Consiliul Investitorilor Straini intre Investitii si Asteptarile Oficialilor Romani

Azi Presedintele Basescu s-a intalnit cu Consiliul Investitorilor Straini. Si a spus: “Unul din lucrurile de mare ajutor pe care asociatia dumneavoastra ati putea-o face este sa explice economia”, a spus seful statului. Dincolo de expresia “ati putea-o face”, de care nu ne legam … ca deh, asa vorbeste omul … ramane noul rol pe care T. Basescu il atribuie Investitorilor fara sa stie un lucru de baza: 1. Economia romaneasca (mai buna sau mai proasta, in declin ori in crestere) exista indiferent daca se face sau nu investitie straina; 2. Investitorul strain nu are si nu isi asuma rolul de a explica economia romanesca; el este aici sa decida daca investeste sau nu, pe baza unei analize clare, pe care o face cu mijloace si metode specifice. Nu este aici nicidecum ca analist care se exprima prin media; dimpotriva, tine pentru el informatia si rezultatele analizei la care a ajuns … si daca o da mai departe o da pe bani grei, pe care investitorii romani chiar nu prea au de unde sa ii ia.

In al doilea rand T. Basescu ar trebui sa stie … macar de la consilieri … ca economia este un proces … de foarte lunga durata … pe cand investitia este o activitate, adesea punctuala, care, da, este parte din procesul economic, dar nu se explica ci doar se argumenteaza. Poate fi supusa analizei, insa numai dupa o perioada suficient de adecvata mecanismelor economice de masurare a impactului.

Asteptarea Domnului Presedinte T. Basescu pare a fi o chemare la restaurarea confuziei: Investitorul sa faca analize economice si sa le si explice in mass- media … adica sa se lase de treaba cu invetitul si eventual sa dea “moka” apa la moara “altora” dupa ce au luat apa de la moara analistilor.

O scurta precizare: exista si investitori straini in procese de analiza, insa mass-media din Romania nu are suficient cheag ca sa le plateasca.

About Mihail Brinzea

La scurt timp dupa ce Medierea a devenit procedura legala in Romania prin Legea 192/2006, in 2008 m-am autorizat ca Mediator. In Decembrie 2009 am fondat cu un grup de specialisti, Mediatori Autorizati ca si mine, Colegiul Mediatorilor, Asociatie Profesionala, care se ocupa structurat de dezvoltarea profesionala a membrilor, de educatie si formare in prevenirea conflictelor (nu doar in corporatii si comunitati), promovand Medierea ca alternativa de rezolvarea a conflictelor, nu numai pentru ca este mai eficienta ci si mai durabila. Medierea este o procedura legala prin care ambele parti castiga (Legea 192/2006 si 370/2009) prin care spre deosebire de instante – unde unul dreptatea nu poate fi data ambelor parti, unul pierde altul castiga – in Mediere ambele parti isi administraza dreptatea, caci ele produc – dupa o procedura bine definita – solutia conflictului in care se afla. Am pregatire in domeniul programelor de finantare pentru dezvoltare, al managementului programelor si proiectelor, precum si in domeniul Relatiilor Internationale de Cooperare pentru Dezvoltarea Societatii Civile. Am participat la diferite cursuri de formare, programe de training, pe tema finantarilor nerambursabile. In 2007 am absolvit Cursul de Specializare Post Universitara in Management si Relatii Economice Internationale la Academia de Studii Economice din Bucuresti. In 2008 am absolvit cursul de Expert Achizitii Publice si cursul de Mediatori (avand competente inclusiv in medierea conflictelor in domeniul economic). Sunt Formator si Evaluator certificat de Ministerul Muncii Familiei si Egalitatii de Sanse si de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Timeretului. Din anul 2007 cooperez cu Consiliul National Pentru Formarea Profesionala a Adultilor avand ca atributii evaluarea de competente profesionale si evaluarea programelor de formare profesionala pentru autorizarea furnizorilor de formare profesionala in domeniile formarii si managementului. Pana in 1996 am lucrat ca redactor si traducator de limba Engleza in institutii ale Patriarhiei Romane. Am o buna pregatire profesionala in domeniul Istoriei Religiilor si in domeniul relatiilor Ecumenice Internationale, preocupari de studiu cu privire la impactul social al doctrinelor religioase si influentele acestora in dezvoltarea comunitara, in afirmarea valorilor individuale si sociale, precum si la tendintele institutiilor religioase de a determina si contribui, teoretic si practic la evolutii de tipul economiilor sociale. Intrucat am studii de Master in Teologie si in Statele Unite ale Americii si cooperez prin natura serviciului cu Biserici din Europa de Vest, cunosc nuantele si modul diferit de relationare institutional sociala in materie de politici pentru comunitate, avand preocupari de studiu comparativ in acest domeniu. Am fost membru (2 mandate in Comisia Biserica si Societate – institutie de relationare a Conferintei Bisericilor Europene cu Comisia Europeana si cu Parlamentul European). Domeniul de activititate Din anul 1996 lucrez ca angajat al AIDRom, in domeniul atragerii de fonduri nerambursabile pentru dezvoltare comunitara si imbunatatirea serviciilor sociale si de educatie in Romania avand atributii in: – Conceperea strategiei de formare a asociatiei si a institutiilor partenere; – Atragerea resurselor financiare necesare strategiei; – Coordonarea programului Traning for Transformation; – Coordonarea echipelor de traineri si consultanti; – Evaluarea proiectelor inaintate spre finantare de organizatii neguvernamentale; In 2007 am fost ales Secretar General al Forumului Regional pentru Drepturile Omului in Romania si mandatul pe care l-am asumat are ca prioritate implementarea sporita a articolelor 22 si 26 din Carta Universala a Drepturilor Omului.

One thought on “Consiliul Investitorilor Straini intre Investitii si Asteptarile Oficialilor Romani”

  1. Alexandra spune:

    Misiunea Consiliului Investitorilor Străini este de a facilita dialogul între factorii de decizie relevanţi şi investitori pentru îmbunătăţirea climatului de afaceri din România.
    Cata vreme guvernele Romaniei, indiferent de coloratura politica, vor actiona in relatia cu investitorii de pe o pozitie de forta, nu vom reusi sa avem un mediu de afaceri cat de cat sanatos.
    In lipsa unor politici fiscale coerente si predictibile, relatia cu investitorii straini va fi una de “care pe care”, din care perdantul nu poate fi decat tara noastra prin relocarea investitiilot in tari mai ieftine si care au inteles bine ca investitorul strain este ca o pasare migratoare care cauta tari unde ii este cald si bine. Si pe care nu va ezita sa le paraseasca daca vine crivatul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.