Utilizarea banului public ar trebui facuta in spiritul eficientei si eficacitatii. Altfel spus, toti cei care au de achizitionat ceva, din bani publici, ar trebui sa cumpere tot ceea ce isipropun, de cea mai buna calitate si la cel mai mic pret.
Aceste principii ar trebui sa stea la baza activitatii autoritatilor si institutiilor publice care, prin natura lor, utilizeaza bani publici; dar si de organizatiile private (societati comerciale, ONG-uri) atunci cand implementeaza proiecte cu finantare nerambursabila.
Ce face fiecare cu banii lui, castigati cinstit, nu ma intereseaza. Ce fac autoritatile publice si alte organizatii cu banii adunati din impozitele si taxe (inclusiv cele platite de mine), ma intereseaza in mod direct …
Prin publicitate publica, OUG 34/20061, vizeaza . In termeni comuni, este vorba despre “anunturi in ziar”, “clipuri publicitare la TV”, “clipuri publicitare la radio”,“bannere internet” s.a.
Daca vreti exemple despre utilizarea mai putin corecta a banului public in contracte de publicitate media, va recomand sa consultati rapoartele publicate de Centrul pentru Jurnalism Independent in perioada 2006-2012.
OUG 34/2006, „legea” in materia achizitiilor publice, prevede, la art. 58, ca pentru atribuirea contractelor de publicitate media, cu o valoarea medie anuala estimata mai mare de 15.000 Euro, organizatia care are calitatea de autoritate contractanta, trebuie sa asigure o transparenta si informare sporite. Aceasta se face prin publicarea anunturilor/invitatiilor de participare la achizitii atat pe www.e-licitatie.ro, cat si pe www.publicitatepublica.ro.
Mai mult, organizatia in cauza are obligatia de a publica pe www.publicitatepublica.ro un raport de evaluare a impactului achizitiei serviciilor de publicitate.
Pana in anul 2010, exista o reglementare detaliata care prevedea cum trebuie sa arate anunturile si rapoartele, respectiv indicii de cum se pot defini criteriile de atribuire a contractelor. Din 2010 numai exista decat art. 58 din OUG 34/2006.