Pentru a evalua dacă Programul Rabla produce efecte reale asupra mediului, PressOne a întrebat Administrația Fondului pentru Mediu ce tipuri de vehicule au fost casate în ultimii patru ani și cu ce au fost înlocuite.
În ultimul an, peste 30 de mii de vehicule uzate au fost casate, iar statul a alocat 300 de milioane de lei pentru cumpărarea mașinillor noi. De trei ori mai puțin față de anul 2021. În 2023 și 2022 s-au retras aproximativ 69 de mii, respectiv 105 mii de mașini uzate.
Cu toate acestea, Administrația Fondului pentru Mediu, instituția care îl gestionează, nu colectează date despre vehiculele retrase sau despre specificațiile celor noi (cu excepția tipului de motorizare), ceea ce îngreunează evaluarea impactului ecologic.
„Această informație nu a fost prevăzută în prevederile Ghidului de finanțare aferent Programului Rabla Clasic 2021-2024, drept urmare nu există o bază de date cu aceste informații”, potrivit AFM.
Mai multe detalii: pressone.ro