Guvernul pune la bătaie 200 de milioane de lei sub forma unei campanii de informare pentru a ajuta presa să subziste în criză

presa.jpeg

Guvernul vrea să ajute presa în criza generată de coronavirus sub forma unei campanii de informare pe tema coronavirusului în valoarea totală de 200 de milioane de lei, care urmează să fie derulată în următoarele 4 luni, scrie Radio Europa Liberă. Banii urmează să fie împărțiți între televiziuni, publicațiile online și presa locală în condițiile în care în toamnă vor avea loc două șiruri de alegeri, locale și parlamentare. Ar fi, prin urmare, vorba de 50 de milioane de lei pe lună.

În ultimele două zile au avut loc mai multe video-conferințe la care au participat reprezentanți ai industiei media și reprezentanți ai guvernului, la nivel de prim-ministru, vicepremier, șef al Cancelariei primului ministru. Invitația a lansat-o guvernul pentru a afla care este poziția presei în legătură cu un act normativ privind o campanie de informare despre COVID-19, plătită de stat, pentru a fi difuzată în presa națională, locală și regională.

Întâlnirile la distanță au avut loc separat, marți pentru presa online și tipărită națională, pentru radio și cu televiziunile comerciale cu acoperire națională, iar miercuri, cu presa locală și regională. Suma prevăzută este de cincizeci de milioane lei pe lună, timp de patru luni, pentru întrega presă din România. Dialogul s-a axat pe criteriile care ar trebui avute în vedere în distribuirea banilor și pe mecanismul de contractare.

Este recunoscut faptul că presa locală a fost lovită în plin, îndată ce micile companii – de la restaurante, buticuri, frizerii la cele de producție agricolă sau manufacturieră – s-au închis concomitent. Presa locală se află în penurie încă din 2008-2010, de la criza financiară, așadar capturarea… Detalii aici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.