Firmele românești vor beneficia în mai mare măsură de decontarea, din bugetul de stat, a unor cheltuieli cu promovarea la târguri și expoziții în străinătate, prin Programul de promovare a exportului, conform unei propuneri de ordonanță de urgență inițiate de Ministerul pentru Mediul de Afaceri.
Astfel, se vor suporta de la bugetul de stat următoatele cheltuieli:
1. pentru participarea la târguri şi expoziţii internaţionale: 100% (în creștere de la 50% față de prevederile de până acum) din cheltuielile pentru:
- transportul, asigurarea şi manipularea exponatelor, mostrelor şi materialelor publicitare, formalităţile vamale aferente acestora, depozitarea ambalajelor aferente exponatelor pe perioada desfăşurării acţiunii promoţionale,
- elaborarea și actualizarea brandului de export național și/sau sectorial,
- închirierea, construirea inclusiv elaborarea proiectului de execuţie a standului, şi/sau amenajarea spaţiului expoziţional,
- taxele obligatorii,
- utilitățile,
- transportul materialelor aferente construirii şi/sau amenajării spaţiului expoziţional,
- cheltuielile generale pe perioada de desfăşurare a acţiunilor promoţionale,
- cheltuieli cu realizarea de materiale multimedia,
- cheltuielile de reprezentare şi de protocol,
- cheltuielile de deplasare pentru persoanele care organizează şi coordonează acţiunile, inclusiv a unui reprezentant din partea patronatului de ramură sau a asociaţiei profesionale care contribuie la realizarea acţiunii respective, a căror perioadă de deplasare va fi stabilită prin caietul de sarcini al acţiunii,
- cheltuielile pentru materialele publicitare, de prezentare şi promovare cu caracter economic general şi pentru mediatizarea prezenţei româneşti la acţiunile promoţionale,
- cheltuielile aferente comisionului prevăzut în contractul încheiat cu societatea organizatoare a pavilioanelor naţionale, standurilor specializate pe produse şi miniexpoziţiilor, precum şi alte cheltuieli care se justifică a fi alocate pentru realizarea târgurilor şi expoziţiilor internaţionale, cu aprobarea ordonatorului principal de credite.
2. pentru organizarea de misiuni economice şi acţiuni de promovare a exportului în străinătate:
– 50% din baremele de cazare stabilite pentru instituţiile publice, pentru un participant de la fiecare firmă;
– 50% din cheltuielile de transport pentru un participant de la fiecare firmă la nivelul baremului contractat cu societatea organizatoare;
– 100% (în creștere de la 50%) din cheltuielile privind transportul în interiorul ţării/țărilor de destinaţie:
- pentru persoanele care participă la acţiunile respective,
- cheltuielile de deplasare pentru persoanele care organizează şi coordonează acţiunile, inclusiv a unui reprezentant din partea patronatului de ramură sau a asociaţiei profesionale care contribuie la realizarea acţiunii respective,
- cheltuielile pentru închirierea spaţiilor aferente întâlnirilor de afaceri şi a dotărilor necesare desfăşurării acestora, cum sunt TV, video, retroproiector, computer, imprimantă şi altele asemenea,
- taxele obligatorii,
- utilitățile,
- cheltuielile de reprezentare şi protocol,
- cheltuielile pentru elaborarea, transportul şi asigurarea materialelor de promovare şi de prezentare, cum sunt cataloage, pliante, ecusoane şi altele asemenea,
- cheltuielile pentru transportul şi asigurarea mostrelor, cheltuieli cu realizarea de materiale multimedia,
- cheltuielile pentru formalităţile vamale aferente materialelor de promovare şi de prezentare, precum şi mostrelor,
- cheltuielile pentru mediatizarea acţiunii pe plan local,
- cheltuielile aferente comisionului prevăzut în contractul încheiat cu societatea organizatoare a misiunii economice sau a acţiunii de promovare, precum şi alte cheltuieli care se justifică a fi alocate pentru realizarea acţiunilor respective, cu aprobarea ordonatorului principal de credite.
Mai multe detalii aici