Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Capital Uman 2014 – 2020 din cadrul Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene lansează în consultare publică Ghidul solicitantului conditii specifice „Educație nonformală în sistem outdoor”, apel competitiv, Axa prioritara 6, Obiectivul Specific 6.3. și Obiectivul Specific 6.6.
Status: Aprobat Depunere: maximum 18 luni Buget: 15.040.000 euro |
Obiectiv specific
Reducerea părăsirii timpurii a școlii prin măsuri integrate de prevenire și de asigurare a oportunităților egale pentru elevii aparținând grupurilor vulnerabile, cu accent pe elevii aparținând minorității roma și elevii din mediul rural / comunitățile dezavantajate socio-economic;
Îmbunătățirea competențelor personalului didactic din învățământul preuniversitar în vederea promovării unor servicii educaţionale de calitate orientate pe nevoile elevilor și a unei școli incluzive.
Rezultatele așteptate în urma implementării operațiunilor finanțate în cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte vizează:
Creșterea ratei de participare în învățământul primar și secundar și prin dezvoltarea unor măsuri integrate de prevenție;
Competențe îmbunătățite ale personalului didactic din învățământul pre-universitar în vederea promovării unor servicii educaţionale de calitate orientate pe nevoile elevilor și a unei școli incluzive.
Tipuri de activități sprijinite
- Activități de bază pentru programe de educație nonformală sau în sistem outdoor, activități activ-participative, interactive, centrate pe copii;
- Programe socio-educaționale de dezvoltare cognitivă;
- Activități educaționale orientate către dezvoltarea/obținerea de competențe;
- Activități de tipul cluburilor/atelierelor/cercurilor pe domenii de interese (pentru dezvoltarea aptitudinilor socio-emoţionale, pentru favorizarea auto-exprimării, cu accent pe dezvoltarea limbajului, pentru a putea exersa coordonarea şi funcţiile motorii sub supraveghere şi prin interacţiune cu personalul);
- Programe și activități activ-participative educator/profesor – elev, pentru îmbunătățirea utilizării limbajului şi aptitudinilor sociale, conducând la dezvoltarea abilităţilor logice şi de raţionare;
- Ateliere de dezvoltare a abilităţilor cognitive şi practice de bază necesare pentru utilizarea informatiilor relevante în scopul executării sarcinilor şi rezolvării problemelor de rutină;
- Activități practice de observare/descoperire a cunoștintelor abia dobândite în educația formală;
- Activități interdisciplinare pentru prevenirea/tratarea analfabetismului funcțional cu privire la înțelegerea/procesarea/folosirea rațională și asumată a noțiunilor acumulate în educația formală;
- Activități pregătitoare/ educative/de orientare, pentru copiii care urmează să intre într-un alt ciclu școlar, în vederea sprijinirii tranziției școlare a copiilor în momentele critice pentru evitarea riscului educațional (copiii de 5 ani care urmează să intre în clasa pregătitoare, copiii de clasa a patra care urmează să intre în clasa a cincea, copiii de clasa a opta care urmează să intre la liceu) și activități care sprijină acomodarea copiilor/elevilor în noul ciclu de învățământ;
- Programe sau activități de prevenire a părăsirii timpurii a școlii prin sport, artă, educație în aer liber și alte activități care dezvoltă talentele copiilor, spiritul de echipă, creativitatea, abilitățile de leadership etc;
- Programe sau activități de educație pentru sănătate, igienă și nutriție sănătoasă;
- Programe sau activități care vizează desegregarea școlară, creșterea stimei de sine, educație interculturală;
- Orice alt tip de activitate/metodă adaptată la nevoia copilului vulnerabil și care contribuie la prevenirea sau reducerea abandonului școlar.
Solicitanti eligibili
Pentru această cerere de propuneri de proiecte, categoriile de solicitanți eligibili sunt:
- Inspectoratele Școlare Județene/ Inspectoratul Școlar al Municipiului București (organisme aflate în subordinea ME);
- Instituţii de învăţământ (ISCED 1-3) acreditate, publice şi private, din reţeaua şcolară naţională;
- Agenţii, structuri/alte organisme aflate în subordinea/coordonarea ME şi alte organisme publice cu atribuţii în domeniul educaţiei şi formării profesionale, inclusiv asigurarea calității în învățământul preuniversitar;
- Furnizori de servicii de orientare, consiliere, mediere şcolară şi servicii alternative, publici şi privaţi;
- Instituţii de cult şi asociaţii religioase;
- ANP şi instituţii subordonate;
- Instituţii/agenţii guvernamentale cu atribuţii în domeniul incluziunii sociale;
- APL cu atribuții în domeniul educaţiei de nivel preuniversitar;
- ONG.
Durata proiectului
Perioada de implementare a proiectului este de maximum 18 luni. Proiectele care vor prevedea o perioadă de implementare mai mare de 18 luni vor fi respinse.
La completarea cererii de finanțare în sistemul electronic va trebui evidențiată durata fiecărei activități și subactivități incluse în proiect.
Buget
În cadrul prezentelor apeluri de propuneri de proiecte lansate în contextul Axei Prioritare 6, PI 10.i., OS 6.3. și 6.6., din cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014-2020, bugetul alocat este de 15.040.000 euro (contribuția UE+ contribuția națională), iar distribuția la nivelul celor două categorii de regiuni este următoarea:
- pentru regiunile mai puțin dezvoltate (Nord-Est, Nord-Vest, Vest, Sud-Vest Oltenia, Centru, Sud-Est și Sud-Muntenia), suma totală disponibilă este de 13.120.000 euro, din care contribuția UE este de 11.152.000 euro (corespunzând unei contribuții UE de 85%), iar contribuția națională este de 1.968.000 euro (corespunzând unei contribuții naționale de 15%).
- pentru regiunea mai dezvoltată (București-Ilfov), suma totală disponibilă este de 1.920.00 euro, din care contribuția UE este de 1.536.000 euro (corespunzând unei contribuții UE de 80%), iar contribuția națională este de 384.000 euro (corespunzând unei contribuții naționale de 20%).
Ghidul Solicitantului si anexe