maine din ban public 100.000 de euro, fie ca afacerea merge fie ca nu. Intr-o economie libera si ancorata in fundamente reale, economic ar fi fost ca locul de munca sa coste 0 (zero) si statul sa se multumeasca doar cu impozitul pe venit, cu redevente, cu TVA-ul, cu veniturile din participatiuni ori pe care le mai are in diferite companii, cu veniturile din accize si cu cele din obligatiuni emise judicios.”

23 noiembrie 2009

ALIANTA CU ROMANII  …

Alianta cu Romanii este una intre alte sintagme zise de Presedintele Traian Basescu, in declaratia din 23 Noiembrie orele 18:30. Un bun inceput al acestei aliante ar fi:

  1. Suspendarea de urgenta a impozitului forfetar

  2. Ieftinirea costurilor legate de locul de munca … cu tot ce implica asta la angajat si angajator”

PENTRU IESIREA DIN CRIZA SPERANTA AUTORITATILOR BANCAR FINANCIARE E TOT LA DUMNEZEU

Principiul Cost Zero Pentru Locul de Munca

Desi e practicat de catre guvernanti, in anumite situatii, temporar si limitat la angajarea somerilor, inca nu e suficient pentru a crea o societate stabila. Nici in Biblie si nici in alte carti de spiritualitate nu sta scris ca autoritatea poate sa ia taxe pe seama activitatii ca atare ori pe seama celor care avand nevoie de lucratori angajeaza si dau o paine celor ce nu au alte resurse decat propria forta de munca si propria pricepere. Taxa e prescrisa asa cum am scris mai sus doar pentru productie.

Ori … asuprirea angajatorilor in Romania a devenit o practica. Nici un guvern nu s-a straduit cu adevarat sa ieftineasca costul locului de munca, in asa fel incat intreprinzatorii sa angajeze cat mai multi oameni si in felul acesta sa creasca puterea de consum a societatii si implicit pe cea de productie. Cand Sfantul Apostol Pavel a spus „cine nu lucreaza sa nu manance” s-a referit la lenesii si iscoditorii care refuzau participarea la lucrarile comunitatii, nicidecum la cei care vor sa munceasca dar nu au unde. Iata textul din Epistola catre Tesaloniceni 3:10-12 : Căci şi când ne aflam la voi, v-am dat porunca aceasta: dacă cineva nu vrea să lucreze, acela nici să nu mănânce.  Pentru că auzim că unii de la voi umblă fără rânduială, nelucrând nimic, ci iscodind. Dar unora ca aceştia le poruncim şi-i rugăm, în Domnul Iisus Hristos, ca să muncească în linişte şi să-şi mănânce pâinea lor”. Sfantul Pavel vorbea asa, tocmai avand in minte acest principiu, ca munca nu este taxata si descurajata prin fiscalitate, ci dimpotriva aduce folos, deopotriva celui care o presteaza, celui care o angajeaza si comunitatii in ansamblul ei.

In locul jelaniilor la televizor … ca se practica munca la negru si avem economie subterana … guvernantii ar trebui sa ia masuri adecvate. Chiar daca n-ar lua nici un leu taxa pe locul de munca, tot ar lua 19% din mancarea pe care o consuma cel ce munceste si familia lui. In plus, statul n-ar mai trebui sa plateasca din banul public ajutorul de somaj … adica ar ramane mai multi bani la buget pentru sanatate, educatie, etc.

28 februarie 2010

About Mihail Brinzea

La scurt timp dupa ce Medierea a devenit procedura legala in Romania prin Legea 192/2006, in 2008 m-am autorizat ca Mediator. In Decembrie 2009 am fondat cu un grup de specialisti, Mediatori Autorizati ca si mine, Colegiul Mediatorilor, Asociatie Profesionala, care se ocupa structurat de dezvoltarea profesionala a membrilor, de educatie si formare in prevenirea conflictelor (nu doar in corporatii si comunitati), promovand Medierea ca alternativa de rezolvarea a conflictelor, nu numai pentru ca este mai eficienta ci si mai durabila. Medierea este o procedura legala prin care ambele parti castiga (Legea 192/2006 si 370/2009) prin care spre deosebire de instante – unde unul dreptatea nu poate fi data ambelor parti, unul pierde altul castiga – in Mediere ambele parti isi administraza dreptatea, caci ele produc – dupa o procedura bine definita – solutia conflictului in care se afla. Am pregatire in domeniul programelor de finantare pentru dezvoltare, al managementului programelor si proiectelor, precum si in domeniul Relatiilor Internationale de Cooperare pentru Dezvoltarea Societatii Civile. Am participat la diferite cursuri de formare, programe de training, pe tema finantarilor nerambursabile. In 2007 am absolvit Cursul de Specializare Post Universitara in Management si Relatii Economice Internationale la Academia de Studii Economice din Bucuresti. In 2008 am absolvit cursul de Expert Achizitii Publice si cursul de Mediatori (avand competente inclusiv in medierea conflictelor in domeniul economic). Sunt Formator si Evaluator certificat de Ministerul Muncii Familiei si Egalitatii de Sanse si de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Timeretului. Din anul 2007 cooperez cu Consiliul National Pentru Formarea Profesionala a Adultilor avand ca atributii evaluarea de competente profesionale si evaluarea programelor de formare profesionala pentru autorizarea furnizorilor de formare profesionala in domeniile formarii si managementului. Pana in 1996 am lucrat ca redactor si traducator de limba Engleza in institutii ale Patriarhiei Romane. Am o buna pregatire profesionala in domeniul Istoriei Religiilor si in domeniul relatiilor Ecumenice Internationale, preocupari de studiu cu privire la impactul social al doctrinelor religioase si influentele acestora in dezvoltarea comunitara, in afirmarea valorilor individuale si sociale, precum si la tendintele institutiilor religioase de a determina si contribui, teoretic si practic la evolutii de tipul economiilor sociale. Intrucat am studii de Master in Teologie si in Statele Unite ale Americii si cooperez prin natura serviciului cu Biserici din Europa de Vest, cunosc nuantele si modul diferit de relationare institutional sociala in materie de politici pentru comunitate, avand preocupari de studiu comparativ in acest domeniu. Am fost membru (2 mandate in Comisia Biserica si Societate – institutie de relationare a Conferintei Bisericilor Europene cu Comisia Europeana si cu Parlamentul European). Domeniul de activititate Din anul 1996 lucrez ca angajat al AIDRom, in domeniul atragerii de fonduri nerambursabile pentru dezvoltare comunitara si imbunatatirea serviciilor sociale si de educatie in Romania avand atributii in: – Conceperea strategiei de formare a asociatiei si a institutiilor partenere; – Atragerea resurselor financiare necesare strategiei; – Coordonarea programului Traning for Transformation; – Coordonarea echipelor de traineri si consultanti; – Evaluarea proiectelor inaintate spre finantare de organizatii neguvernamentale; In 2007 am fost ales Secretar General al Forumului Regional pentru Drepturile Omului in Romania si mandatul pe care l-am asumat are ca prioritate implementarea sporita a articolelor 22 si 26 din Carta Universala a Drepturilor Omului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.