Solicitantul persoana fizica poate achizitiona un singur autovehicul nou prin „Rabla Plus”, intr-un an calendaristic (proiect)

rabla.jpg

Fiecare solicitant persoana fizica poate achizitiona, prin intermediul Programului „Rabla Plus”, un singur autovehicul pe parcursul unui an calendaristic pe baza ecotichetului specific, se arata in proiectul de Ordin pentru completarea Ghidului de finantare.

Conform documentului, o alta modificare se refera la introducerea spatiului privat virtual pentru emiterea certificatelor de atestare fiscala, eliminarea stampilei pentru operatorii economici, publicarea listei beneficiarilor de ajutor de minimis si monitorizarea ajutoarelor de minimis, toate acestea pentru reducerea birocratiei.

In plus, producatorii validati in Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera in transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante si eficiente din punct de vedere energetic, 2017 – 2019, vor fi obligati sa introduca in aplicatia informatica informatiile privind achizitia autovehiculului nou (seria, numarul si data eliberarii facturii, instrumentul de plata utilizat si data efectuarii platii) in termen de 10 zile de la emiterea facturii. in acest mod, Autoritatea va putea sa urmareasca indeplinirea conditiilor de acordare si respectarea noii conditii referitoare la lipsa instrainarii autovehiculelor noi pe o perioada de un an de la achizitionare, se precizeaza in Referatul de aprobare care insoteste proiectul aflat in dezbatere publica.

Un alt punct important se refera la faptul ca solicitantul persoana fizica poate achizitiona, pe parcursul unui an calendaristic, un singur autovehicul nou in cadrul programului, beneficiind astfel, in mod corespunzator, de un ecotichet. Potrivit sursei citate, aceasta completare este introdusa in scopul prevenirii posibilitatii de utilizare a finantarii acordate in afara obiectivelor prevazute de Ghidul de finantare.

De asemenea, se propune introducerea termenului de 60 de zile pentru inscrierea la producatorii validati, cu exceptia celor care trebuie sa desfasoare proceduri de achizitie publica, in timp ce emiterea facturii si introducerea datelor aferente vor fi realizate in termenul de valabilitate a Notei de inscriere, modificarea fiind necesara pentru ca toate persoanele sa beneficieze de termenul de 120 de zile si sa nu mai fie conditionate de sfarsitul fiecarui an al derularii programului.

Sursa: Agerpres.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top