Regatul Unit al Marii Britanie pierde aproximativ 50 bilioane de lire anual din cauza lipsei de angajati multilingvisti

Cand vorbim de economie la nivel global, vorbim despre comunicare. Despre cum pot tarile sa comunice intre ele. De aceea de la nivelul firmelor mici, pana la nivelul corporatilor, bancilor si a politicilor externe cei mai valorosi angajati sunt bilingvisti sau multilingvisti.

Spre exemplu, in Marea Britanie un sfert din adulti nu sunt vorbitori ai unei limbi straine, nici macar la nivel de incepator. Acesta este unul dintre principalele motive pentru care la nivelul firmelor mici sau medii se pierd aproximatic 50 de bilioane de lire sterline anual. Foarte multe proiecte sau resurse nu sunt accesibile din cauza lipsei de comunicare.

Este mult mai simplu sa poti accesa resurse umane sau sa inchei un contract vorbind limba nativa a interlocutorului. De fapt, managerii care pot comunica cu clientii si posibilii clienti in limba lor nativa au mai multe sanse de a incheia o afacere.

Dar lipsa unei cai de comunicare nu afecteaza doar incheierea contractelor si accesul la resurse, ba din contra afecteaza aproape toate modurile de promovare sau extindere a unei afaceri.

Putem lua spre exemplu un magazin online si ghidul de best practice pentru a crea o afacere online. Una dintre primele reguli pentru companiile care isi doresc sa vanda in afara tarilor in care exista fizic este sa creeze un site multilingvistic. Aceasta procedura, de a adapta site-ul in limba posibilului tau client este una dintre cele mai eficiente metode de a castiga credibilitate din partea acestuia. Insa daca nimeni din echipa site-ului nu cunoaste macar o limba straina de circulatie acest lucru nu este posibil.

Pentru a sublinia ideea de credibilitate putem sa luam ca exemplu un loc dedicat invatarii limbilor straine precum Centrul de meditatii Capri din Bucuresti. Daca, ipotetic vorbind, acesta ar avea un sediu si in Suedia, Germania, Franta si America sau Mare Britanie (limbiile pe care le predau) si ar dori sa isi ofere serviciile si acolo, dar site-ul nu apare automat in limba tarii din care este accesat acesta si-ar pierde credibilitatea.

Aproape orice aspect al mediului de afaceri este afectat in lipsa cunoasterii unei a doua limbi. De la relatii, imagine la nivel global si dezvoltarea atat a firmei cat si angajatiilor.

Un exemplu concret sunt conferintele la care participa vorbitori din toata lumea. Acest schimb de experiente este cel mai probabil sa fie realizat in limba engleza. Spre exemplu, daca ai un angajat necunoscator al acestei limbi, el nu ar intelege discutiile din cadrul conferintei, asadar inainte sa il poti trimite la o astfel de conferinta ar trebui sa investesti in dezvoltarea sa pe partea bilingvica si sa il trimiti la un curs de engleza pentru incepatori.

Acest lucru duce la pierderea unor informatii valoroase in timp real. Asadar, importanta cunoasterii unei limbi de circulatie internationale este absolut vitala in mediul afacerilor. Fie ca vorbim de stabilirea unor relatii cu firme din exteriorul tarii, de marketing, de economie si resurse trebuie sa poti deschide o cale de comunicare cu oamenii care te pot ajuta sa dezvolti afacere si sa nu pierzi timp, resurse si oportunitati dintr-un astfel de motiv.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top