Ministrul Razvan Cuc se declara dezamagit de autorul studiului de fezabilitate al Autostrazii Sibiu-Pitesti

imageResize-4.jpg

Ministrul Transporturilor, Alexandru Razvan Cuc, a declarat luni, in cadrul unei conferinte de presa sustinute in Portul Midia, ca este dezamagit de intarzierile inregistrate in raport cu termenele prevazute in elaborarea si predarea studiilor de fezabilitate pentru autostrada Pitesti-Sibiu, de catre compania contractanta.

„Autostrada Pitesti — Sibiu, sectiunile, capetele unu si cinci, dupa cum stiti, au fost ridicate pe SEAP, proiectare si executie. Urmeaza ca sa ridicam pana la sfarsitul lunii octombrie si celelalte portiuni — doi, trei si patru. Ce vreau sa va precizez, sunt un pic dezamagit de firma care a elaborat studiul de fezabilitate pentru Sibiu — Pitesti, pentru ca noi am prelungit termenul acestei firme. Eu am gasit proiectul blocat in minister cand am ajuns; s-a prelungit cu inca sase luni pentru a finaliza toate studiile de fezabilitate pentru cele cinci sectiuni, iar pana in momentul de fata ne-a adus sectiunile unu si cinci, evident, pe care le-am si lansat pe SEAP, si sectiunea patru. Sectiunile doi si trei urmeaza sa le aduca. Daca nu se vor incadra in termenul contractual, incheiem contractul cu ei. Noi oricum avem un plan de rezerva, este un proiect foarte important pentru Romania si nu va fi pus sub nicio forma in pericol si daca nu mai prelungim perioada in continuare pentru Pitesti — Sibiu, compania are deja planul pus la punct astfel incat sa ne mentinem termenul si in octombrie sa avem lansat intreg tronsonul Sibiu — Pitesti pe SEAP” — a spus Cuc.

Ministrul Transporturilor a mai subliniat ca proiectele mari de infrastructura de transport contribuie in mod esential la absorbtia fondurilor europene, daca sunt implementate corect si fara intarzieri nejustificate.

„Este foarte important din punct de vedere economic si in al doilea rand pentru absorbtia de fonduri europene. Toata lumea vorbeste de absorbtie, dar vedem ca absorbtia in momentul de fata se realizeaza doar prin proiectele fazate — vorbim despre Lugoj — Deva, Sebes — Turda. Pentru a asigura absorbtia de fonduri europene, evident trebuie lansate proiectele, si aici Sibiu — Pitesti este unul dintre ele, centura pe sud, la profil de autostrada — vorbim practic de veriga lipsa din coridorul patru, pentru ca nu putem sa inchidem coridorul patru prin centura existenta care este suprasaturata. Chiar daca si acolo am deblocat proiectele de decongestionare la Domnesti, Popesti, Berceni si extindere pe anumite portiuni la patru benzi, dar centura noua, la profil de autostrada, este necesara, este lansata, e vorba de 51 de kilometri de drum la profil de autostrada. Valoarea este undeva la 500 de milioane de euro” — a precizat ministrul.

Mai multe detalii aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top