Soluții pentru relansarea Programului de Promovare a Exportului

transport-400x300-400x300.jpg

Stadiul realizării Strategiei Nationale de Export (SNE) și relansarea Programului de Promovare a Exportului (PPE) 2020 au fost principalele subiecte ale reuniunii de astăzi a Consiliului de Export, coprezidate de către secretarul de stat Liviu Rogojinaru și președintele ANEIR, Mihai Ionescu.

Reprezentanții federațiilor patronale și ai asociaţiilor profesionale au amintit greutățile întâmpinate de companiile românești, atât la nivelul producției, cât și la nivelul comercializării și exportului produselor proprii, în contextul pandemiei cauzate de răspândirea noului coronavirus. Multe dintre acestea, pentru a nu închide activitatea, s-au reorientat, au obținut autorizațiile necesare pentru a produce măști sau echipamente medicale, au lucrat în continuare în lohn și fie au exportat produsele fie au vândut în magazine online.

Secretarul de stat Liviu Rogojinaru a precizat că în contextul procesului de regândire a comerțului exterior al României, a avut deja loc prima întâlnire pentru elaborarea Strategiei de Export a României 2021-2025, cu extindere până în 2030 adresând, totodată, membrilor Consiliului de Export rugămintea să contribuie cu idei și propuneri pentru fiecare ramură economică în parte.

“Pentru realizarea Strategiei de Export a României 2021-2025 vom avea în vedere ca politicile publice pe care le vom propune să fie armonizate cu legislația europeană și vom avea la bază analize sectoriale, regionale și ale clusterelor. Grupul de lucru interministerial pentru Strategia de Export, împreună cu mediul de afaceri, va stabili obiectivele, țintele, modalitățile de implementare și resursele, astfel încât până la finalul anului să definitivăm noua strategie”, a precizat secretarul de stat Liviu Rogojinaru.

Oferta de export a companiilor românești a avut de suferit ca urmare a pandemiei de SARS-CoV-2, deoarece târgurile și expozițiile programate în perioada martie – mai nu s-au mai desfășurat, nu au mai existat comenzi, cele mai afectate fiind firmele care au un ciclu lung de producție și vânzare. Pentru a intra în legătură cu posibilii parteneri de afaceri, exportatorilor li s-a propus accesarea platformelor virtuale și organizarea de târguri virtuale pe domenii.

”Este foarte important să înțelegem că participarea firmelor românești la târgurile și expozițiile cuprinse în Programul de Promovare a Exportului (PPE) depinde de decizia partenerilor externi, dacă anulează, amână sau reprogramează evenimentele. Firmele care își vor depune dosarele pentru a beneficia de ajutorul de minimis din cadrul PPE trebuie să se adapteze, să fie capabile să răspundă noilor condiții de desfășurare a târgurilor internaționale”, a declarat Liviu Rogojinaru.

Discuțiile au reliefat faptul că firmele se pot reorienta și târgurile care au fost anulate din cauza pandemiei pot fi înlocuite cu altele, din țări interesate de oferta de export românească.

Stadiul realizării Strategiei Nationale de Export (SNE) și relansarea Programului de Promovare a Exportului (PPE) 2020 au fost principalele subiecte ale reuniunii de astăzi a Consiliului de Export, coprezidate de către secretarul de stat Liviu Rogojinaru și președintele ANEIR, Mihai Ionescu.

Reprezentanții federațiilor patronale și ai asociaţiilor profesionale au amintit greutățile întâmpinate de companiile românești, atât la nivelul producției, cât și la nivelul comercializării și exportului produselor proprii, în contextul pandemiei cauzate de răspândirea noului coronavirus. Multe dintre acestea, pentru a nu închide activitatea, s-au reorientat, au obținut autorizațiile necesare pentru a produce măști sau echipamente medicale, au lucrat în continuare în lohn și fie au exportat produsele fie au vândut în magazine online.

Secretarul de stat Liviu Rogojinaru a precizat că în contextul procesului de regândire a comerțului exterior al României, a avut deja loc prima întâlnire pentru elaborarea Strategiei de Export a României 2021-2025, cu extindere până în 2030 adresând, totodată, membrilor Consiliului de Export rugămintea să contribuie cu idei și propuneri pentru fiecare ramură economică în parte.

“Pentru realizarea Strategiei de Export a României 2021-2025 vom avea în vedere ca politicile publice pe care le vom propune să fie armonizate cu legislația europeană și vom avea la bază analize sectoriale, regionale și ale clusterelor. Grupul de lucru interministerial pentru Strategia de Export, împreună cu mediul de afaceri, va stabili obiectivele, țintele, modalitățile de implementare și resursele, astfel încât până la finalul anului să definitivăm noua strategie”, a precizat secretarul de stat Liviu Rogojinaru.

Oferta de export a companiilor românești a avut de suferit ca urmare a pandemiei de SARS-CoV-2, deoarece târgurile și expozițiile programate în perioada martie – mai nu s-au mai desfășurat, nu au mai existat comenzi, cele mai afectate fiind firmele care au un ciclu lung de producție și vânzare. Pentru a intra în legătură cu posibilii parteneri de afaceri, exportatorilor li s-a propus accesarea platformelor virtuale și organizarea de târguri virtuale pe domenii.

”Este foarte important să înțelegem că participarea firmelor românești la târgurile și expozițiile cuprinse în Programul de Promovare a Exportului (PPE) depinde de decizia partenerilor externi, dacă anulează, amână sau reprogramează evenimentele. Firmele care își vor depune dosarele pentru a beneficia de ajutorul de minimis din cadrul PPE trebuie să se adapteze, să fie capabile să răspundă noilor condiții de desfășurare a târgurilor internaționale”, a declarat Liviu Rogojinaru.

Discuțiile au reliefat faptul că firmele se pot reorienta și târgurile care au fost anulate din cauza pandemiei pot fi înlocuite cu altele, din țări interesate de oferta de export românească.

Sursa: Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.