De la mai putin de 40 masini electrice inmatriculate in Romania in 2016 s-a ajuns in prezent, in primele noua luni din 2017, la aprobarea a 446 automobile pentru bonus guvernamental de 10.000 euro acordat la achizitia unei astfel de masini. Daca producatorii auto vor si reusi sa livreze la timp masinile care fac obiectul dosarelor aprobate, piata acestor automobile de nisa va inregistra o crestere uriasa, de peste 10 ori (+1.000%).
In Romania este acordat cel mai mare bonus din UE pentru achizitia unei masini electrice, adica 10.000 euro, iar daca judecam dupa numarul de dosare aprobate programul chiar functioneaza. Clientul nu trebuie sa predea o masina veche pentru a primi acest bonus, chiar daca initiativa se numeste Programul Rabla Plus.
In 2016 Guvernul Romaniei a acordat un bonus de 5.000 euro pentru achizitia de automobile electrice si au fost livrate efectiv sub 40 de unitati.
Problemele nu tin doar de finantare, ci si de capacitatea producatorului masinii de a o livra la importator si dealer, in Romania, pana la data limita. Daca aceasta data limita este depasita, clientul acelei masini nu va mai primi bonusul de 10.000 euro, ceea ce inseamna intre 20% (un BMW i3 foarte bine echipat) si 50% (un smart electric drive in echipare de baza) din valoarea automobilului electric respectiv.
Asadar, pana la 29 septembrie 2017 a fost aprobata finantare pentru 446 automobile electrice (numarul de dosare este mai mic pentru ca unele companii, cum sunt firmele de leasing, au un dosar pentru mai multe masini – n.r.).
In plus, termenul limita pentru livrarea masinii si emiterea facturii a fost impins de la 30 noiembrie 2017 la 31 decembrie 2017, astfel incat producatorii auto sa aiba timp sa livreze aceste masini electrice. In total vorbim de o suma totala finantata de 9.835.000 lei (circa 2,13 milioane euro) pentru aceste 446 masini.
Sursa: Hotnews