Ministrul Ghinea spune că se caută un mecanism ca licitațiile să nu mai fie blocate prin contestații, astfel ca proiectele de infrastructură din PNRR să poată fi încheiate până în 2026

ghinea-640x400-1.jpg

Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Cristian Ghinea, apreciază că aprobarea proiectelor de infrastructură rutieră în PNRR reprezintă un succes pentru România, având în vedere că membrii Comisiei Europene nu au mai făcut asemenea concesie pentru niciun alt stat european, de vreme ce investițiile în drumuri nu se înscriu în categoria proiectelor verzi.  Ghinea susține că nu se poate pune problema ca banii acordați României pentru realizarea de autostrăzi să nu fie  consumați până în 2026 și că se caută soluții/mecanisme pentru a nu apărea „bube” în procedurile de licitații care să țină proiectele blocate.

„Este într-adevăr un succes politic că în PNRR ne-au acceptat 3,2 miliarde de euro pentru autostrăzi. Da, este o excepție pentru România, obținută politic, negociind politic”, a comentat Ghinea.

Negocierile cu Comisia Europeană s-au bucurat de succes pentru că s-au atașat niște reforme în PNRR, susține ministrul.

„Am atașat reforma taxării mărfurilor, ne-am angajat să reducem poluarea, să investim în transportul feroviar (…) Eu am încredere că tot ce s-a propus în PNRR se va realiza. Nu poți permanent să te îndoiești… Cătălin Drulă (ministrul Transporturilor – n.red) are capacitatea să consume 3,1 miliarde de euro, acordați prin PNRR, și încă  2 miliarde acordate din fonduri europene pentru transport, în total 5,1 miliarde. Avem Autostrada A7 pornită. (…) A 7 este pe un treaseu de câmpie, e mai simplu de realizat. A8 e pe un traseu mai dificil, deci am ales prin PNRR să facem capetele autostrazii, tocmai pentru a reuși să terminăm lucrările la termen, adică până în 2026. Restul de lucrări vom completa din alte fonduri”, a relatat Ghinea.

Același principiu a fost urmat și în cazul proiectelor metroul Cluj și metroul București.

Mai multe detalii aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top