Programul Operational Capacitate Administrativa 2014-2020, Axa prioritara 1 – Administratie publica si sistem judiciar eficiente – Obiectivul specific – 1.1. Dezvoltarea si introducerea de sisteme si standarde comune in administratia publica ce optimizeaza procesele decizionale orientate catre cetateni si mediul de afaceri, in concordanta cu SCAP
Rezultatele proiectului trebuie sa contribuie la rezultatele enumerate mai jos:
- R1: Planificarea strategica si bugetarea pe programe in autoritatile si institutiile publice centrale sunt realizate pe baza metodologiilor si instrumentelor comune;
- R2: Aplicarea sistemului de politici bazate pe dovezi in autoritatile si institutiile publice centrale, inclusiv evaluarea ex ante a impactului;
- R3: Mandate, roluri si competente clarificate atat la nivelul aceluiasi palier administrativ, cat si intre palierele administrative;
- R4: Cadru pentru sprijinirea dezvoltarii la nivel local si pentru cresterea calitatii serviciilor publice implementat;
- R5: Cunostinte si abilitati ale personalului din autoritatile si institutiile publice centrale imbunatatite pentru sustinerea masurilor/actiunilor din cadrul acestui obiectiv specific.
1. Planificarea strategica si bugetarea pe programe la nivel central
2. Dezvoltarea de sisteme si instrumente de management
3. Imbunatatirea politicilor publice si cresterea calitatii reglementarilor
- elaborarea, actualizarea procedurilor, metodologiilor privind planificarea strategica si bugetarea pe programe;
- elaborarea documentelor strategice la nivelul ministerelor prioritare enumerate in AP 2014-2020 si a institutiilor publice care au in responsabilitate conditionalitati ex-ante;
- sustinere implementarii bugetarii pe programe in special la nivelul ministerelor prioritare enumerate in AP 2014-2020;
- dezvoltarea si implementarea de mecanisme de coordonare in cadrul si intre diferitele niveluri administrative, de cooperare si consultare intre actorii relevanti;
- dezvoltarea de instrumente/mecanisme pentru eficientizarea cheltuielilor publice si a sistemului de colectare a veniturilor si taxelor;
- colaborarea cu institutii de invatamant superior acreditate si institutii de cercetare pentru identificarea si implementarea de concepte si metode inovative;
- realizarea de analize, studii in vederea identificarii si dezvoltarii de mecanisme si instrumente de imbunatatire a proceselor decizionale;
- realizarea de ghiduri, manuale, organizarea de actiuni de identificare, promovare si diseminare a bunelor practici (ex. benchmarking/bench-learning), a inovarii si networking-ului in administratia publica.
- realizarea de studii, analize de impact (inclusiv testul IMM, dupa caz) si evaluari sistemice ale cadrului de reglementare pe domenii specifice, pentru fundamentarea politicilor publice si cresterea calitatii reglementarilor;
- realizarea de studii, analize, instrumente pentru clarificarea mandatelor, rolurilor si competentelor, atat la nivelul aceluiasi palier administrativ, cat si intre palierele administrative;
- realizarea de mecanisme de coordonare, monitorizare si evaluare a exercitarii competentelor autoritatilor si institutiilor publice;
- dezvoltarea si implementarea de sisteme, proceduri si mecanisme pentru sustinerea elaborarii standardelor minime pentru coordonare si consultare cu factorii interesati privind implementarea, monitorizarea si evaluarea politicilor si strategiilor;
- sustinerea elaborarii standardelor minime pentru fundamentarea procesului decizional de la nivel local;
- elaborarea/actualizarea standardelor de cost si de calitate pentru serviciile publice, cu precadere in domeniile gestionate de ministerele prioritare din AP 2014-2020.
4. Dezvoltarea abilitatilor si cunostintelor personalului din autoritatile si institutiile publice centrale (inclusiv a factorilor de decizie la nivel politic) pentru sustinerea actiunilor din cadrul acestui obiectiv specific; schimburi de experienta/networking cu autoritati/institutii/organisme ale administratiilor publice nationale si internationale.
Categorii de solicitanti eligibili
Pot depune fisa de proiect in cadrul acestei cereri de proiecte urmatoarele institutii:
- Secretariatul General al Guvernului/Cancelaria Primului Ministru;
- Ministerul Finantelor Publice;
- Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale şi Persoanelor Varstnice;
- Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice;
- Ministerul Sanatatii;
- Ministerul Educatiei si Cercetarii stiintifice;
- Ministerul Mediului, Apelor si Padurilor;
- Ministerul Transporturilor;
- Ministerul Afacerilor Interne – Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta;
- Ministerul Economiei, Comertului si Turismului;
- Ministerul Energiei, intreprinderilor Mici si Mijlocii si Mediului de Afaceri;
- Ministerul pentru Societatea Informationala;
- Autoritati administrative autonome cu responsabilitati in realizarea masurilor prevazute in SCAP, anexa nr. 3, si/sau masurile privind capacitatea administrativa din conditionalitatile ex-ante enumerate in Acordul de parteneriat cu Romania 2014 – 2020 sau in cadrul fiecarui program operational.
Categorii de parteneri eligibili:
Pot fi parteneri in cadrul acestei cereri de proiecte urmatoarele tipuri de institutii, care au expertiza si competentele necesare pentru a sprijini realizarea obiectivelor proiectului propus:
- Autoritati si institutii publice centrale asa cum sunt ele adresate in Strategia pentru consolidarea administratiei publice 2014-2020 (SCAP) si in Strategia privind mai buna reglementare 2014 ‐ 2020 (SMBR);
- Autoritati administrative autonome;
- Institutii publice de invatamant superior acreditate si de cercetare, Academia Romana.
Partile interesate sunt invitate sa depuna:
- fisa de proiect (Anexa nr. 1) incepand cu data de 25 mai 2015 pana la data de 13 iulie 2015.
- cererea de finantare (Anexa nr. 2) – in perioada de acordare a asistentei de catre AM POCA si dupa expirarea acestei perioade, dar nu mai tarziu de 14 septembrie 2015, ora 16.
Fisa de proiect si cererea de finantare vor fi depuse:
- Prin posta (inclusiv servicii de curierat), cu confirmare de primire, la adresa: Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, Directia pentru Dezvoltarea Capacitatii Administrative, Piata Revolutiei nr.1A, intrarea D, sector 1 Bucureşti, cod postal 010086, cu mentionarea cererii de proiecte IP1/2015 sau
- Personal sau prin intermediul unei persoane desemnate la adresa mentionata mai sus.
Prezenta cerere de proiecte are o alocare financiara de 250.000.000 lei.
Mai multe informatii puteti solicita la adresa de e-mail [email protected] sau telefon: 021 310.40.60/int.11117.
Finantator: Uniunea Europeana
Sursa: AM POCA
DOCUMENTATIE
Puteti descarca urmatoarele documente utile:
[caseta-final-fise]