Perspectivele Politicilor Fiscale in Guvernarea Partidului Democrat Liberal

Una din marile surprize ale zilei de 28 August 2009 este articolul Doamnei Lector Andreea Paul Vass, Consilier al Primului Ministru.

Articolul se numeste: “Poate fi amnistia fiscală o soluție și pentru România?” si spre surprinderea mea vine la sfarsitul unei saptamani aproape de groaza pentru contribuabilii din Romania, saptamana in care, dupa elaborarea unei metodologii  care prevede amenzi de pana la 5.000 de Lei in situatia in care nu platesti intocmai si la timp noile poveri fiscale impuse de Guvern [taximetristii sunt taxati retroactiv pe cinci ani si trebuie sa scoata din asfalt din iarba verde in jur de 10.000 Lei], oamenii s-au bulucit sa plateasca dari chiar in valoare de 1 Leu (costul formularisticii si al transportului fiind in medie de 14 de lei).

Tot in saptamana asta Domnul Prigoana tine deschisa discutia despre fiscalizarea colacului, lumanarii si ritualurilor credintei strabune (fiecare precum a mostenit si pastrat), ieri, Samabata, la ora de maxima audienta la emisiunea Domnului Iaru tunurile fiind atintite pe fiscalizarea donatiilor benevole pe care le fac credinciosii care vor sa contribuie la sustinerea salarizarii preotilor. In paranteza fiind zis, Domnul Prigoana n-a suflat nici un cuvant despre fiscalizarea donatiilor primite fie de PDL fie de alte partide de-a lungul vremii, si nici daca toate au fost inregistrate la casieria “partidului”.

Asadar, sa recapitulam:
1. Punem oamenii sa vina cu banu’n mana, sa piarda timp si sa cheltuiasca 10-14 lei ca sa plateasca 1 Leu.
2. Vrem sa fiscalizam colacu’ si lumanarea de la parastas
3. Fugarim pe ziaristi, actori si creatori pe la trei cozi pe luna, 12 luni pe an
4. Fiscalizam retroactiv pe taximetristi si le cerem instant sa plateasca aprox. 10.000 Lei la stat
INSA … INSA …
5. Prin condeiul Consilierului Premierului Romaniei, pe o platforma de mare audienta cum este Stardard.ro de la Money.ro, se arunca pe masa o noua perspectiva: Amnistia Fiscala a “banilor “murdari”, dar “nespălați”, care gonesc de teama fiscului și a justiției prin depozitele băncilor din străinătate sau prin centrele off-shore”, bani care, spune Doamna Andreea Paul Vass, “au reprezentat surse de capital pentru statele de origine în vremuri dificile, precum Italia sau Belgia”.

Deja nu mai inteleg. Fiscalizam parastasul Matusei Galushka, cu tevatura si costuri de “n” ori mai mari decat am putea obtine dar analizam perspectiva amnistierii banilor “murdari”??? !!!

Nu stiu ce ve iesi din analiza ideii lansate de Doamna Consilier al Primului Ministru. Poate amnistia fiscala pentru banii murdari se va dovedi fezabila, insa, in aceste conditii, fiscalizarea actuala, excesiva, a Persoanelor Fizice Autorizate, Autorilor si Creatorilor trebuie redimensionata si etic si banesc, inturcat aceste categorii nu au incercat niciodata sa ascunda castigurile in off-shore.

Ar mai fi de spus ca in tarile cu adevarat performante si dezvoltate fiscul nu se preocupa deloc de Intreprinderile Mici, de Persoanele Fizice Autorizate de micile afaceri de familie, intrucat profiturile lor oricum se regasesc in consum si in economiile depozitate la banci, asigurand in felul acesta lichiditatile din piata, si deasemena, nu sunt fiscalizate pentru ca e prea costisitor sa pui in spatele fiecarei Intreprinderi Individuale un agent fiscal, raportul beneficii/cost fiind unul negativ.

About Mihail Brinzea

La scurt timp dupa ce Medierea a devenit procedura legala in Romania prin Legea 192/2006, in 2008 m-am autorizat ca Mediator. In Decembrie 2009 am fondat cu un grup de specialisti, Mediatori Autorizati ca si mine, Colegiul Mediatorilor, Asociatie Profesionala, care se ocupa structurat de dezvoltarea profesionala a membrilor, de educatie si formare in prevenirea conflictelor (nu doar in corporatii si comunitati), promovand Medierea ca alternativa de rezolvarea a conflictelor, nu numai pentru ca este mai eficienta ci si mai durabila. Medierea este o procedura legala prin care ambele parti castiga (Legea 192/2006 si 370/2009) prin care spre deosebire de instante – unde unul dreptatea nu poate fi data ambelor parti, unul pierde altul castiga – in Mediere ambele parti isi administraza dreptatea, caci ele produc – dupa o procedura bine definita – solutia conflictului in care se afla. Am pregatire in domeniul programelor de finantare pentru dezvoltare, al managementului programelor si proiectelor, precum si in domeniul Relatiilor Internationale de Cooperare pentru Dezvoltarea Societatii Civile. Am participat la diferite cursuri de formare, programe de training, pe tema finantarilor nerambursabile. In 2007 am absolvit Cursul de Specializare Post Universitara in Management si Relatii Economice Internationale la Academia de Studii Economice din Bucuresti. In 2008 am absolvit cursul de Expert Achizitii Publice si cursul de Mediatori (avand competente inclusiv in medierea conflictelor in domeniul economic). Sunt Formator si Evaluator certificat de Ministerul Muncii Familiei si Egalitatii de Sanse si de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Timeretului. Din anul 2007 cooperez cu Consiliul National Pentru Formarea Profesionala a Adultilor avand ca atributii evaluarea de competente profesionale si evaluarea programelor de formare profesionala pentru autorizarea furnizorilor de formare profesionala in domeniile formarii si managementului. Pana in 1996 am lucrat ca redactor si traducator de limba Engleza in institutii ale Patriarhiei Romane. Am o buna pregatire profesionala in domeniul Istoriei Religiilor si in domeniul relatiilor Ecumenice Internationale, preocupari de studiu cu privire la impactul social al doctrinelor religioase si influentele acestora in dezvoltarea comunitara, in afirmarea valorilor individuale si sociale, precum si la tendintele institutiilor religioase de a determina si contribui, teoretic si practic la evolutii de tipul economiilor sociale. Intrucat am studii de Master in Teologie si in Statele Unite ale Americii si cooperez prin natura serviciului cu Biserici din Europa de Vest, cunosc nuantele si modul diferit de relationare institutional sociala in materie de politici pentru comunitate, avand preocupari de studiu comparativ in acest domeniu. Am fost membru (2 mandate in Comisia Biserica si Societate – institutie de relationare a Conferintei Bisericilor Europene cu Comisia Europeana si cu Parlamentul European). Domeniul de activititate Din anul 1996 lucrez ca angajat al AIDRom, in domeniul atragerii de fonduri nerambursabile pentru dezvoltare comunitara si imbunatatirea serviciilor sociale si de educatie in Romania avand atributii in: – Conceperea strategiei de formare a asociatiei si a institutiilor partenere; – Atragerea resurselor financiare necesare strategiei; – Coordonarea programului Traning for Transformation; – Coordonarea echipelor de traineri si consultanti; – Evaluarea proiectelor inaintate spre finantare de organizatii neguvernamentale; In 2007 am fost ales Secretar General al Forumului Regional pentru Drepturile Omului in Romania si mandatul pe care l-am asumat are ca prioritate implementarea sporita a articolelor 22 si 26 din Carta Universala a Drepturilor Omului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.